er
door ericdraven Nov 24, 2005 om 07:54
Computers & telefonie

Wanadoo zegt veel maar doet niks...

Goededag iedereen,

Ik lees zojuist een vraag van iemand wiens vriendin al sinds begin november niet kan internetten via Wanadoo. Sinds afgelopen vrijdagochtend, 18 nov. 2006, kunnen wij ook niet meer internetten. Ik diezelfde middag het modem gereset, zonder resultaat. De helpdesk maar eens gebeld, ik moest het nog even aanzien tot een uur of vier die dag en dan nogmaals het modem resetten. Werkte dat niet dan nog maar eens terugbellen naar de helpdesk. Zo gezegd, zo gedaan...maar geen verbinding: een knipperend oranje lampje (van het @ symbool op het lampje). De admin pagina van ons modem op de PC nagekeken, blijkt de DSL lijn eruit te liggen. Teruggebeld naar de helpdesk, die jongeman zei me iets over "rare waarden op zijn scherm" als ie naar onze verbinding keek. Hij zou het melden richting technische dienst en mij werd mijn mobiele nummer gevraagd zodat ik kon worden gebeld zodra het euvel was verholpen, want het lag "duidelijk aan de kant van Wanadoo".

Nu zijn we bijna een week en een kleine 8 telefoontjes naar de helpdesk verder, we kregen de meest idiote reakties van Wanadoo's helpdesk terug als we vroegen naar de status. Niemand kon ons duidelijk uitleggen wat er aan de hand is en vooral: waarom het zo lang moet duren. Dit alles a 20 Eurocent per minuut...

Ondertussen hebben we dus al 'tig keer het modem gereset maar niks, nada, nakkes. Geen verbinding. Al onze argumenten, vragen enz. ten spijt. Gisteren richting info@wanadoo.nl een mail gezonden met de klacht dat dit alles al een goeie week aan de gang is maar nog niks concreets is ondernomen. Een geautomatiseerd antwoord terug gekregen....en verder niks.

Heeft iemand enig idee, afgezien van de reaktie van "dereaktieman" om een aangetekend schrijven richting Wanadoo te sturen met daarin de melding dat het contract met Wanadoo eenzijdig wordt opgezegd als e.e.a. niet binnen een redelijke termijn is opgelost (wanprestatie dus), hoe dit euvel is op te lossen zonder dat we gekke sprongen moeten doen? Dit is de 1ste keer dat we een storing bij Wanadoo meemaken maar dat het ZO heftig is, die storing...dat wisten we niet. Wie heeft suggesties, ideeen, kan helpen? We denken er zelfs aan een mail richting directie van Wanadoo te zenden...toevallig ben ik er achter gekomen wat dat mailadres is.

WIE HELPT? Wanadoo helpdeskmedewerkers hebben er echt geen boodschap aan als je zegt dat je je bankzaken, aangifte belastingen enz. via internet wil doen maar dat niet kan omdat de verbinding er gewoon niet is....en dus die verbinding nodig hebt.

HELP! WIE?

Alvast onze niet te onderschatten dank,

Met vriendelijke groet,

ericdraven

1615 10 Rapporteer

ws
door wschep - Nov 25, 2005 om 07:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eric,

bellen met Wanadoo levert niets op. De helpdesk helpt je simpelweg niet verder met dit soort problemen. Kost je alleen maar heel veel geld.

Schrijven heeft ook geen zin, zelfs op aangetekende brieven en ingebrekestellingen wordt niet gereageerd. Niet doen dus.

Wat werkt wel? Een klacht indienen via de website www.Boycot.nu Zij hebben rechtstreekse afspraken met de 3e lijns escalatie management van Wanadoo. Deze afdeling is wel in staat om klachten fatsoenlijk af te handelen. Bovendien hebben zij een afspraak met Boycot dat zij binnen 48 uur reageren op een aangeboden klacht.

Ik vertel je dit omdat ik ook soortgelijke ervaringen heb gehad met de 'service' van Wanadoo. Uiteindelijk werkte dus de route via Boycot.nu Succes en laat nog even als reactie op dit bericht weten of deze tip je geholpen heeft of niet.

er
door ericdraven - Nov 25, 2005 om 07:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste eschep,

Dit is zonder meer de beste tip die ik hieromtrent ooit heb gekregen! Ik ga het zometeen meteen proberen en zal zeker reageren als het inderdaad heeft geholpen! In elk geval hartelijk dank voor je moeite en de tip, je hoort van me (inclusief een virtueel bloemetje als het heeft geholpen)!!!

