re
door renev Jan 19, 2008 om 11:38
Computers & telefonie

Wel of geen nieuwe pc

Heb in juli 2005 een nieuwe headstart pc gekocht bij Dynabyte, maar nu naar 2,5jaar heb ik hier spijt van. Dit vooral omdat mijn pc reeds 6keer naar de winkel is geweest voor reparatie.

De eerste keer was voor het aan/uit knopje. Dit duurde ongeveer een half jaar voordat ik een nieuwe voorfront kreeg. Vlak daarna was mijn dvd-brander stuk en werd in de winkel vervangen.

In maart 2007 ging mijn Mobo(Foxconn) stuk en werd vervangen door een nieuwe Foxconn die in december weer stuk ging.

Op mijn verzoek werd er een geheel andere Mobo ingezet namelijk een Asus P5LD2 SE alleen begonnen de problemen nu pas echt.

Mijn CPU was in het BIOS al op een temperatuur van 80,5 graden. Hierdoor draaide mijn cooler constant op 2468rpm. Als ik met pc aan de slag ging liep de temperatuur van de CPU op tot 87/89graden.

Ook als ik een cd-rom spel speelde liep de pc vast, omdat ineens mijn VPU-recover van ATI actief werd, waardoor de PC crashte.

De PCI tvkaart van Pinnacle werkte ook niet omdat mijn oude voeding van 300watt alles niet aankon en ik genoodzaakt was om een nieuwe te kopen van 420watt.

Na 2 weken van stress zowel voor mij als mijn pc gaf mijn pc de geest en crashte. Was ook niet meer in staat om hem te starten. Pas de volgende dag kreeg ik hem weer aan, alleen was het maar voor 10seconden.

De pc weer weg gebracht alleen dit keer naar Zwolle zelf gebracht. Waar ze constandeerden dat de cooler niet goed vast zat. Nu naar 6reparatie heb ik aangegeven dat ik geen vertrouwen meer heb in de pc en graag een nieuwe wil. Het antwoord was dat de pc nu helemaal in orde is en dat ze mij 6maanden extra garantie geven(de garantie van een Mobo is 6maanden)

Ook de gereden kilometers wat nu al ongeveer 1100kilometers is Van en naar de winkel wordt niets mee gedaan.

Vind dat Dynabyte nu eens zijn verantwoordelijkheid moet nemen en een nieuwe pc beschikbaar moeten stellen met of zonder bijbetaling.

Wat vinden jullie?

1222 11 Rapporteer

labswans
door labswans - Jan 19, 2008 om 11:53
1918 Antwoorden / 10 Vragen

op uw vraag of u recht heeft op een nieuwe pc ? Nee , u heeft daar geen recht op. De voornamelijkste problemen zijn opgetreden na 6 maandan na aanschaf van de computer.

Zelf vindt ik het van uw kant veelvuldig gebruik van de computer waardoor aparatuur kan gaan sneuvelen. Ee n computer gaat niet het eeuwige leven mee helaas. Is het normaal dat het gebeurd dat dingen kapot gaan : ja , dat is normaal te noemen.

De gereden kilometers : 1100 ? Moet zij dat vergoeden ? Nee ,dat zijn ze niet verplicht naar u toe. Opsturen van de pc is goedkoper dan geweest en is uw fout m.i.

Dat u het 6 keer heeft laten repareren : dit is al drie keer te veel. Drie keer is maximaal en dan had u allang actie moeten nemen naar de verkoper. Dan was het geloofwaardiger geweest.

Kortom : geniet van de 6 maandan garantie en kijk als er weer iets kapot gaat of u een ander merk of verkoper moet gaan zoeken.

labswans

kroonmeester
door kroonmeester - Jan 19, 2008 om 12:01
457 Antwoorden / 45 Vragen

Veel pecht met leed (gehad)!

De PC is 2½ jaren oud, garantie van 1 jaar op de systeemkast?

Dynabite hoorde u een deugedelijk apparaat destijds af te leveren, in de garantieperiode deden zij alles aan om hun verplichting na te komen, herstel van de systeemkast.

Uit coulanceoverweging zou u mogelijk van Dynabite een nieuwe gelijkwaardige PC, met bijbetaling voor het 'genot' en het gebruik van de PC al 2½ jaren, moeten kunnen verkrijgen. Alleen de techniek heeft in die 2½ jaren niet stil gestaan, dus wat is redelijk om bij rte betalen, daar de PC gemiddeld om de 3 à 4 jaren wordt vervangen. Praat er eens over met de filiaalmanager van Dynabite. Die heeft ook niets aan een negatieve mond-op-mond-reclame en zeker niet als RADAR en Vara's Kassa worden genoemd.

jurrien_1
door jurrien_1 - Jan 19, 2008 om 12:04
77 Antwoorden / 0 Vragen

Het klinkt misschien niet leuk maar het antwootd is absoluut Nee. De gereden kilometers ( trouwens erg veel )komen voor eigen rekening omdat u hem ook had kunnen opsturen.Voor de rest is de garantie allang voorbij en is in dit geval de service van Dynabyte ruim voldoende. Opruimen en als u niet tevreden bent ergens anders een nieuwe kopen.

re
door renev - Jan 19, 2008 om 12:21
3 Antwoorden / 1 Vragen

Ben altijd een trouwe klant geweest van Dynabyte en wordt altijd zeer goed geholpen in de winkel. Alleen nu ik echte problemen heb wordt ik door de winkel in het gelijk gesteld alleen door het hoofdkantoor in Zwolle niet.

