do
door doemaarwat Apr 19, 2005 om 11:47
Computers & telefonie

Weg met KPN

Wij hebben thuis een adsl abonnement van Versatel en bellen doen we via Tele2. Van KPN krijgen we echter nog steeds een rekening omdat het verplicht zou zijn een belbasis abonnement aan te houden ook al internet en bel je via een andere provider. Echter, nu heb ik laatst al meerdere malen gehoord dan indien je langer dan een jaar internet hebt, je het belbasis abonnement dan kan opzeggen met behoud van het internet. Hier kan ik nergens wat over terug vinden. Ook op de site van KPN niet, maar ik kan mij voorstellen dat zij hier niet te koop mee willen lopen. Waarschijnlijk zijn ze zoiets wel verplicht te doen opgelegd door de Opta. Weet iemand precies hoe het zit en hoe ik me dan voor het belbasis abonnement kan afmelden. Scheelt elke maand toch weer een behoorlijk bedrag. Alvast bedankt!

P.S. Indien dit echt klopt en het komt naar buiten dan gaat dit KPN flink wat geld kosten. Advies: shorten aandelen KPN!

299 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 19, 2005 om 13:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo doemaarwat,

Als je je KPN abonnement opzegt, kun je ook niet meer via tele2 bellen.

Ik zou tele2 wegdoen en er 1601 voor in de plaats nemen.Is vele malen goedkoper.

Bezoek de site maar eens!

Groet
cats

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 11:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

KPN is eigenaar van de kabel die tot uw huis loopt. Het gebruik van die kabel is uiteraard niet gratis.

U hoeft er echter geen telefoonabonnement  bij af te sluiten. Het is mogelijk om adsl te houden, maar zonder de analoge telefoon.Dit heet "ontbundelde toegang". Versatel zal dan echter de kabel van de KPN moeten huren om ADSL mogelijk te maken.  Uiteraard brengt Versatel die kosten vervolgens additioneel bij u in rekening. Deze kosten zijn 9,40 Euro per maand.

En dan kunt u inderdaad niet meer via Tele2 bellen, want uw analoge telefoonlijn werkt dan niet meer.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 13:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onder andere Tiscali en Scarlet bieden Internet en telefoon zonder dat je een rekening van KPN erbij krijgt. Maar de kosten voor de (KPN) koperen draad zullen echt wel in hun tarieven verwerkt zijn. Mogelijk zijn er nog meer van dergelijke aanbieders. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Encarta: Tiscali en andere aanbieders bieden adsl-telefonie NAAST de telefoon die u al van KPN heeft. In het tarief van KPN zit de huur van de kabel inbegrepen.

Als je wilt "ontbundelen" komt er altijd 9,40 Euro/maand bij het gepubliceerde tarief.

Op de site van Tiscali staat dit ook netjes vermeld.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Korpershoek. Ik heb ook gezegd dat het wel op een of andere manier in het terief verwerkt zit. En inderdaad als dat niet het geval is moet je het separaat betalen. Logisch want de draad met de daaraan gekoppelde infrastructuur is van KPN en dat kost een paar centen.... Groeten - E.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Cats: 1649 (bel1649.nl) is nog goedkoper, namelijk gratis naar alle vaste nummers in Nederland. Je betaalt het starttarief van 5 cent en verder kost het niets.

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo friuli,

Als je via 1649 belt, moet je elke keer 1649 intoetsen voor je het nummer draait.
Preselect bestaat bij dit nummer (nog) niet.
Dit is lastig en wanneer meerdere bellers gebruik maken van je toestel, en het dan vergeten,dan ben je natuurlijk duurder uit dan 1601.
Is overigens door de week na 21.00 uur ook gratis!

groet, en bel ze
cats

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn oplossing= rooksignalen net als Winnetou.!!

ve
door verwijderd - Apr 20, 2005 om 19:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja,
      en dan kun je de kleur weer niet goed herkennen,
                is het nu zwart of wit??
                         geef mij toch maar een telefoon!!!
groet
cats

ve
door verwijderd - Apr 28, 2005 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

De kabel is niet van KPN maar van de staat.

Je kan niet zonder KPN bellen met tele 2, wil je niks te maken hebben met KPN zeg het gewoon op en ga over op b.v. wanadoo live box of scarlet one (niet dat deze zo betrouwbaar zijn maar goed er is een alternatief)

ve
door verwijderd - May 7, 2005 om 09:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

hier mijn verhaal .

ik ben ook zeer ontevreden over KPN:

Ik heb mijn vaste telefoonaansluiting om priveredenen op moeten zeggen ( wordt afgesloten per 27 mei a.s. ) maar moet wel de kosten voor het KPN adsl blijven doorbetalen tot september 2005 vanwege de algemene voorwaarden. Vaste telefoon kon ik zo opzeggen met een maand opzegtermijn en het adsl abonnement zou dan ook komen te vervallen daar ik geen signaal meer heb dan .Ik heb 2 medewerkers aan de lijn gehad van KPN en die zeiden alletwee dat dat geen probleem was omdat ik dan toch geen signaal meer heb . ADSL zou dus ook komen te vervallen per 27 mei. Nou krijg ik een brief dat ik wel de kosten voor adsl moet blijven betalen tot september 2005 !? Als je geen KPN abonnement en dus verbinding meer hebt , waarom zou je dan door moeten betalen ? Is dit pure rancune van KPN omdat ze zoveel klanten verliezen ?