op6wieltjes
door op6wieltjes Feb 25, 2016 om 20:20
Computers & telefonie

Welke cloud is het best in android tablet

Op mijn Samsung Galaxy tab 3 komt het einde van de interne opslag in zicht. Ik heb al, nadat ik oude vraag duidelijk beantwoordt zag een app 2 sd applicatie geïnstalleerd en die heeft even wat ruimte gecreëerd. Ik ben een 32 GB sd en daarop staat nu al heel wat meer op, dankzij deze app. Maar ik blijf met een capaciteitsprobleem zitten. Ik kan wel heel wat laten wegschrijven door een onderdeel van avast (cleaner) naar een cloud. Maar welke is naar de mening van u, de praktijk experts de beste. De Google, de Microsoft of een derde, waarvan ik naam even niet heb. Ik maak al heel vaak de chace leeg in instellingen bij alles dat ikzelf heb geïnstalleerd. De apps die al op de tablet stonden heb ik ook elke keer opgeschoond. Ik hoor graag van u welke cloud opslag uw voorkeur heeft, voordat ik daar wat in opsla. Alvast dank voor uw belangstelling.

8585 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2016 om 20:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De beste weet ik niet, maar ik gebruik naar grote tevredenheid OneDrive van Microsoft.

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2016 om 21:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou gewoon Google Drive gebruiken.

pi
door pieterwolters - Feb 25, 2016 om 22:11
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Google Drive werkt naadloos samen met Android.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - Feb 26, 2016 om 00:28
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt keuze genoeg aan gratis cloudservers en ze werken allemaal even goed op je android apparaat want degene die ik nu beschrijf heb ik allemaal in gebruik of heb ze gebruikt.
Zowel met een Android-app als met een desktop programma te bedienen, dus ook tegelijk indien gewenst.

Google-drive 15 GB gratis opslag.
Mega             50 GB gratis opslag.
pCloud          10 GB gratis opslag.
Box                10 GB gratis opslag.
OneDrive       15 GB gratis opslag.
OziBox           10 GB gratis opslag.
hubiC              25 GB gratis opslag.
En de topper, van Nederlandse bodem, TransIP, met de cloud-server
Stack             1 TB = 1000 GB gratis opslag.
Ook die is zowel met Android-app als Desktopprogramma, maar ook met WebDav ondersteuning zodat die als netwerkschijf geconfigureerd kan worden..

Genieten van al dat lekkers?
Even een ticket aanvragen bij TransIP
Klik hier-> Stack

costnix
door costnix Feb 26, 2016 om 08:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Een goede tip. Og wel even wachten, even wachten, even wachten,.... Ticket!

gompy2
door gompy2 Feb 26, 2016 om 10:24
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Costnix,
Dat gaat dan aardig snel, toen het bekend werd in oktober 2015 dat er gratis tickets werden uitgedeeld heb ik langer moeten wachten.
Wij hebben twee tickets, één voor mij zelf en één voor mijn vrouw, en dan op hetzelfde IP-adres.

Je kunt ook accounts delen, dan kun je met een ander samendoen maar dat kan ook bij veel andere Cloud-servers.

Je kunt er heel veel mee, niet alleen met smartphone-apps of desktop file-managers maar ook met een soort FTP-client.

Verdiep je eens in Cyberduck:
- Download Cyberduck https://cyberduck.io/?l=en
- Click op open connection
- set type naar WebDav (HTTP/SSL)
- Bij server vul je stack URL in bijv: https://jouwnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/
- Zet Anonymous login uit
- Vul je username en wachtwoord in en klaar!
Het kan zijn dat je nog een keer gevraagd wordt om in te loggen /auth

Overigens zijn er nog meer gratis Cloud-servers die ik gebruik of gebruikt heb:

Meocloud in Portugal.
16 GB gratis opslag. (wel even de vertaler in je browser aanzetten want standaard staat de taal op portugees)

