tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:07
Computers & telefonie

Wat kan ik doen aan cybercriminelen

Ik kan niet meer online en krijg te lezen dat ik niet privé ben,waarschijnlijk door cybercriminelen,  ik kan nu helemaal niets meer op mijn pc , hoe kan ik dat oplossen zonder dat ik er een dure expert bij moet halen.

3632 14 Rapporteer

tr
door trudy19581@live.nl - Mar 27, 2019 om 09:34
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar welke handelingen moet ik doen om weer online te kunnen,

costnix
door costnix Mar 27, 2019 om 09:40
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Bel de helpline van uw internetprovider. Die kan en moet hier bij helpen.

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:48
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ok ga ik doen dankjewel

tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2019 om 09:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe hebt u hier dan een topic geopend als u off line bent? Modem al eens gereset? Dus stekker er uit, 10 minuten wachten en stekker er weer in?

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:44
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zit nu bij de buurvrouw op een tablet , waar ik nu met u mee in gesprek ben. Maar ik ga huw advies straks proberen  en hoop dat het helpt, dankjewel

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:45
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan nergens op reageren en ook niets lezen want heb geen internet verbinding meer

jo
door jorisw Mar 27, 2019 om 13:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als je op een andere internetverbinding staat kan je ook gewoon je settings wijzigen. Dat zit niet vast aan je eigen PC.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 27, 2019 om 09:38
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Verder is het vooral zaak om alle berichten die u ontvangt en niet vertrouwt niet te openen, in ieder geval de bijlagen niet en e er niet op te reageren.
Zo u berichten krijgt die u niet vertrouwt, meld die dan door aan 'valse-email@fraudehelpdesk.nl.
Geef hoe dan ooit nooit en te nimmer bankgegevens en dergelijke als u niet 100% zeker weet dat het wel vetrouwd is.

Als u snel bent kunt u zelf uw gebruiksnaam nog wijzigen.

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan nergens op reageren of lezen omdat ik geen internet verbinding meer heb, maar ga uw advies zo volgen en hoop dat het helpt, dankjewel

Ge
door Genee - Mar 27, 2019 om 09:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is ‘niks meer’, start de pc niet meer op?
Ik heb geen idee of u een beetje technisch bent maar u zou de pc eens kunnen scannen op virussen troyans enz.
Hiervoor dan de Kaspersky Rescue disk downloaden en op een dvd of usb stick zetten.
In de pc steken en opnieuw opstarten, de pc zou vanaf de Kaspersky disk moeten opstarten.
Wanneer toch windows gestart wordt, bij het opstarten op een bepaalde F toets (zie handleiding van uw pc) drukken om het bootmenu op het scherm te krijgen en te kiezen voor het station met de Kaspersky disk, dvd station of usb station.
Het is wel zaak dat de pc vanaf de Kaspersky disk gestart wordt.
Als het te technisch is, vraag dan iemand met wat technische kennis u te helpen.

https://support.kaspersky.com/viruses/krd18

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:42
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kan nergens iets doen, want ik heb geen internet verbinding meer,

Ge
door Genee Mar 27, 2019 om 09:48
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Om iets met de pc te doen heb je geen internet nodig, is het probleem alleen dat u geen internet hebt?

Ge
door Genee Mar 27, 2019 om 09:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen
tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:50
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb geen idd geen internet en weet niet wat te doen om weer online te kunnen.

tr
door trudy19581@live.nl Mar 27, 2019 om 09:52
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb Windows 8.1

tr
door trudy19581@live.nl - Mar 27, 2019 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Maar welke handelingen moet ik doen om weer online te kunnen,

Ge
door Genee Mar 27, 2019 om 09:43
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft de pc geen verbinding met internet en werkt de pc verder wel goed? Ik neem aan dat u een draadloze verbinding, wifi, gebruikt, kijk dan eens rechtsonder op het computerscherm hoe het staat met het wifi signaal.

Ge
door Genee Mar 27, 2019 om 09:50
1509 Antwoorden / 1 Vragen
tijger1
door tijger1 - Mar 27, 2019 om 09:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het zal met die cybercriminelen wel meevallen. Uw internetverbinding is gewoon off line.

is uw Pc met een kabel verbonden of zit u op wifi?