Koop je een pc om er 2,5jaar plezier van te hebben of koop je een pc voor langere tijd. Ga ervan uit dat een pc minimaal 4jaar mee moet gaan. Ga geen 844,-- betalen om na 2,5 jaar de pc weg te gooien. Draai niet echt zware spellen of programma's op mijn pc.

Mijn zwaarste spel is Rome total War en mijn zwaarste programma is studio 10. Moet mijn pc dit aan kunnen? Jazeker.

Wil maandag nog ff advies inwinnen bij de geschillen comissie en bij het jurisch loket.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 19, 2008 om 12:43
16966 Antwoorden / 202 Vragen

anders dan elders gesteld is het antwoord niet per definitie neen omdat de verantwoordelijkheid voor conformiteit verder gaat dan 2 jaren. gelet op de leeftijd kan men wel rekening houden met een afschrijvingspost.

Het aanbod van Dynabite inzake sde extra garantie is helemaal niet zo gek want zo er nu toch weer sprake zou zijn van een gebrekkig functioneren dan zou

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst wel eens aan de orde kunnen zijn. Ondanks afspraak/overeenkomst is het dan toch niet goed.

M.i. kunt u dan wel recht doen gelden op een vervangende nieuwe PC maar dan wel op basis van een zekere bijbetaling (gelet op de afschrijving)

re
door renev - Jan 19, 2008 om 15:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

Maar snap sowieso niet waarom Dynabte zo lastig doet want heb destijds ook een verzerzekering erbij gekocht van 3 jaar. Het enigste wat nog orgineel aan mijn kast is; mijn Cpu en mijn dvd-speler. De rest is al vervangen of gerepareert. En die extra garantie geldt alleen voor mijn Mobo waar je sowieso al 6maanden garantie op hebt. Ze hebben nu wel gezegd dat als er weer een probleem is dat Dynabyte zn verantwoordlijkheid neemt, maar de meeste berijven doen dit al na 5problemen ipv 7.

door 4711 - Jan 19, 2008 om 16:08
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ga eens naar een Computer Speciaalzaak die zelf PC in elkaar zetten kan!

U kunt dan upgraden wat U wilt...

1 systeem kast vanaf €30,- maar gezien Uw ervaring liever die van €60,- die naast betere schakelaars een zowel zwaardere als veel stillere voeding heeft.

2 Processor, ik koos de iets duurdere 64 Bits AMD en geen goedkoop 2e keus broertje..

3 Koeler, 50% duurder maar of je nu €7,- of €12,- betaal voor groter koelblok en stille fan, en wel koelpasta gebruiken en netjes monteren...

4 Harde schijf, U kunt de oude met Windows licentie vermoedelijk over zetten of zij doen die aanpassing!

5 DVD branders, er zijn aanbiedingen van €27,- die ze liever niet verkopen....

U betaalde dan voor bepaalde dingen iets meer, maar dan weet je dat je voor problemen bij deze plaatselijke firma terecht kunt en geen heel veel kilometers, en dat het langer heel zou blijven!
Koop het liefst op een ochtend door de week, hoe minder klanten des te beter hun advies, en zult U betere spullen kunnen kopen!
Ik ga nooit op Zaterdag, want dan moeten ze ook helaas dozen stampen...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2008 om 12:12
16966 Antwoorden / 202 Vragen

4711@ headstart is exclusief Dynabite dus onder regie/opdracht van Dbyte geassembleerd.

re
door renev - Jan 20, 2008 om 20:40
3 Antwoorden / 1 Vragen

Kan zelf wel een nieuwe kast in elkaar zetten maar dan zou ik toch gaan voor de intell dual core2 met een cooler van Zallman zowel passief als actief.

Heb op de headstart een windows XP home alleen heb ook nog wel de pro versie die ik zelf iets beter vind. Heb nu 1 gb intern geheugen maar die zou ik dan vervangen door een 2gb. Maar ws doet Dynabyte liever elke keer een Reparatie dan toe te geven dat ik een maandag ochtend model heb. Elke keer een andere Mobo zou kunnen maar je moet de oorzaak zoeken waardoor de Mobo stuk gaat. Cpu of overspanning?

to
door tom41nov66 - Jan 27, 2008 om 20:29
7 Antwoorden / 0 Vragen

met 6 maanden garantie zou ik meteen naar de winkel gaan en een merk laptop eventueel met een beetje bijbetaling aanschaffen

toshiba of asus zijn al duo core voor onder de 600

uit uw verhaal blijkt dat de pc zo goedkoop mogelijk gebouwd is dus inruilen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2008 om 08:15
16966 Antwoorden / 202 Vragen

??? of wel waar haalt u "6 maanden garantie" vandaan?