gerardk
door gerardk Sep 8, 2023 om 17:00
Computers & telefonie

Wat is een goede gratis VPN?

Omdat ik denk dat mijn pc gehacked is zoek ik een goede VPN, liefst gratis want het is allemaal al zo duur.

4666 15 Rapporteer
Ja
door JannyBoe - Sep 8, 2023 om 17:09
520 Antwoorden / Vragen

Probeer de browser van Opera eens.
Maar eerst uitzoeken hoe dat zit met dat gehackt zijn.
Een VPN helpt niet echt als uw computer al gehackt is.
Bent u eigenlijk wel gehackt? Wat is het probleem?

JMA2
door JMA2 Sep 8, 2023 om 23:41
117 Antwoorden / 2 Vragen

De vpn in Opera is een wassen neus en geen echte vpn.

Ja
door JannyBoe Sep 9, 2023 om 09:09
520 Antwoorden / Vragen

Wat is er dan niet 'echt' aan de VPN van Opera?

JMA2
door JMA2 Sep 11, 2023 om 23:49
117 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe echt VPN codeert internetverkeer tussen gebruiker en server, zo is het Opera VPN in feite slechts een proxy. Dit betekent dat de internetverbinding wordt geleid via een proxyserver die geen gegevens versleutelt. Proxyservers bieden daarom geen bescherming tegen hacking of monitoring, aangezien de ISP kan detecteren wat er op internet wordt gedaan.

Even googlen....

Ja
door JannyBoe Sep 12, 2023 om 08:51
520 Antwoorden / Vragen

Prima, goed om te lezen.

Als u de volgende keer nu meteen even een link naar info plaatst als u iets beweert dan hoeft u daarna niet meer voor mij en anderen te googelen....

JMA2
door JMA2 Sep 12, 2023 om 23:11
117 Antwoorden / 2 Vragen

Zal ik doen, terechte goede opmerking.

ltmvz
door ltmvz - Sep 8, 2023 om 17:22
949 Antwoorden / 18 Vragen

Er is één gratis VPN die mijlenver boven alle andere uitstijgt: Proton VPN.

atlas1302
door atlas1302 Sep 8, 2023 om 17:30
341 Antwoorden / 13 Vragen

Exact, +10 voor LTMVZ.

Gr
door Grunn1 Sep 8, 2023 om 18:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Lekkere link ook
Wil je geen cookies dan moet je even een lijst van hier tot Tokyo door om alles 1 voor 1 uit te zetten, legitiem belang cookies staan allemaal aan en ja dat is gewoon het omzeilen van de regels om hetvte kunnen weigeren.

ti
door tilpend Sep 9, 2023 om 08:11
132 Antwoorden / 0 Vragen

+10 voor Proton VPN. Je kan de gratis versie alleen niet in gebruiken voor downloaden van illegale films/series/software en je kan alleen een verbinding opzetten naar Nederland, Japan en de VS maar verder is het een perfect programma.

@GRUNN1: als je rechtstreeks naar de site van Proton VPN gaat -> https://protonvpn.com/nl hoef je geen enkele cookie te zetten.

ltmvz
door ltmvz Sep 9, 2023 om 08:23
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo GRUNN1:

Gebruik de extensie 'I still don't care about cookies' en uw zorgen zijn voorbij.

Cookies kun je gemakkelijk verwijderen wanneer je maar wil.

CP
door CPV Sep 11, 2023 om 12:32
21 Antwoorden / Vragen

"niet in gebruiken voor downloaden van illegale films/series/software"
Het probleem ligt niet aan de films etc, je kunt geen PTP verbinding opzetten om torrents mee te downloaden.

Janzegt
door Janzegt - Sep 8, 2023 om 17:31
127 Antwoorden / Vragen

Een VPN beschermt niet tegen hacken! Het enige wat het doet is uw internet verkeer omkeiden, zodat het lijkt dat u zich in een ander land bevindt.
Als u denkt dat u gehacked bent, dan moet u dat het eerst oplossen en geen enkele andere activiteit (bankzaken, een wachtwoord op een site ingeven, etc) op de computer doen.

rj
door rjw Sep 8, 2023 om 22:02
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Je voordoen alsof je in een ander land zit is 1 van de toepassingen van een VPN. Je kunt er ook gewoon een tunnel tussen twee punten mee opzetten, waardoor het verkeer tussen die twee punten niet zichtbaar is voor buitenstaanders.

CP
door CPV Sep 11, 2023 om 12:34
21 Antwoorden / Vragen

... en dat doe je meestal omdat je je eigen IP adres verborgen wilt houden.

ennoborg
door ennoborg - Sep 8, 2023 om 17:57
24 Antwoorden / 3 Vragen

Waarom denk je dat je PC gehackt is? Zie je bijvoorbeeld ongewenste notificaties?

Je zou je PC eens kunnen scannen met AdwCleaner en/of Sophos Scan and Clean.

