tenormin
door tenormin Dec 10, 2015 om 19:25
Computers & telefonie

Wat kan ik als beste kopen qua communicatie als ik in de USA verblijf?

Er is me gezegd dat een Samsung, met Android voldoet. Is dat zo. Of ben ik dan afhankelijk van Wifi? Wat dan betekent dat ik alleen in openbare ruimte contact met Nederland kan hebben. Andere tips, adviezen?

2747 20 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 10, 2015 om 19:29
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hoelang blijft u in usa? Onderzoek eens of u een lokaal simkaartje kunt gebruiken daar, het zal goedkoper zijn om daar pre paid te bellen als via een nl acount, als u daat bent en van de usa naar de uas belt. Of neem een ouwetje mee met een nl simkaart.

tenormin
door tenormin Dec 10, 2015 om 19:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn "ouwetje" is te oud. En, ik heb het waarschijnlijk te kort uitgelegd, het gaat me niet om te bellen, dat kan ik daar doen via Google voor 1 dollarcent per minuut; gaat me meer om email, www. en andere dingen. Kan dat dan ook met prepaid? M.vr.gr. De nitwit van de site, genaamd tenormin. ☻

mahadma
door mahadma Dec 10, 2015 om 19:40
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Hebben ze dan geen wifi in usa? Zeker bij mensen in huis, hotels oid. Of anders eens per een of meerdere dagen even een internet cafetje bezoeken?

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Dec 10, 2015 om 19:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een Android toestel voldoet daar inderdaad voor. Hoeft geen hele dure of ingewikkelde te zijn. Dat toestel is dan via wifi te gebruiken of via een (lokale) simkaart waar mobiel internet op zit. In het laatste geval wel informeren of het toestel geschikt is voor het Amerikaanse netwerk.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 13:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Niet rot bedoelt, maar topantwoord is per ongeluk gegaan. Nou ja, je hebt hem maar binnen. Was voor Carola.83 bedoelt, dus maak ik er ongewild weer een hele gele massa van. Dus, zonnebrilletjes maar weer op. ☼

diumenge
door diumenge Dec 11, 2015 om 17:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Haha, toch bedankt hoor. Vroeger zag het groen, nu geel :-).

eclipse
door eclipse Jan 30, 2016 om 16:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

:-)

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 19:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als het niet speciaal om bellen gaat, is een simpele laptop dan niet een idee? Ik neem aan dat je daar wel een internetverbinding hebt? Een smartphone of tablet kan ook, maar is ten 1e erg wennen voor je, want Android werkt heel anders dan Windows en ten 2e beetje klein scherm. Weet niet of dat handig werken/lezen is voor jou.

Heb een tablet gevonden die op Windows werkt, is misschien voor jou het meest herkenbaar om mee te werken http://www.wehkamp.nl/elektronica/ipad-tablets/windows-tablets/acer-iconia-tab-8-w1-810-tablet/C26_6F0_FM6_461535/?MaatCode=0000&PI=0&PrI=0&Nrpp=96&Blocks=0&Ns=V&NavState=%2f_%2fN-1yap&IsSeg=0

Camera er van is flut, maar als je die niet gebruikt, maakt het niet uit.

Net als alle andere tablets kan je alleen het internet op met wifi. Een internetkabel er op aan sluiten, is niet mogelijk op tablets.

Mijn advies blijft: een laptopje, heb je meteen thuis wat aan.

aurora1
door aurora1 - Dec 10, 2015 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De gsm moet geschikt zijn voor 1900 mhz band (hebben de meeste duurdere gsm's, dus even controleren) en simlockvrij zijn.

Buiten de grote steden is er slechte of geen dekking, maar dan meestal wel weer op en rond snelwegen.

