De
door DeBeer1 Aug 16, 2023 om 16:21
Computers & telefonie

Wat kan ik doen als mijn mobiele provider geen of heel slecht bereik op een plek

In Lochem waar ik in een huisje zit, heeft KPN mijn provider geen bereik. Hebben ze geen verplichting om overal bereik te hebben? Kan ik ergens een klacht hierover indienen?

3609 14 Rapporteer
ju
door juliomariner - Aug 16, 2023 om 16:28
1329 Antwoorden / 2 Vragen

U zou een klacht kunnen indienen maar of het helpt?
Google zegt erover:" De dekkings- en snelheidsverplichting (afgekort DSV) houdt in dat de mobiele netwerkoperators in elke Nederlandse gemeente ten minste 98% van het grondgebied moeten voorzien van mobiele dekking. Daarnaast moet het mobiele internet een minimale snelheid van 8 megabit per seconde (Mbps) hebben"
98% dus, waarschijnlijk zit u net in de 2% en hoeven ze er dus niets aan te doen.

mahadma
door mahadma - Aug 16, 2023 om 16:55
11544 Antwoorden / 51 Vragen

Er is geen enkele provider die absoluut 100% dekking overal in NL heeft. Er zullen altijd "Witte Plekken" zijn op de dekkingskaart die u bij uw provider op de site kunt vinden. Daarbij spelen andere factoren ook een rol, zoals bent u buiten of binnen, en dan vooral in welke bebouwing, een zéér goed geïsoleerd huis/kantoor zal behalve een goede isolatie ook een minder ontvangst binnen hebben, gewoon omdat het telefoon signaal er niet binnen KAN komen. KLIK hier voor uw dekkingskaart.

Om uw vraag te beantwoorden: nee, de 100% dekking is niet verplicht, u kunt nergens een klacht indienen, hooguit een melding maken dat ze (wellicht) t.z.t. ook daar een kpn mast plaatsen.

Een satelliet telefoon zou overal bereik hebben, maar dàt kost wel een paar duppies ......... vrees ik.

ro
door ronny530 - Aug 16, 2023 om 17:00
2784 Antwoorden / 41 Vragen

In Lochem in een huisje bedoelt u daarmee een recreatiepark in het buitengebied waar u 'tijdelijk' verblijft dan heeft u gewoonweg pech omdat in buitengebieden geen totale dekking gegarandeerd kan worden.
Geen enkele provider is verplicht een landelijke dekking te bieden en zeker in bosrijke gebieden waar het buitengebied van lochem toe behoort krijgen providers geen vergunning om aanstraal antennes te plaatsen en dat maakt dat u op bepaalde plekken wel bereik heeft en als u een meter verder bent weer geen bereik heeft.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 16, 2023 om 17:20
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De verhuurder van het huisje kan u waarschijnlijk tegen betaling van Wifi voorzien.

john devries
door john devries Aug 21, 2023 om 13:36
219 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat er een A(V)SDL aansluiting is in een vakantiehuisje. Je kan je het bijna niet voorstellen dat we in nog geen 20 jaar zo afhankelijk zijn van een mobile telefoon en WiFi. De eerste PC met WiFi stamt uit 1999

atlas1302
door atlas1302 Sep 3, 2023 om 17:50
341 Antwoorden / 13 Vragen

Normaal gesproken is er ook gewoon Wifi in het vakantiehuisje, wij doen dat wel want we weten dat iedereen zit te snakken naar gratis Wifi. Al zitten ze in de sahara, facebook en whatsapp moeten toegankelijk zijn toch?
Gisteren nog 2 hele leuke jonge verblijvers uit Frankrijk op Santo Antão, zaten uren buiten op het muurtje te internetten. Bij ons is dat gratis, dus we doen ze er heel veel plezier mee.

Ik zou als de wat oudere en belegen Nederlander lekker ergens gaan zitten in de vele gezellige tentjes, om maar gezellig sociaal te zijn en andere leuke niet internettende mensen te ontmoeten.

Internettijdperk, in China begiinnen ze daar ristricties in te stellen voor de vele jongeren die 24/24 met dat mobieltje in de weer zijn.

Bron ben ik vergeten, maar ik las het ergens.

ne
door neodutchio - Aug 16, 2023 om 18:21
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Niet gek ver van Lochem jarenlang een probleem gehad met de bereikbaarheid. Het ging om een heel klein gebied van een paar huizen. Vorig jaar is daar een illegale zendmast ontmanteld en spontaan was er weer bereik daar.

U kunt het altijd melden bij KPN aangezien het om een externe factor kan gaan, om een storing of simpelweg om een gebied waar geen mensen wonen.

rj
door rjw - Aug 16, 2023 om 19:06
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Er is alleen een verplichting qua bereik van het aantal inwoners, niet voor oppervlakte. Dus in gebieden waar geen of weinig mensen zijn is er vaak geen dekking. Er zijn ook gebieden waar geen dekking is omdat bewoners bezwaar hebben aangetekend tegen de vergunningsaanvraag.

Be
door Bewaklu - Aug 17, 2023 om 07:23
132 Antwoorden / 1 Vragen

Om uw vragen te beantwoorden: Nee en nee.

mo
door mof - Aug 21, 2023 om 12:40
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, die verplichting bestaat niet.

john devries
door john devries - Aug 21, 2023 om 14:30
219 Antwoorden / Vragen

Ja bij KPN en die doen er niets mee , of het is opgelost als je weer thuis bent.

br
door brui0929 - Sep 3, 2023 om 16:24
635 Antwoorden / 10 Vragen

Open instellingen mobiel netwerk staat hier KPN als provider is het goed. Ziet u hier een andere provider staan stel dan KPN opnieuw in als provider. De telefoon maakt nu weer verbinding met het netwerk van KPN.
Of start de telefoon opnieuw op. Hoe u dit doet staat in de handleiding van de telefoon.

Re
door Reinier182 - Sep 3, 2023 om 21:25
163 Antwoorden / Vragen

Op je woonadres wil KPN nog wel eens bekijken wat ze kunnen. Vakantieadressen is een ander verhaal. Volgende keer ben je op een ander adres en dan is het goed. Zeker platte land en natuurgebieden kan bereik minder tot niet zijn.

1paul
door 1paul - Sep 4, 2023 om 08:32
3156 Antwoorden / 0 Vragen

u kunt dit melden aan KPN maar nee, het is geen verplichting om overal bereik te hebben!