De onderstaande links gaan rechtstreeks naar de makers van deze 2 pakketten, en zijn mijns inziens dus veilig:

AdwCleaner - gratis Adware Cleaner en Removal Tool | Malwarebytes

Download Scan & Clean | Free Tool Download (sophos.com)

Re
door Reinier182 - Sep 8, 2023 om 21:43
163 Antwoorden / Vragen

Weet wel dat gratis op internet een andere betekenis heeft. Google is ook gratis en je weet met wat je betaald. Met VPN ook het geval gratis gaan met je data aan de haal als je dat maar weet. Een complete antivirus biedt ook VPN erbij en misschien een betere optie een betaalde veiligheid pakket dan weet je zeker dat je goed zit. Kan misschien zelfs via je provider?

rj
door rjw - Sep 8, 2023 om 22:03
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom denk je dat een VPN de oplossing is? Als het gratis is moet de aanbieder op een andere manier geld verdienen. Bijvoorbeeld door gebruik van jouw data.

ti
door tilpend Sep 9, 2023 om 08:14
132 Antwoorden / 0 Vragen

In het geval van de eerder genoemde Proton VPN verdienen ze hun geld door je te verleiden om de premium versie te nemen. De gratis versie werkt perfect met een aantal beperkingen, o.a.: beperkte snelheid (maar goed genoeg), geen P2P/Bittorrent-transfers en alleen VPN-servers in Nederland, Japan en de VS. De Premium versie geeft je o.a. toegang tot 2900+ servers in 65+ servers.

ro
door ronny530 - Sep 9, 2023 om 08:45
2784 Antwoorden / 41 Vragen

Een pc kan niet zomaar gehackt worden tenzij u daar zelf toestemming voor geeft door een link in een spam mail aan te klikken en uw gegevens in gaat vullen.
Met een VPN 'virtueel particulier netwerk' word uw IP adres onzichtbaar gemaakt en maakt dat u ook de in Nederland geblokkeerde websites kunt bezoeken en daar schuilt weer een gevaar in omdat zeker met download websites veel virussen met de downloads mee komen.
Een VPN server biedt een grote mate van schijnveiligheid en is bij normaal surfgedrag ook niet aan te raden omdat de kans op het binnenhalen van schadelijke software ook toeneemt.

CP
door CPV Sep 11, 2023 om 12:35
21 Antwoorden / Vragen

VPN heeft niets te maken met het al of niet binnenhalen van schadelijke software. Daarvoor zijn virusscanners.

ltmvz
door ltmvz - Sep 9, 2023 om 09:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo RJW,

Vaak zijn programma's ook gratis omdat ze je dan kunnen verleiden om de betaalde versie te nemen.

Av
door AvR21057 - Sep 11, 2023 om 10:51
14 Antwoorden / Vragen

ik heb goede ervaringen met de uitgebreide mallwarebystes. Vooral met het gratis kijken van de F1 :-)

een pc die gehackt is is echter heel wat anders vrees ik

Barns
door Barns - Sep 11, 2023 om 12:45
12 Antwoorden / Vragen

In dat geval zou ik zeker geen gratis vpn nemen, zit bomvol met reclames en spam. Er zijn ook apps die je eenmalig aanschaf, ben je meteen klaar. Ikzelf gebruik Panda.

ti
door tilpend Sep 12, 2023 om 08:34
132 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat niet op voor de gratis versie van het eerdergenoemde Proton VPN. Geen reclame, geen spam, alleen beperkte mogelijkheden (niet de hoogste snelheid, geen bittorrent/p2p-protocol, beperkt aantal servers). Uitstekend voor dagelijks gebruik en anders kan je upgraden naar de premium versie.

mo
door mof - Sep 11, 2023 om 13:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

duim omhoog voor: LTMVZ  proton vpn is inderdaad een goede gratis keuze ... gebruik ik al jaren!

gossy
door gossy - Sep 11, 2023 om 14:33
35 Antwoorden / 1 Vragen

Je zou via hijackthis je pc/laptop kunnen laten controleren.

Je moet wel even een account aan maken met een bestaand email adres.
Via dst krijg je de benodigde tools.

Hijackthis

https://www.hijackthis.nl/forum/

Hun hebben mij ook al een paar keer goed geholpen en het is gratis.
Je krijgt als er een probleem is met je pc of laptop speciaal voor jouw apparaat software om eventueel ongewenste programma's en dergelijke te verwijderen.
Deze software is dan ook alleen voor desbetreffende apparaat te gebruiken.

Is zeer vertrouw,  dus je hoeft niet bang te zijn dat je nog meer zooi krijgt..na gebruik kun je de geleverde software gewoon verwijderen.

Succes

rinuszwam
door rinuszwam - Sep 12, 2023 om 11:14
19 Antwoorden / 3 Vragen

Bij gratis , juist als het gaat omtremt beveiliging kleven altijd risco's aan vast !! Ik heb al jaren de virusscanner van Norton incl. VPN  ! hetgeen tot nu toe goed werkt !