Prepaid kaarten zijn in veel winkels en bij veel tankstations te koop, even goed opletten op de beltarieven/beltarieven goed vergelijken. Die zijn tussen de 3-5 cent per minuut (bellen naar Nederland). Zie onder kopen in de VS:
U kunt via gratis wifi gratis bellen en chatten met de apps WhatsApp, Viber die dan op de smartphone geïnstalleerd moeten zijn en de ontvanger ook op de gsm geïnstalleerd moet hebben.

Ik zou klik hier ook zorgvuldig doorlezen.

Met een laptopje kunt u gratis bellen via Skype als dat erop geïnstalleerd is en de ontvangers dat ook op de pc hebben staan. U moet dan wel een koptelefoon/microfoon aanschaffen en dan op de laptop aansluiten.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 00:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Sorry voor mijn late terugkoppeling aan je antwoord. Telefoneren is geen probleem. Heb je links bekeken. Al geschreven: kost via Google 1 dollarcent naar vaste en 4 dollarcent per minuut naar mobiele nummers. Had/heb het specifiek over internetverbindingen waar, op plek waar ik verbleef/verblijf, geen internet verbinding aanwezig is, anders dan een iPhone. Daar kan ik een eventuele laptop dan waarschijnlijk, bijna zeker weten, niet op aansluiten. Desalniettemin, dank voor je input.

tenormin
door tenormin - Dec 10, 2015 om 20:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nog maar een keer: pagina kon niet gevonden worden.

@carola.83

Laptop zou inderdaad top zijn, ware het niet dat Mr. Amerika een laptop uit het Fred Flintstone tijdperk heeft. En zijn iPhone werkt alleen als hij de duim als code gebruikt. Internetverbinding alleen via die iPhone. Maar als ik een laptop koop, met eigen internet aansluiting via Google, gmail adres heb ik wel, maar moet dan verbonden worden met Live Mail, zoals ik heb begrepen? Wil niet in een internetcafé ronddolen; telefoneren/foto's maken is niet belangrijk, telefoneer via Google voor 1 dollarcent per minuut, geen interesse in Skype (tijdsverschil is te veel) info voor andere reacties blijft welkom. Blijf dus even vragen: hoe krijg ik dan op laptop het gmail adres werkend? Wilde dat ik 60 jaar jonger was, bedankt voor eventueel meerdere adviezen.

macwouter
door macwouter Dec 11, 2015 om 00:46
825 Antwoorden / 9 Vragen

En zijn iPhone werkt alleen als hij de duim als code gebruikt. Wat een onzin, dat hoef je niet te gebruiken als je dat niet wilt. Ik zou zeggen houd het een beetje simpel en gebruik een iPad. Lekker gebruiksvriendelijk en facetimen voor niets of van Skype naar Skype is ook gratis. Begin niet aan die complexe Android of Windows Tablet.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 01:07
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Voor jou onzin, maar iemand heeft ooit die duim als code ingevoerd: hij is net zo'n digibeet als ik en heeft geen idee hoe dit ongedaan te maken. Heb al aangegeven dat Skype naar Skype voor mij geen oplossing is. Dank voor je antwoord, dat zeker.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 20:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Heb je tekst maar even gekopieerd, want reactie bij reactie geeft iedere x foutmeldingen.

Laptop zou inderdaad top zijn, ware het niet dat Mr. Amerika een laptop uit het Fred Flintstone tijdperk heeft. En zijn iPhone werkt alleen als hij de duim als code gebruikt. Internetverbinding alleen via die iPhone. Maar als ik een laptop koop, met eigen internet aansluiting via Google, gmail adres heb ik wel, maar moet dan verbonden worden met Live Mail, zoals ik heb begrepen? Wil niet in een internetcafé ronddolen; telefoneren/foto's maken is niet belangrijk, telefoneer via Google voor 1 dollarcent per minuut, geen interesse in Skype (tijdsverschil is te veel) info voor andere reacties blijft welkom. Blijf dus even vragen: hoe krijg ik dan op laptop het gmail adres werkend? Wilde dat ik 60 jaar jonger was, bedankt voor eventueel meerdere adviezen.

