fe
door feam Nov 29, 2004 om 20:25
Computers & telefonie

Welke internetprovider ?

Wie kan mij helpen?

Ik heb op het ogenblik een internetverbinding via de telefoon.

Nu wil ik binnenkort overgaan op een ADSL abonnement.

Nu hoor van verschillende internetproviders klachten(wanadoo,zonnet)

Nu begin ik te twijfelen bij welke provider ik mijn abonnement zal afsluiten.Wie helpt mij?

734 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste feam,

Om te kunnen besluiten met welke Internetprovider je in zee wil gaan zal je eerst moeten weten welke ADSL-provider een aansluiting kan leveren op jouw adres.
Doe daarom eerst een porscodecheck op www.adslmetacrawler.com en laat daarna even weten welke providers uit deze check komen.
Geef alleen maar de namen van de providers, het beste abonnement zoeken we er later wel bij.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom moet dit ADSL zijn ??

Nooit gehoord om via de kabel te internetten ??

Is als je de postcode check doet toch wel het overwegen waard ,

dat werkt bij ns zeer goed .

GR. Jan

ve
door verwijderd - Nov 29, 2004 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag feam,

Als je de postcodecheck gedaan hebt kun je eens rondkijken op

Vergelijking ADSL-pakketten:

Zie:

http://www.internetten.nl/

http://www.adslmetacrawler.com/

http://www.speedtest.nl/Database/

Tiscali is redelijk goed en HCCnet (wel redelijk duur) is zonder meer goed. Sukses met je zoektocht. Vriendelijke groet, Ton.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geen provider nemen, bij KPN ADSL nemen, prima snelheid voor lage prijs.

Nadeel geen emailadres maar dat kan je gratis bij zonnet nemen

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Géén provider, maar wél KPN...?
Wat is KPN dan, een kaasboer...?

Je bedoelt denk ik Direct ADSL van KPN, dus zonder enige vorm van provider-ondersteuning zoals e-mail e.d.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 19:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Tuinfreak, als dat hetzelfde is als breedband portal dan is het per 1.1.05 einde oefening. Ik bedoel dus ADSL en niet de verkoop van Camembert of Roquefort. Groeten Paul

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ PML, je maakt er wel weer een warboeltje van tuinfreak ipv enterprise...;-)

adsl direct van kpn is wat anders als breedbandportal, breedbandportal ( online entertainment) levert extra diensten film, tv-series, spelletjes, muziek etc.

groet tuinfreak

ve
door verwijderd - Dec 2, 2004 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Tuinfreak. Sorry sorry sorry. Het zal de leeftijd wel zijn die gaat opspelen. :-( Maar in elk geval bedankt voor je antwoord. Weer wat geleerd. Groeten - Paul

ve
door verwijderd - Dec 3, 2004 om 09:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf erg tevreden met Direct-Adsl van KPN. Ik heb het sinds april en nog geen storing gehad (even afkloppen...).

Succes!

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo daar.

Eevn een antwoord op jou toch wel belangrijke vraag.

Omtrent wanadoo het is inderdaad niet zo een goede ik heb deze gehad met zowel de kabel als adsl en allebei heel traag en vaak uit de lucht dus zoek maar liever een ander.

Maar........................kijk wel uit wat je doet.

Als je via internet een aanvraag doet zit je hier aan vast dus denk wel goed na.

Ik zelf heb/had een verbinding met speedlinq.

Op zich is deze heel goed en snel maar neemt het niet zo nauw met zijn afspraken en ziet jou alleen maar als nummer.

Voorbeeld van af het begin heb ik al problemen met ze en heb direct, omdat ik niet meer onder het contract uit kwam en bedreigd werd met een rechtszaak van 2700 euro, mijn contract op gezegd eind van dit jaar.

Dit heb ik op papier een toestemming voor gekregen want normaal zou dit pas per 18 januari aflopen.

Bij speedlinq is een jaarcontract namelijk de maand dat het in gaat tot het jaar daarop plus 1 maand.

Heel link dit systeem ze verdienen zo nog een maand aan jou.

Nu schrijven ze hier niets van te weten en ik moet bewijzen dat ik gelijk heb.

Let dus op wat je doet ga liever naar een bekende zoals tiscali of planet kijk niet naar de mooie cijfertjes want ze kunnen nog zo een snelheid beloven maar de rest vertelle ze er niet bij.

Succes.

Cootje

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 10:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

even serieus op je vraag ingaan. Welke provider is de beste, dat wil je eigenlijk weten. Deze vraag is niet makkelijk te beantwoorden. Kijk eerst wat je wilt met je ADSL verbinding, wil je wel ADSL, er zijn nml ook alternatieven (je inbelverbinding houden, kabel , schotel). Met hoeveel computers wil gelijktijdig op internet (router?) wat wil je daar gaan doen?. Alleen maar surfen een beetje en wat email (langzame verbinding) of online snelle games doen, veel downloaden (snelle verbinding). Ook niet onbelangrijk, wat wil en kan je uitgeven aan je internetverbinding. Alleen abonnement volstaat niet, weet dat je met ADSL (en kabel ook) contineu verbinding met de hele wereld hebt, zij dus ook met jou. Een goede beveilinging kost ook geld. (virusscanner).

Op internetten.nl kan je zien welke provider welke aanbiedingen en prijzen hanteerd. Om te kijken welke provider je moet nemen is belangrijk om te zien wie er achter staan. Hetnet / planet etc. zijn allemaal KPN. Toch een bedrijf die de "lijnen" in handen heeft, dus wel gerenomeerd. maar vaak ook wat prijzig. Providers die al langer bestaan (wannadoo / tiscalli) hebben zich ook wel bewezen. De kleinere onbekende bedrijven zou ik maar links laten liggen, onbekend maakt toch iets van onbemind. Echter er zijn er een paar die zich vnml op de zakelijke markt richten (maar ook die prijzen hanteren). Kortom het is door de bomen het bos niet meer te zien.

Luister goed in je omgeving waar de probelemen bij de providers zitten, vaak in een stukje serviceverlening daar moet je de verschillen zoeken. Dan is het weer, hoe groter hoe logger, hoe kleiner hoe slagvaardiger.

Lastige keus, succes

ve
door verwijderd - Dec 28, 2004 om 10:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als je inderdaad de internet check hebt gedaan op de site of het wel aangesloten kan worden op jouw postcode dan zou ik ook gaan voor een adsl van KPN.

Ik heb al 3 jaar Hetnet en heb er nog nooit problemen mee gehad en ook geen storing.

Succes!!

Groetjes Pasale