Ga eens met die tablet van uw buurvrouw naar uw huis, zoek de wifi, voer uw wachtwoord in. Kunt u dan wifi gebruiken? Dan is wifi in orde.

klik onder in de balk op uw pc om het netwerkcentrum te openen. Meestal staat daar een mogelijkheid om de verbinding te herstellen.

ne
door neodutchio - Mar 27, 2019 om 09:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als geen enkel apparaat verbinding heeft met de modem, dan kunt u het beste uw provider bellen. Als alleen de pc geen verbinding heeft, dan even nakijken waarom dat zo is.
Een cybercrimineel zal niet zo snel alleen een verbinding lam leggen.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2019 om 10:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Even terzijde: verander je gebruikersnaam!
Of heb je graag spam?

Als je ingelogd bent klik je op Profiel
Klik dan op Bewerk profiel.
Klik dan op mijn.bnnvara.nl
Klik dan op Accountinstellingen
Klik op Gebruikersnaam en emailadres
Klik op wijzigen
Wijzig je gebruiksnaam
Klik op Opslaan.

edrick3
door edrick3 - Mar 27, 2019 om 10:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

  1. Hebt u de computer al een keer herstart? Dit kan de simpelste oplossing voor uw probleem zijn.
  2. Controleer of uw router (het kastje dat u van uw provider hebt gekregen, vaak gelijk aan het modem) goed werkt. Branden alle lampjes en zou u verbinding moeten hebben? Ga dan door naar de volgende stap. Werkt de router niet goed, zet hem dan opnieuw uit en aan. Haal de stroom eraf gedurende zeker dertig seconden en zet de router daarna opnieuw aan. Kijk of de verbinding het weer doet.

  3. Als u zeker weet dat er geen storing is bij uw provider en u weet dat de router gewoon werkt, probeer dan het volgende:
    • In de systeembalk rechtsonder vindt u het pictogram Internettoegang draadloze verbinding (staat er geen pictogram, lees dan eerst de volgende alinea waarin wordt uitgelegd hoe u het pictogram inschakelt).
    • Als uw verbinding niet werkt verandert het pictogram ten teken dat er iets aan de hand is: draadloze verbinding weg.
    • Klik in zo'n geval met de rechtermuisknop op het pictogram en klik op Problemen oplossen.
    • Volg de stappen die worden aangegeven. In veel gevallen lukt het om op deze manier de verbinding te herstellen. Lukt dat niet en blijft uw draadloze verbinding niet werken, neem dan contact op met de helpdesk van uw provider.

Als het pictogram Internettoegang niet zichtbaar is, doe dan in Windows 8.1 en 7 het volgende:

  • Klik in het systeemvak rechtsonder op het pijltje Verborgen pictogrammen weergeven, en klik daarna op Aanpassen.
  • Plaats een vinkje bij Altijd alle pictogrammen en meldingen op de taakbalk weergeven.
  • Klik op OK.
  • Nu is het icoon Internettoegang zichtbaar. Als u een verbinding hebt, ziet dat er zo uit: draadloze verbinding.

(Bron)

marita5
door marita5 - Mar 27, 2019 om 10:59
11510 Antwoorden / 15 Vragen
tenormin
door tenormin - Mar 27, 2019 om 12:42
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Trudy, als je er echt niet uitkomt en het redelijk voordelig wilt houden https://www.studentaanhuis.nl
Tenminste, als ze redelijk in jouw buurt wonen; ze komen op de fiets.

marita5
door marita5 Mar 27, 2019 om 13:37
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@tenormin , studentaanhuis noem ik niet voordelig , zie hier de tarieven https://www.studentaanhuis.nl/tarieven

tenormin
door tenormin Mar 27, 2019 om 14:10
16828 Antwoorden / 108 Vragen

marita5, voor mij is het redelijk voordelig. Ik haat vragen/zoeken om hulp. Daarom maar lid geworden van die student. Heb nieuwe TV hier staan maar ik heb absoluut niemand die hem kan aansluiten c.q. kastje er weer aansluiten en de kanalen op de plek krijgen. Ik kan het niet. Net zoals gisteren mijn nieuwe wasmachine is geleverd: volgens mij moet je TU Delft hebben, snap er geen worst van hoe was te laten draaien. (Dat is dus mijn grootste probleem): kan niet logisch de gebruiksaanzijzingen lezen.

marita5
door marita5 - Mar 27, 2019 om 13:41
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@trudy19581 ,

Ik zie dat u ook de vraag heeft gesteld op Microsoft Community , ben benieuwd wat daar uitkomt .

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/geen-internet/3ef9a894-cc53-47d1-8a8a-e4042a6ad6a5