Als je een laptop (of tablet, maakt voor je vraag niet uit) dan zit er een wifi kaartje in. Wifi (is draadloos het internet op gaan)heeft hier iedereen in zijn huis en is dan helemaal gratis.

De vraag is: ontvangt Mr Amerika internet via een mobiel abonnement op zijn iPhone (dus op zijn simkaart) of heeft hij internet en/of wifi ontvangst in zijn huis.

Op een laptop kun je eventueel een dongel (als dat nog bestaat, zou ik na moeten kijken) aansluiten. In die dongel kun je dan een simkaart doen. Op dat simkaartje, wat je dan in Amerika zou moeten kopen, kun je dan een databundel nemen. Maar moet je wel erg de kosten in de gaten houden, want dat kan aardig oplopen.

Zie dat ik 1 vraag van je ben vergeten te beantwoorden: een Gmail e-mailadres (net als bijv. een hotmail e-mailadres) krijg je op iedere laptop of tablet werkend door een account aan te maken op de laptop.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 00:38
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Allemensen, moet dat aan Mr. Amerika vragen; hij weet van niets; heeft die telefoon van zoon en zoon betaald ook voor alles. Ik kan hem nu bellen maar.... morgen is er nog een dag, hoop ik dan maar. Terwijl hij wakker is: ik wil naar bed!! Kom er morgen op terug, als je het goed vind. En dan ook aan jou weer volgende vraag morgen: hoe maak ik een account aan op een bestaand maar niet geactiveerd e-mailadres van Google.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Er zijn trouwens ook wel tablets waar een simkaart in kan, maar dan ligt de prijs daarvan even hoog (of nog hoger) dan een simpele laptop.

Cookies
door Cookies - Dec 10, 2015 om 21:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dongels zijn nog genoeg te koop, zie ik. Daarin kan je dan een simkaartje doen (die je in Amerika koopt). Maar stel Mr Amerika eerst de vraag die ik eerder schreef.

Zo ziet een dongel er uit https://www.google.nl/search?q=dongel+prepaid&safe=active&rlz=2C1CHFX_nlNL0538NL0538&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiuoImXjdLJAhXDpQ4KHVZNCBAQ_AUICCgC&biw=1745&bih=859#safe=active&tbm=isch&q=dongel+kopen

eclipse
door eclipse - Dec 10, 2015 om 21:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Tenormin, alles doen via  wifi, je data sim uitzetten. als ik in frankrijk zit  moet ik ook wifi doen, is tegenwoordig  vrijwel overal gratis. gebruik niet je simlaart om ff naar nederland  te sms-en of kijk bij je provider voor blox  buiten europa. ik ken bij vodafoon voor 2  euro per dag 20 mb data  20 min bellen en gebeld worden en iets van 100 sms versturen. ga je er overheen krijg je een melding, netjes op tijd. maar doe wijs  en gebruik wifi. data sim uitzetten. en zeker geen roaming  aanzetten want  dan gaat ie aps  updaten, als je met een kennis gaat kun je beter samen een prepaid  kaartje kopen zodat jullie daar elkaar kunnen bellen als je mekaar kwijt  bent. maar dat gaat met wifi ook . ( als je bereik hebt  uiteraard. fijne vakantie of wat je er ook gaat doen. veel plezier

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2015 om 01:21
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb nu diverse mensen willen beantwoorden, en "tig" keer geschreven op het antwoord, maar het is onmogelijk: krijg telkens het antwoord: site is niet gevonden, probeer op spellingsfouten te zoeken of... God, wat moeilijk is het nu. En dat terwijl ik  werkelijk ieder antwoord wil opslurpen en het nu niet kan lezen/schrijven!

