in
door inymini Nov 14, 2003 om 11:56
Computers & telefonie

Wat kun je als consument hier mee doen?

Na schriftelijk verzoek om verhuizing van mijn ADSL abbonennement bij Planet internet werd ik gebeld dat dit was doorgekomen en dat eraan gewerkt zou worden, een maand later gebeld er was niks terug te vinden van mijn brief of het telefoontje, alles stond nog op het oude adres en ik kon nog steeds geen gebruik maken van ADSL op mijn nieuwe adres. Het zou op orde gemaakt worden door het om te zetten naar een belabbonnement waarmee ik vervolgens dan zelf me weer moest aanmelden voor ADSL via internet EN!! ik had geluk als ik dat een bepaalde datum zou doen, hoefde ik geen aansluitkosten te betalen!!!!
Maar na nog drie telefoontjes, en een email heb ik nu 5 maanden na mijn aanvraag nog geen ADSL, mijn geduld is op. Ik heb mijn automatische incasso teruggeboekt maar mijn betalingen aan KPN moet ik natuurlijk gewoon doen. Ik heb nu schriftelijk een klacht in gediend en mijn abbonnement opgezegd maar ik zit wel vast aan een jaarcontract.....En voordat ik overstap op een andere provider wil ik wel eerst zeker weten dat mijn abbonnemet gestopt is, anders betaal ik dubbel.
Mijn vraag is waarom in nederland ik dit soort verhalen veel hoor en waarom ik het gevoel krijg dat je als consument hier nergens mee terecht kunt behalve dan bij de "geweldige" servicedesks van de desbetreffende bedrijven. Die je alleen kunnen helpen door emails te sturen naar hun meerder en jou niet terug kunnen bellen met de uitkomst.

773 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

rg
door rgortworst - Apr 16, 2004 om 11:58
6 Antwoorden / 0 Vragen
0

je zit vast aan een contract met kpn, maar kpn levert aan alle providers, dus daar zit je altijd aan vast. driegen met kat in de zak wil wel eens helpen en bij kassa wil de kpn ook niet in de top drie komen !
XS4all is zeer betrouwbaar en het net is goedkoper en werkt ook erg snel als je wilt overstappen.
Vraag anders bij KPN een deskundige die met jou meedenkt i.p.v. de strijd aan te gaan.
vaak werkt honing beter dan strijd
succes !

cjdijk
door cjdijk - Apr 16, 2004 om 11:58
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Als je toch besluit over te stappen, zou ik gelijk even kijken naar bijvoorbeeld Demon.
In tegenstelling tot Planet dat adsl van KPN levert, loopt Demon via adsl van BBNed.
Het voordeel is dat je veel meer waar voor je geld krijgt, ter vergelijking, mijn situatie:
HccNet via KPN adsl 768/128 kilobits (download/upload) voor 51.50 euro per maand.
Demon via BBNed adsl 2048/1024 kilobits (download/upload) voor 55.00 euro per maand.
Vooral dus een veel hogere upload (verzenden van foto's bijvoorbeeld).
Zelfs na de aangekondigde verhoging van KPN adsl is er nog een groot verschil.

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 11:58
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

http://www.adslgebruikers.nl

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 11:58
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik zou zeggen doe niet moeilijk en stap in je auto en ga naar het Planet Internet kantoor in Amersfoort.
Aan de balie is het zo opgelost.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer

Ed
Edith vL - Sep 17, 2024 om 10:26
Vrije tijd & tuin

Electrische fiets gewonnen; 11 maanden later nog niet in huis

Mijn man heeft medio oktober 2023 met een winactie van Esso een elektrische fiets van Bayck gewonnen. We zouden binnen 2 weken gebeld worden voor het maken van een afspraak om de fiets te leveren. Dit gebeurde niet. 
Nadien is meer dan eens contact geweest met Bayck en Esso. Er zijn zelfs 2 data geweest waarop ze de fiets zouden bezorgen, maar die afspraken zijn op het laatste moment afgezeg ... Lees meer

Wi
Wim-Bart - Sep 19, 2024 om 14:45
Computers & telefonie

Delta kabel wil niet opleveren terwijl buren al maanden Delta hebben

Gechte,

2,5 jaar geleden is de kogel door de kerk en krijgen we Delta Kabel in Vianen. Na de nodige hobbels is onze wijk een paar maanden geleden opgeleverd.

Nu was er bij de oplevering van mijn adres iets fout gegaan, geen licht in de kabel of zo iets, maar daar is een monteur voor langs geweest. En boel (Volgens Circet) netjes afgemeld op 22 juli.

Afijn een week ... Lees meer