be
door berrit Jan 8, 2008 om 22:32
Computers & telefonie

Welke rechten heb ik na eindeloos repareren/vervangen Nokia E50

In maart 2007 kocht ik een Nokia E50 ter waarde van 359 euro. In april ben ik met dit toestel terug gegaan naar de telefoonwinkel omdat er een echo in het toestel zat. Het toestel is opgestuurd naar Nokia waar men geen echo kon ontdekken. De echo bleef, weer opgestuurd. Beide keren kreeg ik na plusminus 6 weken mijn toestel terug. In juni is het toestel weer opgestuurd waarna besloten werd om het toestel te vervangen. Eind juli kreeg ik dit nieuwe toestel, echter de trilfunctie werkte niet. In augustus is het toestel weer opgestuurd ter reparatie. Eind oktober kreeg ik dus weer een nieuw toestel, echter deze keer zonder camera. Dit toestel is door de telefoonwinkel weer terug gestuurd naar Nokia. Begin januari! weer een nieuw toestel ontvangen welke ik onmiddelijk weer terug gegeven heb omdat het glas voor de lens van de fotocamera zeer scherpe kanten had. Ik heb na alle toestanden aangegeven dat ik mijn geld terug wilde of een vergelijkbaar toestel wilde. Mijn werd een Nokia6300 aangeboden. Een toestel met veel minder mogelijkheden dan mijn eigen Nokia E50 waar ik in 11 maanden tijd zo'n twee maanden gebruik heb van kunnen maken.

Ik wil graag weten wat mijn rechten als klant zijn en hoe kan ik dit het beste aanpakken.

378 4 Rapporteer

cf
door cfi - Jan 9, 2008 om 13:11
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, je hebt recht op ontbinding van de verkoopovereenkomst. Dit heeft al veel te lang geduurd. Kijk ook eens naar de site van de HCC (HobbyComputerClub). Op deze site vind je uitgebreide informatie mbt consumentenwetgeving. Volgens mij is er ook nog een link naar ConsuWijzer.

pb
door pbierman - Jan 9, 2008 om 13:50
31 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad,

Goed product leveren of recht op geld terug!!

edwardus
door edwardus - Jan 9, 2008 om 18:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als de verkoper er maar niet in slaagt je een deugdelijk product te leveren, dan heb je het recht de koop ontbinden, d.w.z. terug naar een situatie alsof de koop nooit heeft plaatsgevonden. Dat betekent ook geld terug.

ma
door markvanloo - Jan 9, 2008 om 22:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dat toch met die telefoons he. Moedeloos al die horrorverhalen. Snap niet waarom er altijd zo moeilijk gedaan wordt en kastjes en muren elkaar in de haren vliegen.

Als je stofzuigerzak niet goed blijkt te zijn kun je ze zo omruilen maar een telefoon moet weer opgestuurd worden en de klacht wordt niet gevonden. Pff.