Vele malen dank,

ericdraven

er
door ericdraven - Nov 28, 2005 om 07:10
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste wschep,

Totnutoe blijkt dit DE gouden tip te zijn! Dezelfde middag dat ik mijn klacht via boycot.nu indiende (dit was vrijdagmorgen) kreeg ik telefoon van een allervriendelijkste medewerkster van Wanadoo aan de lijn die mij voor de verandering eens belde (in contrast tot de 14 telefoontjes richting Wanadoo die wij gepleegd hebben). Ze vertelde me dat ze de poort van onze verbinding in de centrale hadden gereset en of ik mijn modem wou resetten. Dit 2x gedaan maar helaas...nog steeds een oranje knipperend lampje. Ze zei me toe dat ze KPN meteen zou inseinen om de buurtcentrale te gaan kijken want dan zou de storing daar kunnen zitten. Zou dat nu ook niet zo zijn dan was er alsnog bij Wanadoo vanalles loos en zou het onderzoek zich bij Wanadoo verder uitbreiden. Zelf ben ik systeembeheerder van beroep (!!) en heb zoiets van: als het bij Wanadoo is nagekeken en de verbindingen zijn daar allemaal correct dan zou de fout ergens tussen Wanadoo en ons modem moeten zitten. Dus bij KPN-hardware. Maar goed, dat is mijn conclusie.

De Wanadoo-dame zou me uiterlijk woensdag terugbellen en als alles achter de rug is zou er ook gekeken worden naar het maandelijkse abonnementsgeld dat natuurlijk, door de uitval van de verbinding,  niet geheel betaald zal gaan worden...dit in overleg met Wanadoo.

Kortom ,wschep, totnutoe gebeurt er in elk geval meer dan in de week ervoor toen we zelf nog probeerden door te dringen in het bolwerk genaamd Wanadoo....een echt Gouden Tip! Van het vervolg c.q. de oplossing stuur ik weer bericht, maar in elk geval alvast heel veel dank!!!! Het virtuele bloemetje komt als e.e.a. weer draait wat zou moeten draaien....;-)

Vele groeten en tot de volgende update,

ericdraven

lu
door luijks - Nov 28, 2005 om 09:18
1 Antwoorden / 0 Vragen

De klacht is dus opgelost via Boycot. Heb je daarbij gebruik gemaakt van de betaalde dienst van Boycot, m.a.w. wat heb je bij het stellen van je vraag aangevinkt (ja, ja, ja)? Bedankt voor het antwoord, want ik heb zelf met Wanadoo ook grote problemen.

ws
door wschep - Nov 28, 2005 om 14:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Eric,

Goed om te horen dat Wanadoo nu wel actief bezig is om jouw probleem op te lossen. Zo hoort het immers ook!

Wat betreft het teruggeven van abonnementsgeld. Deze afdeling is daar ook niet kinderachtig in. Ik begrijp dat jij vanaf 18 november niet kunt internetten, rond af naar boven en vraag 1 maand gratis abonneegeld. Doen ze niet moeilijk over is mijn ervaring.

Alweer succes en laten we vooral hopen dat je snel weer kunt internetten.

O ja wat betreft de andere vraag. Ik ben in de veronderstelling dat Boycot.nu gratis is. Ik heb toen ik mijn klacht aanmelde, in oktober, niets betaald.

er
door ericdraven - Nov 29, 2005 om 10:21
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste wschep,

Wederom mijn dank voor je antwoord, de tip over het abonnementsgeld is eveneens een hele goeie!! Ik zal het zeker onthouden en met die mevrouw van Wanadoo (die mij afgelopen zaterdagmiddag belde) in onderhandeling treden. Ze gaf zelf al aan dat ze het, na oplossing van de storing, nog met me wou hebben over het onderwerp financien in deze situatie....dus ik denk dat dit wel goed komt.

Nu nog internet terugkrijgen...vanochtend nog steeds dat neerslachtig knipperende oranje lampje.....maar we hebben en houden moed!

Wschep, nogmaals vele malen dank voor De Gouden Tip, ik ben mijn vrienden, collegae en kennissen al aan het inlichten over de boycot.nu site.

Thanks en hopelijk kan ik gauw melden dat e.e.a. weer in de lucht is...en dit keer vanaf mijn eigen PC met ADSL-verbinding!!

