be
door berrit Jan 8, 2008 om 22:32
Computers & telefonie

Welke rechten heb ik na eindeloos repareren/vervangen Nokia E50

In maart 2007 kocht ik een Nokia E50 ter waarde van 359 euro. In april ben ik met dit toestel terug gegaan naar de telefoonwinkel omdat er een echo in het toestel zat. Het toestel is opgestuurd naar Nokia waar men geen echo kon ontdekken. De echo bleef, weer opgestuurd. Beide keren kreeg ik na plusminus 6 weken mijn toestel terug. In juni is het toestel weer opgestuurd waarna besloten werd om het toestel te vervangen. Eind juli kreeg ik dit nieuwe toestel, echter de trilfunctie werkte niet. In augustus is het toestel weer opgestuurd ter reparatie. Eind oktober kreeg ik dus weer een nieuw toestel, echter deze keer zonder camera. Dit toestel is door de telefoonwinkel weer terug gestuurd naar Nokia. Begin januari! weer een nieuw toestel ontvangen welke ik onmiddelijk weer terug gegeven heb omdat het glas voor de lens van de fotocamera zeer scherpe kanten had. Ik heb na alle toestanden aangegeven dat ik mijn geld terug wilde of een vergelijkbaar toestel wilde. Mijn werd een Nokia6300 aangeboden. Een toestel met veel minder mogelijkheden dan mijn eigen Nokia E50 waar ik in 11 maanden tijd zo'n twee maanden gebruik heb van kunnen maken.


Ik wil graag weten wat mijn rechten als klant zijn en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

378 4 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

cf
door cfi - Jan 9, 2008 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Inderdaad, je hebt recht op ontbinding van de verkoopovereenkomst. Dit heeft al veel te lang geduurd. Kijk ook eens naar de site van de HCC (HobbyComputerClub). Op deze site vind je uitgebreide informatie mbt consumentenwetgeving. Volgens mij is er ook nog een link naar ConsuWijzer.

pb
door pbierman - Jan 9, 2008 om 13:50
31 Antwoorden / 6 Vragen
0

Inderdaad,

Goed product leveren of recht op geld terug!!





edwardus
door edwardus - Jan 9, 2008 om 18:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen
0

Als de verkoper er maar niet in slaagt je een deugdelijk product te leveren, dan heb je het recht de koop ontbinden, d.w.z. terug naar een situatie alsof de koop nooit heeft plaatsgevonden. Dat betekent ook geld terug.

ma
door markvanloo - Jan 9, 2008 om 22:13
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wat is dat toch met die telefoons he. Moedeloos al die horrorverhalen. Snap niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt en kastjes en muren elkaar in de haren vliegen.

Als je stofzuigerzak niet goed blijkt te zijn kun je ze zo omruilen maar een telefoon moet weer opgestuurd worden en de klacht wordt niet gevonden. Pff.



Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ri
Rick van Oosten - Sep 17, 2024 om 23:02
Vakantie & reizen

Kan Booking.com alles maken?

Ik had een hotel geboekt voor 5 nachten.  Nu wil ik 1 nacht eerder weg. Voor het hotel geen probleem, maar Booking.com verhoogt de totaalprijs met 50%. Dat is toch misdadig???? Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

zz
zz25 - Sep 17, 2024 om 09:46
Huishouden & energie

Is huizenvinder.nl betrouwbaar?

is huizenvinder.nl betrouwbaar?

ik ben per direct op zoek naar een huurwoning in den haag en kwam langs deze site, ik zie echter bepaalde woningen aangeboden worden die ik een tijdje terug ook op een andere website aantrof wat nergens toe leidde. Lees meer