check
door check May 8, 2010 om 23:58
Computers & telefonie

Webmail in Ziggo

[B]Webmail in Ziggo[/B]

bijlage versturen mag volgens de informatie in webmail

Klik op 'Zoeken' om een bestand te selecteren, klik vervolgens op 'Toevoegen' om het bestand aan het bericht toe te voegen. ([B]Maximum grootte van de bijlage mag niet meer zijn dan 5120kb.[/B])

via toevoegen selecteren, activeren via Toevoegen.
op schijf: bestand geheel 4,28 MB (4.492.117 bytes)
bestand in rar met compressie 4,25 MB (4.459.819 bytes)
na toevoegen
[B]Ziggoresultaat[/B] voorbeeld.JPG 4.3MB binnen de toegestane waarde
bijlage via toevoegen wordt geaccepteerd

inhoud tekst: wat er vermeldt staat in de tekstomgeving

volgens afspraak

Groetjes

als je de mail wilt verzenden Foutmelding [B]File too large[/B]

deze vraag is al 2 maanden geleden gesteld bij Ziggo. Het enige antwoord was [B]uw verzoek in behandeling[/B]

3709 13 Rapporteer

he
door hen.2 - May 9, 2010 om 00:29
66 Antwoorden / 1 Vragen

Check, zoek je een goede provider op, kost een beetje maar dan heb je ook wat, voordat het ZIGGO werd waren het verschillende providers die samen gevoegd zijn waaronder @ Home.nl, als ik de naam ZIGGO al lees moet ik spontaan over mijn nek, bij deze laatste gast heb ik een half jaar geen Internet en telefoon gehad.
Ben na veel dreigen met een jurist overgestapt naar KPN, je stuurt een mail over het probleem en binnen drie werkdagen heb je bericht, ik weet niet of je nog maar kort bij ZIGGO bent, of al langer??. Als je er nog maar kort bij bent heb je geloof ik een probleem, lees ook goed de voorwaarden, daar staat in als je te veel gebruik maakt van Internet ze je kunnen uitsluiten of wijgeren, sterkte.

check
door check - May 9, 2010 om 00:54
6 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Hen

leuke suggestie, als je op het platteland woont ben je voor je gestelde (nieuwe) provider niet interessant genoeg dan woon je te ver van de telefooncentrale af en dan kan je bijvoorbeeld grotere bijlages bij mail verzenden, maar op een 10% van de oorspronkelijke afgesproken verbinding 4MiBt.
@home (ziggo) levert 97.25 % van 20Mibt en tegen hetzelfde tarief, dan jouw voorkeur.

Mijn vraagstelling is, hoe berekenen zij de grootte van de bestanden in bits. bytes, kilobits, kilobytes, zodat je voordat je bijlage toevoegd, het bestand deelt o.i.d.

Check

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 02:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De bijlage wordt niet in binaire vorm (dus niet 1 op 1) in de email geplaatst, het wordt eerst omgezet in een ander formaat (vaak base64) zodat het als een tekst weergegeven kan worden (dat is wat een email is).
Bij deze conversie groeit het bestand nog zo'n 30% (uit m'n hoofd).
Dat is waarom het niet past.

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 02:17
6844 Antwoorden / 14 Vragen

P.S. wil je grotere bijlagen verzenden, doe dit dan via yousendit, megaupload, adrive, skydrive of soortgelijke online storage service.

jscholtes
door jscholtes - May 9, 2010 om 09:23
777 Antwoorden / 31 Vragen

WinZip bevat de mogelijkheid een zip bestand in stukjes te verzenden. In jouw geval bijvoorbeeld in 2 delen.

4,3Mb is m.i. binnen de door Ziggo gestelde grens van 5Mb per email (ook door veel providers ingestelde maximumgrootte). Grotere bestanden opdelen is dan het devies. Ik kan me voorstellen dat het opdelen in stukjes van gecomprimeerde bestanden uitsluitend door WinZip wordt ondersteund. Wellicht dat WinRar die mogelijkheid ook kent.

akkefiet
door akkefiet - May 9, 2010 om 10:48
1075 Antwoorden / 10 Vragen

De email die door breedband providers erbij geleverd wordt is vaak beperkt in opslag- en bestandsgrootte.
Maar je kunt natuurlijk gewoon een emailadres erbij nemen.
Gmail en Hotmail zijn gratis.
Of via dds.nl voor een paar euro per maand. Dan kan je ook bestanden 'online' zetten die een ander met wachtwoord kan benaderen.

Vrgr. AF

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 11:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

OK stel dat de TS een Gmail account neemt of de email met WinZip in stukken hakt.
Helaas, de ontvanger heeft een klassieke mailbox van 20MB. Dat gaat dus een keer niet passen.

Daar heb je met een online storage provider dus geen last van, want je verstuurt alleen een linkje mee, de email is dan maar 1KB groot.

akkefiet
door akkefiet - May 9, 2010 om 11:36
1075 Antwoorden / 10 Vragen

@edwardus
Vandaar mijn verwijzing naar dds.
Gratis online services en e-mailaccounts? Mwah....
Dan betaal ik liever een paar euro's p.m.

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 11:39
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je hebt er duidelijk nog geen ervaring mee.

jscholtes
door jscholtes - May 9, 2010 om 12:55
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 9 mei 2010, 11:07]OK stel dat de TS een Gmail account neemt of de email met WinZip in stukken hakt.
Helaas, de ontvanger heeft een klassieke mailbox van 20MB. Dat gaat dus een keer niet passen.

Daar heb je met een online storage provider dus geen last van, want je verstuurt alleen een linkje mee, de email is dan maar 1KB groot.

Hij heeft al een probleem bij doorsturen vanuit zijn account! Het is dus niet zo dat de ontvangende partij een gelimiteerde mailbox heeft. Blijft dus de oplossing van het opdelen van het bestand in stukkies.

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 13:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Je leest niet (goed) wat ik schreef. Ook aan de ontvangende zijde kan het altijd nog mis gaan.

jscholtes
door jscholtes - May 9, 2010 om 13:19
777 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=edwardus schreef op zondag 9 mei 2010, 13:12]Je leest niet (goed) wat ik schreef. Ook aan de ontvangende zijde kan het altijd nog mis gaan.

Uiteraard heb je daarover gelijk. Het lijkt me echter niet waar dit door 'check' aangemelde probleem mee te maken heeft.

edwardus
door edwardus - May 9, 2010 om 13:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Klopt. Ditmaal is het een foto van 4,3 MB, volgende keer misschien wel een collectie foto's of een filmpje van 25MB, vandaar dat ik een iets universeler advies gaf.