Vele groeten,

ericdraven

er
door ericdraven - Dec 5, 2005 om 17:03
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Wschep en anderen,

De laatste update van de Wanadoo-soap:

Afgelopen donderdag zo rond vieren werd ik gebeld door een techneut van Wanadoo. Of ik niet "dit-en-dat" wou proberen, i.c. het aansluiten van het ADSL-modem rechtstreeks op de telefoonaansluiting waardoor de splitter en een paar kabels worden omzeild. Helaas mocht dit niks opleveren. Hij zou het gaan overleggen met diens collega's en het zou er hoogstwaarschijnlijk op neerkomen dat we "op een andere kaart gezet zouden gaan worden, dat hielp ook bij andere klanten met hetzelfde probleem". Nog eens 7 werkdagen zou dit gaan duren....als de storing inderdaad voor of op 12 december a.s. wordt opgelost hebben we ruim 3 weken geen internet gehad.

Ik houd www.boycot.nu ook op de hoogte van deze toestanden, het enige "redelijke" wat ik nu kan doen is afwachten tot die 7 werkdagen om zijn dan wel tot het oranje knipperende lampje weer groen brandt...... als het na die 7 werkdagen nog steeds geen groen licht heeft opgeleverd dan zijn we van plan om de hele boel maar per direkt op te zeggen, jaarcontract of niet...want dan duurt het echt allemaal veel te lang.

Enfin...afwachten dus. Ik hou je/jullie op de hoogte.

Vriendelijke groeten,

ericdraven

er
door ericdraven - Dec 23, 2005 om 10:18
7 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Wschep en anderen,

Laat me beginnen met hier heel duidelijk te maken dat Wanadoo SUCKS. Ongelooflijk! Na ruim 4 weken NOG STEEDS GEEN INTERNET! En telkens wordt de termijn van 7 werkdagen maar opnieuw ingesteld, want "KPN heeft niks met de storing gedaan...". Afschuiven noemen we dat in goed Nederlands. Waardeloos. Ik kan eenieder maar 1 ding adviseren, Wanadoo abonnee of niet: blijf er weg! De service is waardeloos, de smoezenpot enorm groot en de voortschrijdende aktie om een klant van een probleem af te helpen is onder nul. Dus Wanadoo-abonnee's die dit lezen: ik hoop en bid voor jullie dat er nooit een storing komt want dan ben je bij Wanadoo echt in de aap gelogeerd!!! Ik heb hier echt geen woorden meer voor. En reken er maar niet op dat bellen, faxen, mailen enz. enz. ook maar een zier helpt. Het enige wat enige reaktie veroorzaakt is www.boycot.nu, maar helaas, zij kunnen ook niet meer doen dan de klachten richting Wanadoo sturen (al waardeer ik de inzet van boycot.nu enorm!!).

Kortom beste mensen...een goed voornemen voor 2006: mijn Wanadoo als de pest! Als alles draait zoals het moet draaien...prima hoor. Maar laat er geen kink in de kabel komen (letterlijk of figuurlijk) want dan is Wanadoo de laatste die je zal helpen! En ALS ze al iets doen is het niet consequent, of lost het ook maar een zier op.

Ik heb er nog maar één woord voor: incompetent!!!

Ik ga er derhalve van uit dat de storing die ons nu al ruim 4 weken parten speelt dit jaar niet meer zal worden opgelost!!! ALS het al zal worden opgelost, dan mogen we van een mirakel spreken en zal ik de paus vragen of ie er een officieel wonder van wil maken.

Met vriendelijke groet en alvast prettige feestdagen en een goed en Wanadoo-loos 2006 gewenst,

ericdraven

je
door jet9 - Jan 7, 2006 om 00:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Eric,