Gr
door Grunn1 - Dec 11, 2015 om 10:47
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Met alle smartphones die de afgelopen jaren zijn uitgebracht kan je bellen en internetten in Amerika. Vroeger jaja had je nog mobiele telefoons met een dual-band en dezen waren niet geschikt voor gebruik in Amerika maar sinds een jaar of 5 hebben alle smartphones een triple of quad band. Dat alleen een Samsung zou voldoen is volkomen onzin, heb nog nooit een Samsung gehad maar ga al 15 jaar 2x per jaar naar Amerika en heb altijd een geschikt toestel gehad om te bellen en de laatste jaren ook om te internetten.

Maak geen gebruik van mobiele data want dat kost je al gauw 6 a 7 euro per mb maar gebruik alleen wifi. Gratis wifi is er bijna altijd in hotels, McDonnalds, Starbucks en andere grote winkelketens. Wil je via internet contact met Nederland hebben dan is vaak je hotel al voldoende (s'ochtends en s'avonds) want overdag zal je weinig direct contact hebben vanwege het tijdsverschil (6 tot 9 uur).

Als je wil bellen is het bereik afhankelijk van je provider in Nederland, T-mobile, Vodafoon en KPN hebben over het algemeen wel een goede dekking (lees contract met lokale providers) maar kleinere Nederlandse providers vaak niet.

T-mobile had een abonnement waarbij je zonder extra kosten kon bellen in Amerika maar helaas worden/zijn deze in december beeindigd (had zelf ook zo'n flex abbo)

tenormin
door tenormin - Dec 11, 2015 om 12:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

 @carola.83, derde poging, Mr. Amerika heeft abonnement via mobiele tel. In periode sept/november heeft hij even vaste tel.aansluiting voor internet voor me gehad; is veel te duur, zo'n 70$ p.m., dus opgezegd. Ik ga inderdaad dan voor laptop en de verdere handvatten die je hebt aangereikt, waarvoor dank. Aan andere adviseurs, ook mijn welgemeende dank.

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2015 om 13:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: dan wordt het dus een laptop + dongel kopen (zonder simkaart, want die koop je dan in Amerika). Internet dongels (dus zonder simkaart) zijn nog behoorlijk prijzig zie ik. Je zou deze kunnen kopen http://www.routercenter.nl/product/515811/category-245725/huawei-e8231.html#product_specifications

(Coolblue is een zeer betrouwbare webshop)

Als er een KPN of andere telecomshop bij je in de buurt zit, kun je daar eens informeren. Let op: de dongel moet simlockvrij zijn, zodat je ieder willekeurige in Amerika gekochte simkaart er in kunt doen. Het zou kunnen dat KPN alleen dongels verkoopt die alleen geschikt zijn voor KPN simkaartjes. Daar heb je niks aan.

Heb je wel iemand die kan regelen voor je in Amerika dat je het internet op kan? Want jullie 2 gaan er niet uit komen, ben ik bang.

Heb je advies nodig over de aankoop van een laptop? Zo ja, laat het dan weten, en zeg even wat je maximaal daaraan wilt/kunt besteden.

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 14:22
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Heb de doorgegeven site even opgeschreven (tja, ouderwets); heb ook maar ca. €400,00 voor laptop over (reizen is duur). Zal goed op simlock vrij!! letten. Ja, hij heeft wel iemand die me kan helpen, ook dat heb je goed ge"zien". Heel erg veel dank voor je input.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Dec 11, 2015 om 15:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@tenormin: dan zou ik voor deze laptop gaan (de link is naar Coolblue, maar bij BCC en MediaMarkt is hij 30,- euro goedkoper) http://www.laptopshop.nl/product/660537/toshiba-c55d-c-13m.html Misschien is er een BCC of MM bij je in de buurt, zodat je hem even in het echt kan zien?

Het is een 15.6inch scherm, maar als je hem ook thuis wilt gaan gebruiken, zou ik geen kleiner scherm gaan nemen.

Een laptoptas heb je ook nodig, anders overleeft de laptop de rit waarschijnlijk niet. Koop er wel 1 van zo licht mogelijk materiaal (nylon of zo)

P.S. De prijzen wisselen tegenwoordig zo'n beetje dagelijks. De laptop kan vandaag 419,- zijn, morgen bijv. 379,- of bijv. 449,-.

