ce
door ceeszomers Apr 29, 2008 om 21:04
Computers & telefonie

Welke keuze apple of microsoft laptop

Ik wil voor mijn prive gebruik een laptop aanschaffen
e-mails lezen\beantwoorden, internetten en af en toe op messenger\hotmail enzo.
Maar welke? Een Apple of toch een met microsoft besturing ( ik hoor zoveel over slechte Vista)

686 14 Rapporteer

labswans
door labswans - Apr 29, 2008 om 21:10
1918 Antwoorden / 10 Vragen

zucht , dit is in principe geen vraag om te beantwoorden maar een forumvraag.

Er volgen nu weer tientallen antwoorden welke gaan over ervaringen met een systeem met mac of microsoft.

Kan dit soort vragen eens gestopt worden ?

labswans

door labswans - Apr 29, 2008 om 21:13
1918 Antwoorden / 10 Vragen

zie de zinloze discussie op een vraag waar niet op geantwoordt wordt en een discussie uiteindelijk uitgroeide

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=cons_question&qid=376931&cat=632

labswans

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 21:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Apple is niet zo goedkoop kwa hardware, maar als je dat geld er voor over hebt, kun je er ook Windows op draaien mocht je dat graag willen.

Wat je hier zegt ermee te willen doen kan met zowat elk systeem, dat mag geen probleem zijn.

ce
door ceeszomers - Apr 29, 2008 om 21:40
15 Antwoorden / 8 Vragen

misschien juist omdat er geen antwoord is gekomen waarmee je een keuze kan maken???

ce
door ceeszomers - Apr 29, 2008 om 21:50
15 Antwoorden / 8 Vragen

en labswans als je geen antwoord wilt geven waar iemand wat aan heeft blijf dan stil

ce
door ceeszomers - Apr 29, 2008 om 22:24
15 Antwoorden / 8 Vragen

O sorry ik wil ook werken kunnen met iets als word en excel
wat een Apple daarvoor bied weet ik niet.

edwardus
door edwardus - Apr 29, 2008 om 22:30
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja er is ook Office for Mac, dit zijn dan de even versienummers, bijv. 2004 en 2008. Ook OpenOffice is beschikbaar.

labswans
door labswans - Apr 29, 2008 om 22:32
1918 Antwoorden / 10 Vragen

blijf dan stil : dat zal ik nooit doen ,laat altijd van mij horen , lezen , wat dan ook hihi

labswans

ce
door ceeszomers - Apr 30, 2008 om 00:27
15 Antwoorden / 8 Vragen

Wat zou dan wel een probleem kunnen zijn?

Want ik had ook al op andere forum gekeken ( niet alleen hier ) of er antwoorden waren op deze vraag. Ook over linux en andere besturingssystemen.

Na zoveel jaren de computer te hebben in ons leven zie ik overal geklaag erover. Er is ooit gezegd: Een computer maakt geen fouten edoch gaat het heel vaak fout. Eerlijk gezegd alle berichten ontneeemt mij de moed er een aan te schaffen.

edwardus
door edwardus - Apr 30, 2008 om 00:38
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De meeste fouten worden nog altijd gemaakt door de programmeurs die de software maken en door de gebruikers die deze verkeerd instellen/gebruiken.

Computers zijn ingewikkelde dingen, het is een wonder dat zoveel mensen zonder enige IT kennis toch zo'n ding nog in het dagelijks leven vrij aardig weten te benutten. Opvallend daarbij is dat van Mac's zo vaak wordt beweerd dat ze zo makkelijk en gebruiksvriendelijk zijn. Ik heb zelf niet lang/intensief genoeg met een moderne Mac gewerkt om dat te kunnen beamen dan wel tegenspreken.

maccer
door maccer - May 17, 2008 om 18:15
27 Antwoorden / 1 Vragen

Wat jij wilt doen met een laptop kan op Windows en MacOS X. Misschien een doorslaggevend item om te kiezen voor een Macbook (Pro) is dat je geen anti-virussoftware of iets dergelijks hoeft te installeren en bij te houden op je laptop. En elke laptop van Apple is uitgerust met de snelste wifi-kaart.
Voor de rest is het het bekende ja-nee verhaal van Windows versus Apple. Ik zou je hier vele voorbeelden van kunnen geven, maar dat wordt door anderen blijkbaar niet gewaardeerd dus laat ik dat ook maar achterwege. Mocht je desondanks toch meer info over Apple laptops willen hebben (ik neem aan dat je al bekend bent met Windows), dan moet je dat maar zeggen.

ce
door ceeszomers - May 18, 2008 om 00:00
15 Antwoorden / 8 Vragen

Ben benieuwd welke nieuwe je me kunt vertellen

ce
door ceeszomers - May 18, 2008 om 00:02
15 Antwoorden / 8 Vragen

en met welke achtergrond je dat dan verteld

maccer
door maccer - May 18, 2008 om 23:49
27 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Cees,

ik heb een forum over jouw onderwerp opgestart met als onderwerp
Apple laptop (MacBook (Pro) t.o.v. Wintel