No
door NoaS Oct 26, 2021 om 06:21
Computers & telefonie

Welke gratis virusscanner is goed?

Ik kom niet uit het aanbod dat er is. Weet er te weinig van. Iemand kennis / ervaring?

7582 17 Rapporteer

sira
door sira - Oct 26, 2021 om 08:49
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Zelf heb ik altijd een betaalde versie, ik bezuinig daar liever niet op. Ik heb Kaspersky Total Security met o.a. veilig bankieren en wachtwoordmanager.
Internet Security kost u € 4,16 per maand en u mag het op 3 computers zetten. Total Security kost u € 5,- per maand, idem voor 3 computers. Ik heb 2 pc's en de 3e licentie heb ik bij mijn broer geïnstalleerd.

Er zullen vandaag vast nog wel forumleden reageren die ervaring hebben met gratis scanners.

sjjoppy
door sjjoppy Oct 26, 2021 om 09:26
7200 Antwoorden / 3 Vragen

@sira

als de eigen naam te zien is bij een profiel kan het zijn dat die persoon inlogt met een Facebook account.
Bij @chris74 is dat ook te zien.
Heb het even in uw reageerveld geplaatst anders wordt het te druk voor @tutje.

sira
door sira Oct 26, 2021 om 10:40
2353 Antwoorden / 24 Vragen

Zeg maar jij.
Dus jij hebt er ook last van? Tenormin snapt er ook niets van en het is inderdaad irritant.

gerardk
door gerardk Oct 27, 2021 om 13:21
175 Antwoorden / 8 Vragen

Kaspersky is van de KGB en daar wil toch je pc niet mee beveiligen

sira
door sira Oct 27, 2021 om 13:30
2353 Antwoorden / 24 Vragen

@GerardK
Hou toch op met die onzin.
Verspreidt u dergelijke onzin ook over vaccins?
Uw "bijdrage" heeft zelfs geen enkele toegevoegde waarde voor dit topic.
Uzelf waarschijnlijk ook niet.

Analoog
door Analoog - Oct 26, 2021 om 09:13
137 Antwoorden / Vragen

Natuurlijk geen antwoord op u vraag, maar wel een tip dat ik Norton Security de luxe voor 1 jaar en 5 apparaten heb voor 24 euro.

Als je het een beetje uitzoekt op internet kun je echt goedkoop en dat is vaak niet bij de dealer, maar bij andere aanbieders en als
je dan rekent is het natuurlijk peanuts voor een prima virusscanner die ik alweer jaren gebruik....

panter22
door panter22 - Oct 26, 2021 om 09:19
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb al jaren gratis Avast. Zowel op de computer als op de telefoon.

me
door mein33 - Oct 26, 2021 om 09:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Avast-Free voldoet wat mij betreft prima.

Donuts
door Donuts - Oct 26, 2021 om 10:00
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als je Win10 gebruikt is de gratis ingebouwde beveiliging, Microsoft Defender geheten, meer dan voldoende.

Eventueel kun je daarnaast bijv. 1x per maand de ook gratis Eset online scanner gebruiken https://www.eset.com/nl/thuis/online-scanner/

Thecla58
door Thecla58 - Oct 26, 2021 om 10:18
858 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook de windowsbeveiliging en een paar keer per maand scan ik mijn laptop met Malwareantibytes en de gratis online scanner van Trendmicro, genaamd housecall.

Als je een abonnement bij vodafone/ziggo hebt kun je de gratis scanner van Ziggo Safe Onlune installeren. Die heb ik op mijn mobiele telefoon staan.

Inderdaad zoals hier al geopperd werd op internet zoeken naar reviews (Computer!Totaal, tweakersnet o.a.) wat een goede gratis scanner is.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 26, 2021 om 11:02
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Ik heb ervaring met Mc Afee en Norton. Beiede qua prijs/kwaliteit en diverse mogelijkheden aan te bevelen. Ik kijk steeds per jaar welke het meest voordelig is. Dit jaar heb ik Norton weer in gebruik.