UserCloud (weet de gratis opslag hoeveelheid niet eens meer)
MediaFire      10 Gb gratis opslag, oplopend tot 50 Gb als je veel vrienden uitnodigd.
Dropbox           2 GB gratis opslag waarbij men tot 18 Gb kan "bijverdienen".
SeaCloud         1 GB gratis opslag.
SurDoc          100Gb gratis opslag. Oplopend tot 1Terabyte (TB) = 1000 GB. Erg traag, in mijn opninie amper mee te werken.
FlipDrive          10 GB gratis opslag.
MightyUpload   Onbeperkt, de te uploaden files niet groter dan 4 GB. Bestanden vervallen als ze 30 dagen niet "gebruikt" worden.
HiDrive            5 GB gratis opslag, kan oplopen tot 10 GB.
Cubby             5 GB gratis opslag, kan oplopen tot 25 GB.
Yandex.Disk  10 GB gratis opslag.
SFShare        50 GB gratis opslag.
PromptFile    250 GB gratis opslag.
Jumpshare       2 GB gratis opslag. Kan oplopen tot 18 GB door uitnodigen van vrienden enz, net als bij alle anderen.
CloudMe          3 GB gratis opslag. Kan oplopen tot 19 GB (vrienden enz..)
Amazon Cloud Drive  5 GB gratis opslag.

En dan de grootste topper van allemaal maar door traagheid niet of nauwelijks te gebruiken hier in Nederland, vind ik:
360 Cloud Drive, een Chinese Cloud-server.
Begint met 360 GB gratis opslag en kan oplopen tot 10 TB! = 10.000 GB = 10.000.000 MB.
Zonder fatsoenlijke ingbouwde of toegevoegde add-on vertaler in je browser niet te gebruiken, alleen Chinees en zoals ik al schreef eigenlijk onbruikbaar door de trage verbinding, tenminste ten tijde dat ik deze uitgeprobeerd heb.

In ieder geval heeft de TS keuze genoeg, maar of het wat zal worden lezen we misschien wel.

Topantwoord

gompy2
door gompy2 - Feb 26, 2016 om 10:39
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de tweede keer moeten plaatsen, de eerste keer werd er van het bericht een zooitje gemaakt door de Varawebsite.

@Costnix,

Dat gaat dan aardig snel, toen het bekend werd in oktober 2015 dat er gratis tickets werden uitgedeeld heb ik langer moeten
wachten.
Wij hebben twee tickets, één voor mij zelf en één voor mijn vrouw, en dan op hetzelfde IP-adres.
Je kunt ook accounts delen, dan kun je met een ander samendoen maar dat kan ook bij veel andere Cloud-servers.
Je kunt er heel veel mee, niet alleen met smartphone-apps of desktop file-managers maar ook met een soort FTP-client.

Verdiep je eens in Cyberduck:
- Download Cyberduck https://cyberduck.io/?l=en
- Click op open connection
- set type naar WebDav (HTTP/SSL)
- Bij server vul je stack URL in bijv: https://jouwnaam.stackstorage.com/remote.php/webdav/
- Zet Anonymous login uit
- Vul je username en wachtwoord in en klaar!
Het kan zijn dat je nog een keer gevraagd wordt om in te loggen.

Overigens zijn er nog meer gratis Cloud-servers die ik gebruik of gebruikt heb:
Meocloud in Portugal. 16 GB gratis opslag. (wel even de vertaler in je browser aanzetten want standaard staat de taal op Portugees)
UserCloud (weet de gratis opslag hoeveelheid niet eens meer)
MediaFire      10 Gb gratis opslag, oplopend tot 50 Gb als je veel vrienden uitnodigd.
Dropbox         2 GB gratis opslag waarbij men tot 18 Gb kan "bijverdienen".
SeaCloud        1 GB gratis opslag.
SurDoc         100Gb gratis opslag. Oplopend tot 1Terabyte (TB) = 1000 GB. Erg traag, in mijn opninie amper mee te werken.
FlipDrive      10 GB gratis opslag.
MightyUpload   Onbeperkt, de te uploaden files niet groter dan 4 GB. Bestanden vervallen als ze 30 dagen niet "gebruikt"
worden.
HiDrive         5 GB gratis opslag, kan oplopen tot 10 GB.
Cubby           5 GB gratis opslag, kan oplopen tot 25 GB.
Yandex.Disk    10 GB gratis opslag.
SFShare        50 GB gratis opslag.
PromptFile    250 GB gratis opslag.
Jumpshare       2 GB gratis opslag. Kan oplopen tot 18 GB door uitnodigen van vrienden enz, net als bij alle anderen.
CloudMe         3 GB gratis opslag. Kan oplopen tot 19 GB (vrienden enz..)
Amazon Cloud Drive  5 GB gratis opslag.

