j_
door j_seijkens May 1, 2006 om 19:18
Computers & telefonie

WAT IS ER VAN DIT VERHAAL NOG WAAR?

IK WIL DIT JAAR EEN NIEUWE AUTO KOPEN. NU WORDT TEGEN MIJ GEZEGD DAT DIT IN DE LAATSTE WEKEN VAN HET JAAR DE BESTE TIJD IS OM DIT TE DOEN I.V.M. AKTIES, OM ZODOENDE NOG AAN EEN BONUS TE KOMEN VOOR DE DEALERS. ALS IK DIT DOE, IS MIJN AUTO DAN IN DE 1STE MAAND VAN HET NIEUWE JAAR AL 1 JAAR OUD, OF TELT DE DATUM OP AFGIFTE KENTEKEN VOOR DE LATERE INRUIL VAN DEZE AUTO? DIT WORDT DOOR DIVERSE MENSEN ANDERS UITGELEGD. WIE WEET HIER EEN PASSEND ANTWOORD OP? ALVAST BEDANKT VOOR EVENTUELE TIPS.

219 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 19:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo .Garagehouders auto dealers spreken met de importeur af om een bepaald aantal wagens te verkopen dat heet de target,Indien ze dat halen op b.v. 31 December krijgen ze een extra bonus /korting van de importeur ,daarom willen ze op het laats van het jaar soms een extra prijs maken .Alleen als de auto in dat jaar ( voor 31/12 op kenteken komt is de auto na deze data op papier een jaar oud .f

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij blijft je Capslock van je toetsenbord hangen.

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

duzoals je de andere verhalen gelezen hebt  koop je het beste aan het eind van het jaar  MAAR wel zo dat je nieuwe auto pas op naam gesteld krijgt naar 31-12  dat is mogelijk ,is altijd te regelen met de dealer  succes en geduld met je nieuwe auto

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een ander goed moment om een nieuwe auto te kopen is te wachten tot een fabrikant een verbeterd model aankondigt. Sla eens een automagazine hierover in. Grote kans dat tegen de tijd dat het vernieuwde model op de markt wordt gebracht, de importeurs en handelaren van de oudere modellen afmoeten.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - May 1, 2006 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de laatste twee maanden van het jaar heb je inderdaad vaak speciale occasionsshows, waarbij je een leuk voordeel kunt behalen.

Ik heb vorig jaar in november tijdens zo'n show bij een grote officiele dealer een leuke tweedehandse auto van een paar jaar oud kunnen kopen. Het voordeel bij dat soort eindejaarsshows is dat je vaak een hoge inruilprijs voor je eigen auto terugkrijgt. Zo kreeg ik voor mijn auto 2000 euro terug, wat heel veel is voor een Nissan Sunny van 14 jaar oud met 135000 op de teller.

In de maanden daarvoor was ik al aan het ron dkijken geweest voor een andere auto, maar kreeg ik op de meeste adressen maar een 500 euro terug voor die Sunny.

Dus ik zou inderdaad wachten tot eind dit jaar. En dan eens verschillende van die shows afgaan en vergelijken.

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 20:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het punt is wel dat je in de laatste dagen van het jaar koopt, dat dan je inruil ook minder wordt, want het tegenovergestelde geldt voor de dealer, jou inruilauto is dan ook in het nieuwe jaar een jaar ouder dan toen je hem inruilde, al zullen ze hun inruil daar wel op aanpassen, want het gaat bij hun vaak maar één kant op.
Autodealers willen op het moment graag verkopen en ga eens shoppen en rondneuzen en speel ze maar tegen elkaar uit, kan je een hoop geld schelen.
Ik koop meestal in de zomertijd, want dan rouleren de inruilwagens het meest en staan ze korter op de handelaar zijn erf, dus willen ze vaak beter door de bocht met handelen en krijg je vaak de beste prijs voor je oude, het is maar net hoe je het bekijkt.

ve
door verwijderd - May 2, 2006 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

koop einde jaar en probeer em in januari op papier te laten zetten!!!

dubbel plezier!!!!

ve
door verwijderd - May 5, 2006 om 22:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

koop ook een ander merk want de dealer krujgt van de imp vaak een bij loop om een klant uit een ander merk te kopen. knoop dit achter andere goede tips