Bij 'gratis' blijft het gegeven dat alleen de zon gratis opkomt. MS Defender is een redelijk alternatief maar is zie: http://pcsnellermaken.nl/microsoft-antivirus/  Avast heeft ook een gratis versie maar dan komt er 'gezeur om toch een abonnement te nemen' en is ook de beveiliging 'minder compleet'. https://pcsecuritytip.home.blog/2018/11/01/voordeel-en-nadeel-van-avast-antivirus/

P
s. De betaalversies leveren ook goede service bij eventuele problemen via een goede helpdesk.

Donuts
door Donuts Oct 26, 2021 om 11:13
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: zie: http://pcsnellermaken.nl/microsoft-antivirus/ Misschien handig om even op de datum te letten van artikelen waar je naar verwijst? De kwaliteit van Defender is anno nu niet meer te vergelijken met 2015! Al die betaalde pakketten zijn gewoon weggegooid geld.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2021 om 11:20
16876 Antwoorden / 202 Vragen

@TUTJE, u mag het best denken beter te weten maar de info die ik gaf is niet verouders en zie dan ook maar deze: https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/gratis-virusscanner en deze naast nog meer https://www.consumentenbond.nl/virusscanner/producten/microsoft/windows-10-defender   en 'gratis blijft gratis'.

gerbera
door gerbera Oct 26, 2021 om 12:10
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Ach de werking van Win beveiliging is betrouwbaarder dan de testen van de Consumentenbond die tevens al een paar jaar ouder zijn.

Donuts
door Donuts Oct 26, 2021 om 13:53
1203 Antwoorden / 2 Vragen

HK, ik denk niet dat ik het beter weet, ik weet dat ik het beter weet!

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2021 om 16:45
16876 Antwoorden / 202 Vragen

@TUTJE, dat mag hoor! U kunt hebben gezien dat er meerderen zijn die er  anders over denken dan dat u doet.

 Dit neemt niet weg dat ikzelf redelijke ervaring heb met het gebruik van WINDOWSDefender (en bewust heb uitgeschakeld i.v.m. benutten van een goede en adequate niet gratis beveilingsapp. en daarnaast zels ook met de gratis versie van AVAST. Ik geef mijn mening slechts op basis van inmiddels ook IT ervaring sedert 1968 (operator, programmeeur, systeemontwerper, projectleider.) Hoe dan ook: succes met het beter weten.
(Een annecdote: mijn moeder heete Maria en mijn vader was timmerman, helaas niet in Betlehem).

(En ook: @GERBERA, dit is nog actueel: https://nl.safetydetectives.com/blog/windows-defender-versus-volledige-antivirus-wat-is-het-beste/  (@TUTJE, dus ook info van deskundigen die het mogelijk ook weten. (En aangeven dat het antwoord niet leuk is).

john devries
door john devries Oct 27, 2021 om 12:16
219 Antwoorden / Vragen

IT er en programmeur ? Dan moet je wel even je profiel aanpassen. De standaard bescherming van Windows biedt net als de meeste gratis virusscanners voldoende bescherming bij normaal gebruik van de PC . Verder vind iedereen zijn eigen Livesafe,security en gratis virus programma het beste. Mijn voorkeur gaat bv naar MCafee terwijl  deze in de top 10 op de vijfde plaats staat. https://www.bestevirusscanners.nl/
Actief sinds: 17 dec. 2005

Over heremietkreeft: 1961 - 1966 Stuurman GHVDaarna via geofysica en automatisering naar personeelswerk. Sedert 1985 zelfstandig psycholoog van arbeid en gezondheid resp. arbeids- en organisatiepsycholoog, voornamelijk werkzaam geweest als interim manager/project manager in directie functies, automatiseringsprojecten, arbo projecten, juridische kwesties, organisatie advies, docent personeelsbeleid/social- en arbiedsrecht, zeemanschap en zeevaartkunde.Kleine praktijk inzake loopbaan / studie begeleiding van jong volwassen met (hoog) begaafdheidsproblemen.Bestuurlijke fucties o.a. voorzitter ziekenfondsbestuur, lid zwembadbestuur, vakbondsregiobestuurder, KBO-afdelingsvoorzitter. Redacteur landelijk blad van oud-leerlingenverenigingen. Ambassadeur voor de Zeevaart/project zeebenen in de klas.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 27, 2021 om 13:06
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Goh, dit is slechts een samenvatting van mijn complete cv.

marita5
door marita5 Oct 27, 2021 om 16:21
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Stop eens èèn keer met dit geleuter en kinderachtig gedrag , en de aanvallen op @heremietkreeft slaat werkelijk nergens op

marita5
door marita5 - Oct 26, 2021 om 11:09
11523 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Noas ,

Lees hier eens , klik ook op de reacties .