Als je naar de winkel gaat, moet je deze gegevens even noteren: Toshiba Satellite C55D-C-13M

Hier de link naar dezelfde laptop bij MM http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_toshiba-satellite-c55d-c-13m-1394666.html?channel_code=40&product_code=104457535&referer=tweakers.net&utm_source=tweakers&utm_medium=prijsvergelijker&utm_campaign=regulier

en hier de link naar dezelfde laptop bij BCC http://www.bcc.nl/computer/laptop/laptop/toshiba-laptop-c55d-c-13m(163996)?channel_code=40&product_code=105105737&s2m_campaign=Multi-Media%20&%20Other&utm_campaign=Laptop&utm_medium=vergelijkingssites&utm_source=tweakers.net

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 15:30
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Bewaar alles, ziet er gelikt uit en... het lijkt wel of je de hele tijd voor mij "aan het werk bent". Kan je niet voldoende bedanken voor alle info. 't Is allemaal nu nog niet aan de orde: ben me aan het voorbereiden, maar heb er enorm veel aan. Nogmaals, veel dank en fijn weekend.

Cookies
door Cookies Dec 11, 2015 om 15:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

De rekening volgt nog;-)

tenormin
door tenormin Dec 11, 2015 om 17:28
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, die zie ik dan wel in de 'brievenbus'. ;-)

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2016 om 16:32
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Een nieuw antwoord op een heel oude vraag: wel 40 dagen geleden: Na veel te hebben bekeken (en ook naar mijn portemonnee): het is toch, voor degene die geïnteresseerd waren/zijn: geen laptop geworden maar een Samsung Galaxly Tab A. Vooral carola.83 bedankt voor alle input.

tenormin
door tenormin - Jan 30, 2016 om 16:46
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ik krijg een melding dat @eclipse een antwoord zou hebben gegeven onder mijn zojuist geplaatste antwoord/mededeling van vandaag; echter: ik lees niets. Vreemd.

Cookies
door Cookies - Jan 30, 2016 om 16:51
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Leuk, dat je ook een tablet hebt gekocht. Prima keuze, hoor die Galaxy A. Kan je ook mee op Kassa.:-)

Heb je iemand die je helpt met de boel instellen? Uitleg geeft hoe je er mee om moet gaan enz.? Zo nee, laat het dan maar even weten.

tenormin
door tenormin Jan 30, 2016 om 16:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ja, ik moet met mijn handen overal vanaf blijven ;-), de doos moet ook dicht: de 6de of de 13de komt iemand me helpen: ik mag met pen en papier naast hem gaan zitten en alles opschrijven anders ben ik het meteen vergeten, haha. Die man gebruikt dat ding zelfs in Brazilië dus heb er alle vertrouwen in dat. En als het lukt door ermee op kassa te komen: nou, kan ik lekker meetokken. Zo niet, dan maar 3 maanden zonder....

Cookies
door Cookies Jan 30, 2016 om 17:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Da's mooi. Zou ik niet tegen kunnen, een doos dicht laten als ik iets gekocht heb.:-) Als je dan ook even een snelkoppeling laat plaatsen naar Vara/Kassa kun je ook uit het verre Amerika je vragen hier dumpen (wel je inloggegevens mee).

tenormin
door tenormin Jan 30, 2016 om 18:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hoor zojuist dat de hulptroepen uit Hoogvliet komen om de "doos open te maken". Ben zo nieuwsgierig, heb ik eindelijk iets moderns in huis. ;-) Oh, dat is leuk: inloggegevens ben ik vergeten..... Hij is fijn!

