j_
door j_seijkens Apr 12, 2004 om 16:29
Computers & telefonie

Welke navigatie?

ik wil een navigatiesysteem aanschaffen, welk kan ik het beste nemen?
zo heeft trekpleister en aldi deze met een pocketcomputer in de aanbieding. is dit iets?

579 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik raad aan eerst te kijken op een goede vergelijkwebsite zoals www.kieskeurig.nl. Zoek dan op navigatiesystemen en je ziet exact welke merken wat kosten en waar het goedkoopst. Teveneens kun je online bestellen waardoor je vaak 20-30% goedkoper uit bent dan in de winkel. Let wel even op het keurmerk van de webwinkel, maar dat zit bij kieskeurig.nl wel goed. Succes!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze of volgende week is bij trekpleister de Medion in de aanbieeding, voor die prijs is het echt een super ding

ve
door verwijderd - Apr 21, 2004 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn man heeft de Medion ppc met het navigatiesysteem en is er heel tevreden over. Hij heeft alleen sinds kort het navigatiesysteem vervangen door eentje van tom tom, gewoon omdat het er iets mooier uitziet.

Ik heb zelf de ipaq 3950 en de medion is zeker niet minder!

ve
door verwijderd - Apr 24, 2004 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik TomTom3.

Werkt perfect maar het is de vraag of je handheld het aan kan. Hoeveel geheugen heb je en als je het geheugen kan vervangen hoeveel wil je dan uitgeven. Voor nederland heb je toch minimaal een CF card van 64Mb nodig. Voor europa aanzienlijk meer. Ik gebruik nu een 512Mb kaart. Hier staat Benelux, Frankrijk en Noord-Duitslandop. Tevens heb ik de grote doorgaande wegen van Europa hierop staan. De kaart is nu wel bijna vol.

Het is vaak een kwestie van wat wil je wat heb je en wat wil je er aanuit geven. Meestal is het duurder dan je denkt. Want je moet ook nog een gps muis hebben en als je het goed wil doen nog een handheldhouder met lader voor in de auto.

Dus om zomaar te zeggen dit moet je kopen is moeilijk. Wil je meer advies dan hoor ik dat graag van je.

ve
door verwijderd - May 4, 2004 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb de TomTom3. Naar mijn idee echt een aanrader! Niet alleen erg makkelijk, maar ook leuk om naar te kijken. Naast de standaard navigatie, kun je ook navigeren naar bijvoorbeeld de dierentuin, dokter, tandarts, vliegveld enz. via nuttige plaatsen. Een SD geheugenkaart van 512 MB is een aanrader, omdat je daar meerdere kaarten op kunt zetten. Ikzelf heb op deze kaart Benelux, Frankrijk en een kaart met alle hoofdwegen voor heel Europa er op gezet. Het is wel belangrijk dat je een goede pocketpc hebt, zodat de routes e.d. snel worden uitgerekend. Ikzelf heb een Ipaq 3950. Voldoet prima, maar is inmiddels al weer achterhaald door nieuwere types. Succes en groeten, Ed

ve
door verwijderd - Aug 19, 2004 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf gebruik TomTom3 op een HP Ipaq 2210 met een 1024MB CF-card. Dit werkt uitstekend, maar collega's hebben de pda's van Medion en Acer. Ook zij zijn hierover zeer tevreden. Je kunt TomTom namelijk ook los kopen. Mijn leverancier was www.pdashop.nl.

ve
door verwijderd - Oct 19, 2004 om 17:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb bij DELL een pda met TomTom 3 besteld, nu was de TT3 binnen drie dagen in huis maar de pda een AXIM X5 heb ik nog steeds niet ontvangen. Ik hoor en zie op internet hier meer klachten over.

Mijn advies; kijk en vergelijk op internet maar koop hem gewoon in de winkel. Het voordeel is dat je hem direct hebt, het nadeel dat je daar misschien iets meer voor betaald.

ve
door verwijderd - Oct 29, 2004 om 17:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als regelmatig PDA-Navigatie software gebruiker kan ik je de Software van Althurion aanraden. Zeker gezien de mogelijkheden die geboden worden tegen over bv Tom Tom.  Ook de intregratie van software voor Flitspalen werkt perfect. Kijk maar eens op www.althurion.com Ook zijn er voordelige bundels te verkrijgen van een PDA met Software. Waar ik een goede adviezen heb gekregen is de firma Prinfotech info@prinfotech.com

ve
door verwijderd - Nov 21, 2005 om 03:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeet ook niet te kijken op www.navigon.com/site/nl/nl/. Als trouwe Engin gebruiker (van ANWB) werd ik doorverwezen naar Navigon. Ik heb net de nieuwe versie MN|5.1 in huis. De software werkt probleemloos op mijn bestaande hardware (pocket pc, gps receiver & TMC module). Kijk op de site zelf of je hardware compatible is. Onderweg geeft het ook de maximum snelheid voor die weg aan en een waarschuwing als je te snel rijd (is uit te schakelen). Er zijn beschikbare kaarten voor Europa, VS, Canada en zelfs Golf staten (verzorgd door Navteq, toonaangevend in kaart materiaal) waardoor je er op vakantie ook wat aan hebt. Verder heeft het mogelijkheden als bluetooth, tmc, terug naar huis, importeer bestemmingen uit Outlook kontakten, spraak herkenning, 2D & 3D weergave, nacht functie, rit registratie (in MS Exel vorm), meerdere tussenstops, meerdere talen, etc. Zeker de moeite waard.

ve
door verwijderd - Jun 15, 2007 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb van de week de aanbieding van de aldi gekocht, het is echt een superding, hij berekend de boel pijlsnel en is makkelijk te bedienen er staan plenty kaarten op vopor geinstaleerd, ben erg tevreden, mijn huidige navigatie is een compleet ding ingebouwd van pioneer, superding ook, maar deze werkt 10 x zo snel, echt plug en play.

Ik hoop dat je wat aan dit antwoord hebt.

Groet,

Bas

ve
door verwijderd - Jul 7, 2008 om 21:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf sinds kort de 2110 max Europa van Naviogon aangeschaft. Goede prijs voor een zeer goede navigatie. Werkt supersnel, ook bij herberekenen. Nieuwste software met reality Vieuw waardoor je ook de verkeersborden daadwerkelijk ziet verschijnen zoals de situatie ter plaatse is. (op snelwegen) MAAr, als er iets is met je Navigon dan is de service van hun superslecht.
Zijn slechts te bereiken via een duur telefoonnummer of via de mail en dat duurt een paar dagen.

Bij mijn systeem zat een aanbieding om voor 19,95 gedurende 24 maanden te kunnen updaten. Maar het addertje is dat je a: een credit card moet hebben en B; dat als je die niet hebt, je binnen 30 dagen iemand moet zien te vinden die jou hun gegevens beschikbaar wil stellen om te kunnen betalen. Als je later bent dan 30 dagen heb je pech en doe navigon helemaal niets voor je. zoald hun zeggen pech gehad.
Ik had het aparaat nl geregistreerd, moet voor aanmelden updates, en kwam er toen achter dat je met credit card moest betalen. Die heb ik niet en ook vrienden van mij niet. Ik ging echter kort hierop op vakantie en toe nik uiteindleijk terug was en een credit card had, waren er 30 dagen verstreken en had ik zoals navigon al meldde pech gehad.

Dus....goed apparaat die 2110 MAX maar voor mij nooit meer navigon en dat door de slechte service. TomTom is wat dat betreft veel coulanter en inschikkelijker, dus mijn advies..........Ga niet naar Navigon.