En dan de grootste topper van allemaal maar door traagheid niet of nauwelijks te gebruiken hier in Nederland, vind ik:
360 Cloud Drive, een Chinese Cloud-server.
Begint met 360 GB gratis opslag en kan oplopen tot 10 TB! = 10.000 GB = 10.000.000 MB.
Zonder fatsoenlijke ingbouwde of toegevoegde add-on vertaler in je browser niet te gebruiken, alleen Chinees en zoals ik al
schreef eigenlijk onbruikbaar door de trage verbinding, tenminste ten tijde dat ik deze uitgeprobeerd heb.
In ieder geval heeft de TS keuze genoeg, maar of het wat zal worden lezen we misschien wel.
Suc6

da
door damaya - Feb 26, 2016 om 12:55
11 Antwoorden / 4 Vragen

Ik gebruik Zools, 500 Gb ruimte is alleen niet gratis, 11,99 per jaar ex btw.
Draait perfect op de achtergrond en nooit meer iets kwijt. Heb dit gedaan na een crash waardoor Google Drive mijn foto's en bestanden door elkaar gegooid had. Werkt voor mij perfect. Succes met kiezen!

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 26, 2016 om 17:42
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik jouw eigen cloud. HDD'tje (zonder voeding) aansluiten op jouw router en inloggen maar. Dan kijken tenminste derde niet zo gemakkelijk mee..

op6wieltjes
door op6wieltjes - Feb 27, 2016 om 10:05
40 Antwoorden / 15 Vragen

Gòedenavond, ik ontdekte gisteravond ineens dat mijn vraag de weekvraag was geworden, maar dat is van minder belang. Gompy2, u hebt zo uw best gedaan om mij het top antwoord tegeven dat het vervolg wat raakte ondergesneeuwd. Ik kom termen tegen die mij als nog nèt geen digibeet totaal vreemd zijn, maar natuurlijk op te zoeken. U hebt zelfs de moeite genomen om bij elke cloud de gratigratis dan wel te betalen hoeveelheid opslag te vermelden. Ook alle anderen, heel veel dank voor de door u genomen moeite. Op Google zoekend kwam ik er niet uit, dit zijn de praktijk ervaringen. Als ik nog eens ergens anders mee zit... ik wist het al, maar de echte beste vraagbaak en de eerlijke beantwoorders zitten hier. Geweldige service van u allemaal. Ik rol verder met meer opslagruimte op mijn tablet, hippie!

gompy2
door gompy2 Feb 27, 2016 om 14:54
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Wat een site, verschrikkelijk. Het was mijn bedoeling om direct een antwoord te geven op "Op6wieltjes" schreef, dus direct er onder. Helaas blijkt het nieuwe baksel van kassa-vara er een complete onleesbare chaos van te maken vandaar dat mijn antwoord onder aan de hoofdvraag wordt toegevoegd. Misschien moeten de schooljongens die dit baksel in elkaar geflanst hebben eens een poosje in de leer gaan bij Radar. Die nieuwe site ziet er écht gelikt uit, mijn complimenten voor hun.

tolsma1945
door tolsma1945 - Feb 27, 2016 om 11:36
229 Antwoorden / 6 Vragen

Wat ik in de antwoorden mis is Dropbox

Eenvoudig te downloaden en in gebruik.
Zowel voor alle OS.

gompy2
door gompy2 - Feb 27, 2016 om 14:58
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Op6wieltjes,
Bedankt voor de bloemen.Uiteraard zijn mijn reactie's zijn niet alleen voor u bedoeld maar voor een ieder die geïntresseerd is over het hoe of wat aangaande het opslaan van data op een Cloudserver.
Er zijn dus genoeg Cloudservers die gratis zijn tot aan een bepaalde hoeveelheid en daarom is er keuze genoeg.

Voor wat betreft de opmerking die onze vriend Akkerdistel maakte over het meekijken, helaas blijkt dat vriend Akkerdistel van geen toeten of blazen weet.
Praktisch alle verbindingen die men maakt met een Cloudserver zijn beveiligde SSL-verbindingen plus dat de data opgeslagen wordt met een 256-bit AES-sleutel, zeker in het geval van TransIP en ook Mega, maar veel andere Cloudservers hebben dat ook.
Een beveiligde SSL-verbinding (https) is eenzelfde soort verbinding die men maakt met een bank of iets dergelijk.
Suc6 er mee.

@Tolsma1945, Dropbox is benoemd.
26 februari 2016, 10.39 uur.