shinchan
door shinchan Jun 8, 2005 om 19:38
Computers & telefonie

Welke VideoKaart?

Hallo,
Ik wil een videokaart gaan kopen. Ik heb nu een geforce 5200 128 MB. Ik wil er maximaal 150 euro voor betalen. ik wil tot die prijs een videokaart hebben die de aller nieuwste spellen kunt afspelen. Zoals de gta san andreas ik wil dat de spel graphics helemaal hoog staan.

669 17 Rapporteer

freya
door freya - Jun 8, 2005 om 20:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo shinchan,

Ik wil je eigenlijk niet meteen teleurstellen, maar je stelt nogal hoge eisen voor slechts €150. Als je de nieuwste generatie spellen in een grafisch hoge kwaliteit wilt spelen, zul je toch wat meer moeten neerleggen. Bovendien zal de computer van een behoorlijk kaliber moeten zijn. PC moet dan toch zo'n 2,6GHz zijn met 512 Mb geheugen minimaal. Als je daar dan een 6600(GT) in stopt red je het misschien. Zo'n 6600 kaartje kost al gauw €200 en de GT versie al gauw €250. Dus ik denk dat je nog even door moet sparen.

m.vr.gr. Freya

shinchan
door shinchan - Jun 8, 2005 om 20:41
18 Antwoorden / 7 Vragen

Goedde systeemeisen heb ik.                                                  Alleen de goedde videokaart onbreekt.

freya
door freya - Jun 8, 2005 om 20:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Maar ja, €150 is toch wat krap als je zulke hoge eisen stelt. Je wilt toch niet dat het er alleen grafisch gelikt uitziet, maar dan met een framerate van 15fps?  Freya

shinchan
door shinchan - Jun 10, 2005 om 01:48
18 Antwoorden / 7 Vragen

OK ik heb een p4 2.6ghz e 512 mbram, welke videokaart zou jij me aanraden als er geen prijs limiet was?

freya
door freya - Jun 10, 2005 om 10:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zelf heb ik een P4 2,8GHz met 512Mb geheugen en een 6800GT videokaart (OC'ed naar Ultra). Loopt als een tierelier, maar daar hangt wel een prijskaartje aan. (momenteel ruim €300) Maar ik zou toch minimaal voor een 6600GT gaan. (ca. €200) Kun je voorlopig weer even voort. Met de huidige generatie snelle kaarten van Ati heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je niet in adviseren. Freya

shinchan
door shinchan - Jun 12, 2005 om 22:32
18 Antwoorden / 7 Vragen

Ik moet geen 256mb kopen in plaats van een 128mb?

shinchan
door shinchan - Jun 12, 2005 om 23:19
18 Antwoorden / 7 Vragen

oja vergeten wat is een agp en pci ?

freya
door freya - Jun 13, 2005 om 10:30
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Het verschil tussen 256mb en 128 mb is niet zo heel groot. Als je geld over hebt kun je voor 256 mb gaan. Alleen games als Doom3, Halflife2 etc. met veel 'high resolution textures' profiteren van veel geheugen op de videokaart. Wat het verschil tussen AGP en PCI betreft, dat is de aansluiting van de videokaart op het moederbord. Vroeger had je ISA sloten (grote zwarte), toen kwamen de moederborden met PCI sloten (kleinere witte). Daar kwam later weer een speciaal extra slot bij voor de videokaart, het AGP slot. De moderne moederborden van tegenwoordig zijn dan weer uitgerust met één of zelfs twee PCI-e slot(en). Niet te verwarren met de gewone PCI sloten. Met dit laatste type kun je dus twee videokaarten in SLI laten werken. Beide kaarten nemen dan een deel van de beeldgeneratie voor hun rekening waardoor een spel nóg sneller kan worden. Let dus goed op welke je koopt, er past dus maar één soort in de PC. Even in de specificaties van het moederbord kijken. Freya

shinchan
door shinchan - Jun 13, 2005 om 13:30
18 Antwoorden / 7 Vragen

Wie weet wat over deze kaart 'Sapphire Hybrid X700 PRO, 256 MB'?

shinchan
door shinchan - Jun 14, 2005 om 20:24
18 Antwoorden / 7 Vragen

Ey Freya,

Ik wil een 256 mb kaart kopen. Is er ook eentje van nvidia rond de 200 euro?

freya
door freya - Jun 14, 2005 om 21:08
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk eens bij de Tweakers pricewatch voor een geschikte kaart. Let wel op welke versie je nodig hebt, AGP of PCI-e. Let wel, de prijzen zijn de laagst gesignaleerde prijzen, dus kunnen bij jou in de buurt best iets hoger liggen. Freya

freya
door freya - Jun 17, 2005 om 14:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo shinchan,

Vandaag (17-06) kreeg ik een folder in de bus van Mycom met een aanbieding van een Geforce 6800 kaart met 256Mb geheugen voor €199,95. Ik denk dat je dan een hele mooie kaart hebt voor je €200,-. Je zult er waarschijnlijk wel snel bij moeten zijn, want voor die prijs zullen ze niet lang in voorraad zijn.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Jun 17, 2005 om 14:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ter aanvulling, het betreft hier een AGP uitvoering. Freya

mrx
door mrx - Jun 24, 2005 om 17:15
27 Antwoorden / 0 Vragen

Leadtek 6600GT 128 mb

tk
door tkempener - Jun 27, 2005 om 17:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,er wordt veel te snel geroepen dat je een 256mb kaart beter kunt kiezen dan een 128,Bull Sh*t! kijk ook eens naar het aantal Mhz van een kaart!Ga ook eens kijken naar wat testen(benckmarks) met grafische kaartenen trek dan je conclusies(Dat leer ik nou op school)

Oja,ik heb wel een leuke kaart voor je gezien,de Sapphire Radeon 9600 Pro van ATI!

Met vriendelijke groet,

Tim

tk
door tkempener - Jun 27, 2005 om 17:57
3 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,er wordt veel te snel geroepen dat je een 256mb kaart beter kunt kiezen dan een 128,Bull Sh*t! kijk ook eens naar het aantal Mhz van een kaart!Ga ook eens kijken naar wat testen(benckmarks) met grafische kaartenen trek dan je conclusies(Dat leer ik nou op school)

Oja,ik heb wel een leuke kaart voor je gezien,de Sapphire Radeon 9600 Pro van ATI!

Met vriendelijke groet,

Tim

sn
door snakeice - Nov 1, 2005 om 16:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

Als je dat spell wil spelen met alels volaan dan kom je met die systeem eisen die je heb totaal niet ver ik zelf draai met een 3,4 Ghz 64 bits 2 giga geheugen en een 9800 pro Ati PCIe 256 MB maar dat spell krijg ik niet met alles volaan open te draaien en als je een leuke kaart wil dan maakt het inpreciepe niet veel uit wat je koopt want alles wat er nu te koop is voor een leuke prijs is goed want het doel wa jij naar streef is toch niet haalbaar met alleen een nieuwe Video kaart.