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/anti-virus

tenormin
door tenormin - Oct 26, 2021 om 12:32
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Avast Free voldoet bij mij uitstekend, zo lees ik ook dat anderen daar goede ervaringen mee hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft Oct 26, 2021 om 16:48
16876 Antwoorden / 202 Vragen

@TENORMIN: ik ken AVAST free ook, het kan alleen minder dan andere betaal versies) waaronder zelfs de betaalversie van AVG.

(Meer mogelijkheden dan alleen virusbeveiliging maar bijv. ook periodieke schoonmaak)

sw
door swat1500 - Oct 26, 2021 om 19:05
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Als u W10 gebruikt en geen grote hoeveelheden data uit dubieuze bronnen download kunt u prima aan de slag met de ingebouwde virusscanner.

Gr
door Grunn1 - Oct 27, 2021 om 09:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bij voorbaat is iets wat gratis is nooit gratis. Een gratis virusscanner zal toch ook geld moeten genereren. Of ze scannen niet alles of je krijgt meldingen dat er iets is gevonden wat ze niet kunnen verwijderen, of ze sturen spam, of je krijgt reclame te zien.
Zelf koop ik altijd Norton voor 25 euro per jaar en krijg je geen ongewenste reclame.

rj
door rjw Oct 28, 2021 om 08:16
3270 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad. En het veel genoemde "gratis" Avast heeft nou niet echt een goed track record op dit gebied.

koekeloer
door koekeloer - Oct 27, 2021 om 11:44
562 Antwoorden / 18 Vragen

Via de ing rentepunten kan je goedkoop mcafee live kopen, voor onbeperkt aantal apparaten

ge
door gewicht Oct 27, 2021 om 14:55
170 Antwoorden / 1 Vragen

Mee eens, doe ik ook en tot tevredenheid.
Off topic,weet niet wat ik anders moet met die punten.

pi
door piet limburg - Oct 27, 2021 om 11:58
232 Antwoorden / 15 Vragen

Sluit me aan met de mensen die Avast Free hebben.
Ik heb deze op mijn beide PC's en mijn GSM.
Nooit geen last van enig virus.
Uiteraard komt wel vaker de vraag om up te graden naar de betaalde versie,maar dat is voor een gewone particuliere thuisgebruiker niet nodig.

Gr
door Grunn1 Oct 27, 2021 om 15:25
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Nooit geen = dubbele ontkenning dus altijd virussen

ge
door gewicht Oct 27, 2021 om 18:28
170 Antwoorden / 1 Vragen

Wijsneus.

rj
door rjw Oct 28, 2021 om 08:17
3270 Antwoorden / 5 Vragen

De gewone thuisgebruiker betaalt gewoon met z'n privacy. Om later te gaan klagen dat bedrijven die gratis spul aanbieden iets met hun gegevens doet.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 27, 2021 om 12:30
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op Welke  computer ga je dit draaien?

Weet van 10 jaren terug toen ik nog Windows had dat gratis meegeleverde Norton erg zwaar was en  Laptop traag maakte.

Dus naast gratis ook kijken of  het Anti virus niet te zwaar is als je voordeliger of oudere laptop hebt.

Zelf draai ik nu zonder!

Bij Linux Ubuntu overbodig en kreeg geen enkel virus geinstalleerd!

na
door nammko - Oct 31, 2021 om 13:55
28 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zelf kijk altijd welke het best uit de test komt bij de Consumentenbond. Voor virusscanners is dat:
F-Secure Safe (Beste uit de test) en Kaspersky Security Cloud Free (Beste koop)

gerbera
door gerbera Oct 31, 2021 om 14:33
7368 Antwoorden / 14 Vragen

In hoeverre zijn het echt onafhankelijke testen bij de consumentenbond, bij de volgende test zijn het weer andere programma's. Win 10 heeft zelf een goed werkende anti virus programma en is gratis. Gebruik je KPN dan heeft die ook een gratis anti virus programma. (KPN veilig) die gebruik maakt van F-Secure Safe