av
door avat Feb 5, 2011 om 14:20
Computers & telefonie

Waterschadetelefoons

kocht begin 2010 een nieuw telefoontje, niet duur, voor een pre-paid.
drie maanden later, pas 2 x opgeladen, deed hij het niet meer.
In de winkel werd ik ondervraagd, het was warm weer en ik had transpirerende handen. De winkeldame concludeerde onmiddellijk nog voor zij iets had gecontroleerd of de telefoon misschien nat was geworden. Ik had inderdaad gelezen dat bij waterschade geen reparatie wordt vergoedt en werd boos toen er in die richting werd gevraagd. Ik zei dat ik door het warme weer zweethanden had en dat hij daar toch tegen moest kunnen. Uiteindelijk controleerde zij de accu en ik kreeg zonder veel woorden een nieuwe zonder te hoeven betalen.
Het moet toch niet zo zijn dat je een gekocht product, waar je zuinig mee omgaat, binnen 6 maanden maar moet weggooien. Maar ook dat een fabrikant van, hetzij telefonie of wasmachines de verantwoordelijkheid neemt voor zijn produkten en geen monteurs stuurt die de boel bedonderen. AVAT

643 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waterschade schijnt DE reden te zijn om onder de garantie c.q verzekering van de mobieltjes uit te komen. Het is miraculeus hoeveel mobieltjes waterschade hebben als zij defect zijn.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jaren geleden werden door consumenten programma's nog wel eens apparaten in verschillende winkels aangeboden waar zij dan zelf een mankement aan hadden toegebracht, om zo te controleren of winkels eerlijk waren met reparaties.
Dat zou men nu ook eens moeten doen met mobiele telefoons.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mijn telefoon een Htc Desire hd geeft het reparatie bedrijf Dynafix die repareert voor Htc en Vodafone en mijn telefoon al voor de derde keer repareerd de reden dat deze buiten de garantie valt omdat ik er zelf aan heb gesleutelt.
Dit is 100% niet waar.
Ook foto`s bijgevoegd met schroefjes en verbroken zegels.
Een medewerker van dit bedrijf vertelde dat hun geen fouten konden maken omdat zij gecertificeert zijn.
Dit bedrijf heet nu nog Dynafix Care maar na vele klachten op internet gelezen te hebben word het zeker binnenkort DYNANIX DON`T CARE.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb vandaag ook een HTC Desire terug gekregen met de medling (Voxhtschade). Dit is absoluut niet het geval. Ik heb dit binnen gekregen via e-rapair.nl. De telfoon moest zogenaamd opgestuurd worden naar de HTC fabriek en dit ging via VTU telecommunicatie in Uden.
Hebben hier meer mensen last van gehad?

ve
door verwijderd - Feb 5, 2011 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het wordt hoog tijd dat dit eens door onafhankelijke experts onder de loep wordt genomen want ik vrees dat hier toch op grote schaal aan oplichting wordt gedaan !!
Immers, ook voor een second-opinium wordt het al moeilijker voor de consument gemaakt door "een niet reparabele telefoon" deze terug te krijgen na betaling.

Het vermoeden is dat veel van die "niet te repareren telefoons"zijn weg terug vind naar telefoonwinkels/zwarte markt/ naar de derde wereld.

Al eerder het advies gegeven om bij het aanbieden van een te repareren telefoon bij de verkoper schriftelijk vast te laten leggen hoe het toestel eruit ziet zowel uitwendig als ook inwendig --Met name dus die sticker die vochtschade zou laten zien --!!
Van die conclusie door verkoper en koper gezien een rapportje op laten maken in drievoud (met datum!) waarvan 1 rapport naar de reparateur, 1 rapport voor de verkoper/c.q. provider en 1 voor de klant zelf.

Ik ben er van overtuigd dat dit als standaardprocedure toegepast dit soor fraude niet meer kan voor komen.
De verklaringen van "vochtschade"door de reparateur is zeer onvoldoende omdat schade ook door het reparatiebedrijf kan worden veroorzaakt en daar heb ik dan ook een sterk vermoeden van.

't Zijn volgens mij toch de cowboys die uit de onkunde van de gemiddelde consument dit soort fratsen uithalen in afspraken met de desbetreffende providers/fabrikanten.

Kortom, Vara.
Hier ligt een belangrijk onderzoek!!!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Feb 6, 2011 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@@@

Diagnoses bij mobieltjes:

Water-, val- , roest- , druk-, stoot- en klemschade lijkt dé manier van de (telecom)bedrijven om de reparatie NIET onder de garantie te laten vallen. Er zijn opvallend veel gevallen waarbij deze diagnoses in de particuliere sector gesteld worden. Bij wijze van spreke ligt half Nederland in bad/bed met het mobieltje en de rest knikkert het mobieltje van de Vaalsterberg. Wat onderbelicht blijft, zijn de wettelijke rechten die je als consument in de eerste zes maanden na aankoop hebt. Raakt een mobieltje in de eerste zes maanden na aankoop defekt dan mag je wettelijk gezien het vermoeden hebben dat het defekt al aanwezig was op de dag van de aankoop. De winkelier (let wel: de VERKOPER) moet dan gewoon keihard kunnen bewijzen dat dat niet het geval is/was en dat kan hij meestal niet, tenzij er zogezegd een deuk in het toestel zit. In dit geval is "beweren" dat er van klemschade sprake is juridisch gezien volstrekt onvoldoende als bewijsvoering. Bovendien mogen er bij de afwikkeling van deze garantieclaim geen kosten in rekening worden gebracht en dus ook geen onderzoeks- of portokosten. Dat soort kosten zijn binnen de eerste 6 maanden na aankoop voor rekening van de VERKOPER. De eerste 6 maandenregeling is in de wet verankerd en gebaseerd op:

Artikel 18 | BW7, Boek 7, Titel 1, Afdeling 2.

2. Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Kan de winkelier niet glashard bewijzen dat het defect niet aanwezig was op het moment van de aankoop, dan is hij wettelijk gezien gehouden aan het hier volgende:
1. hij dient het mobieltje kosteloos te (laten) repareren;
(en als dat niet kan of de reparatiekosten zijn hoger dan de nieuwwaarde)
2. hij dient kosteloos voor een passende vervanging zorg te dragen;
(als dat niet mogelijk is of hij wil daaraan niet meewerken)
3. hij dient de totale aankoopskosten terug te betalen, omdat de koper dan het recht heeft om de koopovereenskomst te ontbinden.

Adres voor second opinion:

www.solid-vision.com

Polakweg 26
2288 Rijswijk

Pedro