r.
door r.weijers Dec 4, 2003 om 13:49
Computers & telefonie

Welke is de beste

Als gebruiker van een computer en een drukke agenda is het mij opgevallen dat het mischien wel eens makkelijker zou zijn om een palmtop aan te schaffen.
Nu is alleen de vraag welke zou dat dan moeten zijn en wat zijn dan de werkelijke kosten van zo,n ding.
Op de computer gebruik ik outlook als agenda en als contactpersoonbeheer.
Wie geeft mij advies of kan mij meer vertellen over de verschillen en weet waar ik op moet letten!!!!!

1025 7 Rapporteer

alegna
door alegna - Apr 16, 2004 om 12:15
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als je een palm wil hebben voor puur een agenda zou ik een pam3 nemen. Er is daar veel freeware voor te vinden en is erg goedkoop vergeleken met de nieuwe palms die tussen de 100 en de 500 euro kosten.

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:15
57 Antwoorden / 3 Vragen

Belangrijk om op te letten zijn onder andere de synchronisatiemogelijkheden met Outlook (in jouw geval) en ik zou ook kijken naar de levensduur van de batterij. Er zijn palmtops die je amper een dag kunt gebruiken...
Een Palm is in dat geval niet verkeerd. Daar is veel gratis software voor te downloaden van internet. Een PocketPC is mooi, maar erg veel software moet meteen worden betaald.

ha
door hans_1 - Apr 16, 2004 om 12:15
1 Antwoorden / 3 Vragen

Als het gaat om het bijhouden van afspraken en contactdatabes uit Outlook dan is een Pocket PC volgens mij de beste keus. Ik werk zelf al ruim 5 jaar met verschillende systemen van compaq/HP en heb daar goede ervaring mee. Juist de compatibiliteit met MS Outlook is voor mij de reden geweest om hiervoor te kiezen. Er is overigens een zeer ruime keus van verschillende leveranciers met een grote verschijdenheid aan prijzen. Ook zijn er veel apllicaties beschikbaar waarbij ook wel freeware op het internet gevonden kan worden.

mk
door mkampstra - Apr 16, 2004 om 12:15
22 Antwoorden / 1 Vragen

Welke opties vind je belangrijk? (bluetooth infrarood cradle outlook synchro SD/MMC / Flash en ga maar door.)
Kijk eens op www.kieskeurig.nl en voor een betere prijsbepaler www.tweakers.net Pricewatch
Ik zelf heb een Mitac Mio 339. Een heerlijk ding voor weinig geld. Met TomTom navigator 2 overal komen waar je wilt. Met flitspaal melder Checkpoint!!
En qua gratis programma's Via P2P progs zijn veel programmas te vinden.

nr1matje
door nr1matje - Apr 16, 2004 om 12:15
1 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn man en ik hebben beiden een ppc. Ik heb een Ipaq 3950 die erg goed bevalt en mijn man heeft sinds een paar maand een medion van de Aldi. Ook deze bevalt prima. Mocht je er meer over willen lezen kun je (volgens mij) het beste gaan naar www.pocketpc-club.nl Hier krijg je in het forum allerlij tips van gebruikers.

ra
door rariaansz - Sep 27, 2004 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Allereest mijn reactie op een andere vraag:

Bij het kiezen voor een PDA is de eerste vraag die je je moet stellen met welke software (besturingssysteem) je wilt werken. Allereerst is er het besturingssysteem van Palm. Dit is een heel eenvoudig, maar krachtig besturingssysteem. Het grootste voordeel van dit besturingssysteem is de grote hoeveelheid GRATIS software er voor te krijgen is via o.a. www.tucows.com. Een beetje afhankelijk van welke model en van welke fabrikant is welke software er standaard bij zit. Het meest kale model heeft de standaardfuncties agenda, adresboek, memo en ToDo-lijst. Zo ver mijn ervaring rijkt is een PDA van Sony een hele goede optie, aangezien deze zeer degelijk zijn (als een van de weinigen met een metalen behuizing!) en standaard veel extra software bijgeleverd krijgen en mede daardoor een hele goede prijs/kwaliteit/functionaliteit verhouding. Om word en excel documenten te kunnen lezen heb je bij een Palm PDA een speciaal programma nodig. Het meest bekende en gebruikte programma hiervoor is Document To Go. Zelf heb ik dit ook op mijn Sony en werkt prima. Kijk even op bijvoorbeeld www.pdashop.nl of dit er standaard bij zit (bij mij wel), of dat je dit er nog bij moet kopen.

Dan hebben we natuurlijk het besturingssysteem van Microsoft. Het grote voordeel is, is dat het standaard een pocket-versie van word en excel bijgeleverd heeft. Bij deze PDA's hoef je dus niet te kijken welke software er bijgeleverd is. Nadeel van dit besturingssysteem is dat er niet veel gratis software voor verkrijgbaar is. Buiten de standaardfunctionaliteiten zoals hierboven genoemd heb je dus standaard ook word en excel, wat eventuele extra software in de toekomst niet erg waarschijnlijk, maar mocht u dat willen in de toekomst (een financieel programma, een uitgebreide grafische rekenmachine of iets dergelijks) dan zult u in tegenstelling tot Palm extra moeten bijbetalen.

Een tip voor de agenda-functionaliteit bij de palm: Agendus (verkrijgbaar via www.iambic.com) is een zeer overzichtelijke agenda met weekoverzicht en alle todo's staan in hetzelfde weekoverzicht als je afspraken (foto's staan op de site). Hiervoor moet je echter wel betalen, maar dat geeft een veel betere agenda-functie dan zowel de standaardsoftware van Palm als die van Microsoft.

Als toevoeging op dit verhaal is bij u van toepassing het synchronisatieverhaal: hoe wisselt uw PDA agenda- en adresgegevens uit met uw PC (outlook). Zelf heb ik hier nauwelijks ervaring mee. Het enige wat ik hierover kan opmerken is dat het bij beide zonder extra software mogelijk is. Voor de Palm is er een veelgebruikt programma Intellisync verkrijgbaar wat het synchroniseren wat controleerbaarder maakt (krijgt de pc of de pda voorrang bij conflicterende gegevens en krijg je er een melding van). Wat betreft de PDA's met Microsoft erop lijkt me dit goed samen te werken met de volledige versie van outlook, maar hier heb ik dus geen ervaring mee.

Succes!!

ve
door venro - Nov 15, 2004 om 14:20
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zo'n open vraag is natuurlijk niet concreet te beantwoordem, dat blijkt wel uit de andere berichten. Maar als je waar voor je geld zoekt dan is de Mitac MIO168 een geweldige keus (o.a. bij de MAKRO).

Met een ingebouwde antenne is het een 1e klas routeplanner, ook voor op de fiets. Outlook synchronisatie, eventueel in 'real time'. En oneindig veel software voor foto's, video, powerpoint presentaties, MP3, enz. Er is zelfs een mogelijk om een hele DVD film te comprimeren op een digitale disk van 256 Mb. Dit zijn hele kleine, goedkope 'schijfjes' die je in de organiser steekt.

Succes!