Wat ben ik blij jouw vraag te lezen. Het is net alsof ik mijn eigen martelgang samengevat zie. Ik heb vanaf dezelfde precies hetzelfde probleem. De helpdesk heeft me intussen al tot waanzin gedreven: foute informatie, laksheid en terugbellen ho maar. Het is nu 6-01-06 en dat verrekte lampje knippert nog steeds. Daarom heb ik ze nogmaals gebeld. En ik dacht dat het niet erger met ze kon, maar het is toch gebeurd. Ik wil namelijk onder mijn jaarcontract uit. De technische helpdesk zou dit doorgeven aan de technische dienst ("de grote onbekende die je nooit te spreken krijgt). Hier nam ik geen genoegen mee, maar dat interesseert ze niet. Daarom heb ik nog maar een keertje gebeld en deze keer voor de administratie gekozen, optie opzeggen. Nee, natuurlijk kan dit. Er staat een termijn van 30 dagen voor het oplossen van technische problemen. We hebben de problemen niet voor u opgelost en dus kunt u onder uw contract uit. Maar dat kan alleen via de technische dienst. Dus nog een keer bellen, optie 3 technische ondersteuning. Nee, dan is zijn collega fout geweest. Het zijn geen 30, maar 60 dagen. Mooi, dus kan ik er alsnog bijna onderuit. Nee, dat zat anders, want 8 december had ik een telefoontje gekregen dat het probleem verholpen was en dat ik moest bellen als dit niet zo was. Ik heb diezelfde avond gebeld dat het lampje nog steeds knipperde. Toen is er een nieuwe case aangemaakt en dus is wanadoo opnieuw gaan tellen voor wat die 60 dagen betreft. Het gaat nu om een ander technisch probleem. Ik ontplofte toen deze man dit zei. Om een lang verhaal kort te maken: hoe staat het nu met jouw verbinding en ben je onder het jaarcontract uitgekomen. Zo ja, hoe?

Groeten,

Jet

er
door ericdraven - Jan 9, 2006 om 11:28
7 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Jet,

Volgens mij heb ik in mijn vorige "verhaaltje" geschreven dat we ruim 5 weken die storing hebben gehad en dat ik ook op dit forum het advies heb gekregen de klacht te melden bij ww.boycot.nu ... de mensen achter deze site hebben kortere lijnen richting diverse organisaties waaronder Wanadoo. Ik heb de klacht bij boycot.nu gemeld en kreeg dezelfde dag nog een medewerkster van Wanadoo te spreken die dit keer NIET van de helpdesk was. Ik adviseer je derhalve op de één of andere manier je klacht te melden bij www.boycot.nu.

Hoe wij van ons jaar contract zijn afgekomen? In feite door rechtstreeks met die medewerkers (ik neem aan klachtenmanagement) te communiceren. Het is me zelfs een keer gelukt een doorkiesnummer van één van die lieden te pakken te krijgen, dat is dus niet hetzelfde als het nummer van de helpdesk. Helaas heb ik dit nummer niet bij me anders had je het meteen van me gekregen. Maar een goede eerste stap is boycot.nu, is echt niet verkeerd. Dat ons probleem uiteindelijk niet naar tevredenheid werd opgelost is zeker jammer maar niks meer aan te doen.

Uiteindelijk denk ik wel dat het probleem lag in een afwezig of foutief IP-adres dan wel het verkeerde modem (we hebben een Alcatel Speedtouch S510 ADSL modem ipv een Livebox); ik las elders in dit forum een melding, tevens van een Wanadoo-abonnee, die ook problemen had met zijn verbinding en die óf een fout IP-adres had gekregen (per ongeluk neem ik aan) óf alsnog het verkeerde modem heeft; weliswaar kreeg ie van Wanadoo een CD-ROM met een update voor dat modem (hebben wij nooit gekregen) maar ook dat ging niet lekker. Kortom, ik denk dat Wanadoo zelf heel goed weet wat er loos is maar dat er om de een of andere reden gewoon niks wordt ondernomen. Dankzij het contact wat we kregen met die medewerksters van Wanadoo (ene mw. Anna Rodenburg) door ingrijpen van de medewerk(st)ers van boycot.nu zijn we in onderhandeling gegaan en hebben niet alleen ons jaarcontract kunnen annuleren maar ook een vergoeding kunnen bedingen voor de geleden schade(plus restitutie van abonnementsgeld).

Dus: probeer zsm bij die club weg te komen!!! Ik herken inderdaad alles wat je schrijft over de helpdesk (zeer onkundige lieden die deze desk bemannen!!) en de mentaliteit die bij Wanadoo heerst: je kan brieven schrijven, klagen, dreigen, schelden en god-weet-wat-nog-allemaal, het helpt echt helemaal NIKS. Het enige waar we respons door kregen was: klachtenformulier invullen bij boycot.nu. Zeg dit voort, hoe meer mensen klachten indienen tegen Wanadoo, des te beter: wellicht wordt er dan eindelijk eens iets gedaan aan de mentaliteit en werkwijze van Wanadoo.

Succes, sterkte en .... go get them!!!

Hoogachtend groetend,

ericdraven