gr
door grondman41 Aug 15, 2006 om 15:40
Computers & telefonie

Wat is beste aanbieder/abonnement voor mij?

Wat is beste aanbieder/abonnement voor mij? Ik heb per 4 sept mijn abonnement bij Debitell opgezegt. Mijn oude toestel is al een paar jaar oud, en de batterij werkt slecht. Nu ben ik op zoek naar een gratis telefoon, met een goedkoop abonnement, aangezien ik zeer weinig bel. Wie kan me helpen, in de wirwar van aanbieders? Ik zag dat ik bij Tele2 een leuk toestel, voor 10 euro per maand, kan krijgen. Kan ik dan ook mijn oude nummer meenemen?

Ik hoor graag. Jeroen

242 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 15, 2006 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Advies in deze is erg moeijklijk omdat de keuze van een mobiel zeer persoonlijk. Alleen jij kunt bepalen wat je het beste vind.

Ga eens kijken op een vergelijkingssite voor GSM aanbieders.

De diverse aanbieders stellen verschillende eissen. Verwacht Tele2 niet dat je ook thuis via hen moet bellen ?

Mooie toestellen krijg je vaak pas gratis bij een duur abonnement.
Heb je prepaid al overwogen ? Als je weinig belt zijn de gesprekskosten ook minder van belang.

ve
door verwijderd - Aug 15, 2006 om 19:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

enkele belangrijke tips,

1 Kun je niet gebruikte minuten meenemen, en wat kost elke minuut extra...

2 Is er een toeslag voor 0900 nummers?

3 Is het 1 of 2 jaar contract, en hoeveel minuten krijg je.

4 Berijk, Vodafoon en KPN hebben vrijwel overal altijd berijk, en T mobile, Orange en Telfort minder, maar welke van deze laatste 3 is sterk per regio verschillend, zowel thuis als op werk kan het enorm schelen. Vraag eens aan collega's hoe het berijk op werk is.

5 Soms is een prepaid, en simkaart abbo van zelfde aanbieder erin dus geen simlock problemen goedkoper als een abbo met toestel..  zelf ook gedaan.

6 Kijk eerst of Debitel nog een leuk voorstel heeft gedaan online, want vaak kun je op laatste moment nog verlengen...

7 Ook debitel heeft Prepaid toestellen vanaf E39,- en afhankelijk van het netwerk kan je die gebruiken....dus prepaid en simkaart moeten  via zelfde provider verbinding krijgen.    Als je bv via Telfort netwerk een Debitel hebt, werkt een Telfort prepaid niet, maar de Debitel prepaid van KPN netwerk ook niet..   dus bijde zelfde firma, en netwerk...

ve
door verwijderd - Aug 15, 2006 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Via www.bellen.com kun je een belwijzer invullen waarmee je een idee kunt krijgen welk abonnement voor jou het gunstigst is en welke provider dat abonnement aanbiedt.

Vervolgens zou ik - als ik jou - even goed rondzoeken (bijv. Kassa en andere consumentensites) wat anderen over die provider schrijven. Ik heb best vaak klachten gelezen over Tele2 bijv. Maar je moet wel bedenken dat problemen bij elke provider kunnen voorkomen.
Informeer ook van tevoren goed of deze provider wel een goed bereik heeft in het gebied waar je woont. Een provider als Telfort (en dus ook Tele2 en Albert Heijn mobiel, want die maken gebruik van het netwerk van Telfort) heeft niet overal een goed bereik bijv.

En ik zou van te voren goed bepalen welke mobiel je zou willen hebben. Check ervaringen van anderen op sites als www.kieskeurig.nl en www.nieuwemobiel.nl.

Oude nummer meenemen moet kunnen, maar levert nog weleens problemen op. Dus ook hier geldt: lees je eerst goed in voordat je overstapt.