gerbera
door gerbera - Jan 30, 2016 om 17:02
7364 Antwoorden / 14 Vragen
tenormin
door tenormin Jan 30, 2016 om 17:59
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank je wel Gerbera, bellen is geen probleem, bel daar via Google op Iphone voor 1 cent naar Nederland en andere landen. Ik beschik daar niet over Skype, maar dat is geen probleem. Bedankt voor de link, zie dat ze A.T.& T. noemen; die zitten ook vlakbij waar ik verblijf, net als Google. Handig te weten.

aurora1
door aurora1 - Jan 30, 2016 om 19:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u alleen maar een startersgebruiksaanwijzing heeft voor deze gloednieuwe tablet, dan zou ik via internet nog een uitgebreide handleiding downloaden.
U kunt die (pdf)  dan ook op de tablet (laten) zetten.
Heeft u er nog geen hoes voor, dan zou u een kijkje bij de Action kunnen nemen voor een betaalbare hoes.

tenormin
door tenormin Jan 31, 2016 om 00:16
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Dank aurora, vanavond is de Samsung Galaxy geïnstalleerd en mijn (oude) hoofd tolt van de gegevens. Mijn probleem is dat ik niet kan lezen, althans geen 'instructies', hoe simpel ook, kan volgen. Alleen bij doen als alles op zo'n ding staat helpt me verder. Heb inderdaad nog een hoes nodig en ook 'beschermende folie', alle opdrachten staan op mijn lijstje. Ook "tig" boeken zijn erop geplaatst, dus zal ik mijn op 24 Februari aanvangend 90-dagen verblijf wel doorkomen, dit keer met mijn eigen email adres. Dat het Off Topic is weet ik, alleen, misschien kunnen er toch ouderen mee geholpen zijn om toch zo'n tablet aan te schaffen: ik zie/zag erg tegen verandering op, maar besef ook dat het mijn wereld nu wijder kan maken. Nu begrijp ik 'www' pas: World Wide Web!

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 00:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Komen ze toch wel nog een paar keer langs om je wat meer weg wijs te maken? Hoesje is wel verstandig, voor weinig te koop bij Action, Xenos e.d. Duurdere, mooiere vind je bij BCC, MM enz. Beschermfolie gebruik ik nooit, best een klus om dat er goed, strak op te krijgen. Display kun je schoonmaken met een vochtig (wel goed uitgewrongen) microvezeldoekje.

tenormin
door tenormin Jan 31, 2016 om 14:41
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Okay, had al gehoord dat folie er moeilijk op te krijgen is. Wat een ellende, dit ding. Zie nu dat ik op Chroome zit. Maakt dit wat uit? Nee, langs komen doet ,ie niet meer, andere versterking on the way, ;_).

Cookies
door Cookies Jan 31, 2016 om 14:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, dat je nu Chrome gebruikt, maakt niks uit. Als je liever Firefox gebruikt, kun je die downloaden in de Playstore, moet je wel wifiverbinding aan hebben staan. Geef in Playstore dan de zoekopdracht Firefox, heb je die gevonden, klikken op Installeren.

tenormin
door tenormin - Jan 31, 2016 om 00:26
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Lieve forumleden die de moeite hebben genomen mij te adviseren: omdat ik sneller weer naar de USA ga dan verwacht: het is al te lezen in persoonlijke antwoorden: heb toch gekozen voor een Samsung Galaxy Tab A. Uiteraard weet ik nog niet al te veel ☺ maar heb nog 23 dagen om alles uit te violen. Dat moet zelfs voor mij genoeg tijd zijn. Allemaal heel hartelijk dank voor alle moeite om mij van advies te dienen. Maar, ik moet eerlijk zijn, te raggen op een toetsenbord blijft me meer bekoren.  ☺ Dank jullie allemaal.

gerbera
door gerbera Jan 31, 2016 om 12:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@tenormin, Bij de Action hebben ze leuke kleine toetsenbordjes voor een habbekrats. Als u deze meeneemt kunt u hierop raggen en blijven de vingertoppen in conditie;-)) Veel plezier in de USA

tenormin
door tenormin Jan 31, 2016 om 19:13
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Op naar de Action dan, @gerbera