re
door reactiemarie Mar 6, 2007 om 08:15
Computers & telefonie

Wat betekent RemAdm-PSKill en is het gevaarlijk??

hallo allemaal - sinds een week of 2 krijg ik elke keer een kadertje van McAfee waarop staat dat McAfee een mogelijk ongewenst programma heeft geblokkerd en of ik het toe wil staan/verwijdren of?? - als ik er genoeg van heb en zeg dat hij het mag verwijderen zegt de computer dat het dan wel kan zijn, dat ik ik weet niet wat voor belagnrijke infromatie/besturingsdingen ook wis dus dan laat ik het maar weer zitten - weet iemand wat dit betekent en of ik het kan verwijdren of toestaan zonder dat er rampen gebeuren ? ik heb geen idee waarom/hoe het op de computer terecht is gekomen - alvast dank voor alle hulp/informatie - chrsitine

1058 2 Rapporteer

ijzerbroot
door ijzerbroot - Mar 6, 2007 om 09:36
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste christine,

Zoals McAfee al aangeeft: dit betreft een "mischien ongewenst programma", volgens hen kan dit geen kwaad, maar zou een "een computergerbruiker die veiligheid of privacy hoog acht" hieover geinformeerd willen worden. ( link naar McAfee over RemAdm-PSKill )

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is er niets aan de hand: dit programma is gemaakt door Sysinternals en stopt het maken van een .ISO bestand wanneer u tijdens het branden van een DVD op "stoppen" of "abort" drukt. Het is een deel van PgcEdit.

Wanneer u die melding krijgt, wordt vast ook gemeld wáár het op uw computer staat (iets als c:\naam \ naam\naam.exe) Op die manier kunt u ontdekken bij welk programma die melding hoort en dan kunt u beslissen of u dat programma wilt behouden of niet (mogelijk zijn er alternatieven voor). Die gegevens kunt u ook hier nog even neerzetten mocht u daar nog vragen over hebben. Wanneer u zeker weet dat u PgcEdit op de computer heeft kunt u het gevonden RemAdm-PSKill gewoon als "toegestaan" in McAfee aanduiden.

IJzerbroot

re
door reactiemarie - Mar 8, 2007 om 08:14
22 Antwoorden / 27 Vragen

hallo Ijzerbroot - dank voor de heldere informatie - ik ga mijn dochter vragen dit verder voor mij uit te zoeken - vr.gr. - christine