do
door doperwtje Feb 9, 2008 om 12:52
Computers & telefonie

Wat nu?.

Nog geen jaar geleden kocht ik een digitale camera.

In dit jaar is de camera 2x weggeweest voor reparatie en nu ik van de week bij de winkelier kwam om hem op te halen kreeg ik te horen dat de camera niet meer te maken was en dat ze een andere hadden toegestuurd.

Was dat nou een "complete" camera geweest dan was de keuze waarschijnlijk niet zo moeilijk geweest maar nu stuurde ze "alleen" de body toe zonder bijbehorende lens( ik had een compact camera krijg nu een spg reflex aangeboden)

Die zou ik er dan nog bij moeten kopen  (wel met "korting" werd mij gezegd) en daar zit even mijn probleem.

Is het redelijk om hiervoor iets bij te leggen of moet ik "anders" handelen?.

369 7 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 9, 2008 om 13:33
1918 Antwoorden / 10 Vragen

in eerste instantie moet de camera gelikwaardig zijn. Maar dat is deze niet echt. Het is een grote verbetering tov de vorige camera.

Logisch dat u dan ee n bedrag moet bijbetalen. Dit zal het verschil zijn met de nieuwprijs spiegelreflex en compact camera. Hiervan mag de verkoper een korting afhalen maar dat zal bijvoorbeeld 20-25 % bedragen. Het overige deel zal u dan bij moeten leggen

Een goedeoplossing vindt ik het niet echt maar u heeft niet veel keus.

Een andere oplossing is geld terugvragen als het binnen de 6 maanden is dat er garantie op is verleend. Dan moeten zij maar bewijzen dat het euvel aanwezig is en het bij fabriekkagfout o.i.d is geweest. U heeft dan wel geen camera maar alleen geld. Het is maar net wat u wilt.

labswans

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2008 om 13:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De winkelier heeft wel een wonderlijke actie ondernomen. Ze hadden beter een voorstel vooraf kunnen doen. Je hebt namelijk recht op een vergelijkbaar product, of het aankoopbedrag terug. Een vergelijkbare camera is er een met een lens, want dat had de originele ook. Eigenlijk is een vergelijkbare camera opnieuw een compactcamera met ongeveer dezelfde specs. Dat de winkelier dat niet eerst heeft voorgelegd vind ik nogal eigenwijs en niet vanuit de klant gedacht. Misschien had hij dit ding nog ergens op de plank liggen en wilde hij er van af, met als leuke bijkomstigheid de extra aanschaf van een losse lens.

Volgens mij hoef je dit niet te accepteren en kun je gewoon een vergelijkbaar product verlangen. Of aankoopbedrag terug.

xandor020
door xandor020 - Feb 9, 2008 om 14:33
180 Antwoorden / 8 Vragen

Verkoop hem maar aan mij, koop ik de lens wel en kunt u een toestel uitzoeken dat u wenst!

dirck
door dirck - Feb 9, 2008 om 14:45
3201 Antwoorden / 3 Vragen

(ik had een compact camera krijg nu een spg reflex aangeboden)

Kun je merk en type van beide camera's ook nog even vermelden? (ben een beetje nieuwsgierig geworden hiernaar)

door 4711 - Feb 9, 2008 om 17:39
885 Antwoorden / 2 Vragen

Vermoedelijk een verouderde demo die hij graag kwijt wil, maar gezien de ontwikkelingen zou ik een iets goedkopere ook accepteren die gelijkwaardige specificatie's heeft, eventueel een ander merk want er is meestal keuze genoeg!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Feb 9, 2008 om 17:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ Xandor:

Slimme vogel...

H.

edwardus
door edwardus - Feb 9, 2008 om 19:54
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tuurlijk, maar niet voor iedereen is een spiegelreflex een voordeel.