ajaxfan
door ajaxfan Nov 6, 2006 om 06:16
Computers & telefonie

Welke virusscaner moet ik nemen

heey,

Welke virusscanner is op dit moment de beste mijn voorkeur gaat uit naar Norton Antivirus en Mcafee welke van deze twee moet ik kopen ik zit namelijk te dubben

Alvast bedankt,

1569 89 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 08:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Welke de beste is zie je pas achteraf, als het fout gaat, maar hier word regelmatig geschreven over Norton, moeilijk verwijderbaar als je er vanaf wilt... verder bijde erg goed, maar je bent verplicht jaarlijks een bedrag voor de nieuwe versie te betalen, dit geld voor bijde, soms na 2 jaar, en hoeveel??? zie hun website...

er zijn ook gratis virus scanners als AGV van Grisoft,  via www.grisoft.com kun je zowel de anti virus als de anti spyware downloaden, en die hebben ook betaalde versie's als je meer wilt, deze gratis produkten, er zijn er meer, maar de meeste kassa Experts blijken deze te kiezen, helaas wel engels talige, maar de gratis Nederlandse zijn te slecht....

Als je onveilig werkt is zelfs de beste anti virus niet goed genoeg, en als je veilig werkt en geen dubieuze risico's op zoekt en geen onbekende dingen download van site's die weinig om het lijf hebben... dan is de gratis ruim voldoende.

We geven dus geen voorkeur bij aanschaf, maar wel bij verwijderen, en dan is Mc Afee beter dan Norton, maar dat is ongeveer het enige verschil, bijde zijn populair en groot, en als je berijd bent regelmatig bij te betalen, want als je na een jaartje stopt en zoals zovele die het bij hun PC aankoop gratis eerste jaar of half jaar krijgen, de probeer versie, dan zit je plotseling zonder, en hebben vele al virussen gekregen, omdat ze telaat met een opvolger of betalen waren!

Dit is dus het grootste probleem, en gezien de toekomst liever geen Norton... wegens lastig verwijderbaar...

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 08:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een regelmatig terugkerende discussie, maar het is niet zo dat wanneer je een virusscanner hebt dat je dan voor 100 % zeker bent, zo is het niet, je kunt het risico tot een miniem beperken.
De ene heeft weer een zwaarder programma voor je systeem, de ander is weer in het engels, een ander weer wat ingewikkelder, enz. enz.
Ik heb hier jaren Norton gehad en dat werkte op zich goed, maar maakte mijn systeem wel een stuk trager en met verwijderen geen problemen gehad zoals ik in vorige reaktie lees, want destijds ALLES uit de software gehaald, mappen enz. en nooit gedonder mee gehad.
Sinds twee jaar gebruik ik Kaspersky, stukken kleiner dan Norton, in het Nederlands en uiterst simpel te gebruiken én werkt prima !
Je kunt het downloaden en op proef 30 dagen zonder verplichtingen gebruiken en dan weet je waar het over gaat, probeer het maar eens, kost je niks......
                  Kaspersky 30 dagen download

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 08:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoewel ik het zware programma niet kan beoordelen, ook Mc Afee is niet de lichtste... maar er zijn diverse mensen die problemen hadden met het verwijderen, maar er zijn verschillende  versie's in omloop...

gezien het aantal klagers die problemen met verwijderen hadden, is deze zo slim, of anders...

Deze Nederlandse versie is wel goed, die altijd gratis niet.. dus maand proberen en dan betalen, maar bij AGV zoals ik noemde, die  gratis versie blijft jarenlang werken, en je mag wel een betaalde nemen maar hoeft niet..!

In testen kwamen en te kleine verschillen uit, en ik kies voor gratis.., maar de betaalde heeft iets meer, dus in theorie veiliger...

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 09:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Als u gaat kopen is Norman ook een goede optie,
ik heeft er goede ervaringen mee,

groet

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen ajaxfan,

Al jaren gebruik ik Norton, nu de 2006 antivirusscan en dat bevalt me uitstekend. Eerst had ik hierbij nog het spy programma van MacFee, maar dat heb ik verwijderd. Nu doet Norton alles en ik heb er geen omkijken naar. Hij laat tot op heden niks door, dus dat gaat nog steeds goed.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 10:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

McAfee is ook niet slecht, ike heb 't zelf ook op 1 pc (gratis licentie bij XS4ALL ). Volgens mij is McAfee minder een aanslag op je systeem dan Norton, ik merk er hoegenaamd weinig van qua performance (behalve dat het af en toe wat van je wil).

Binnenkort komt AVG met een complete gratis Internet Security suite, dat is antivirus, anti-spam, malware- en spyware-scanner. Ook niet gek.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik test deze gratis beta versie, maar kan nog geen mededelingen doen over of deze gratis blijft, en tot nu toe goed werkend is nog niets, de test periode is tekort, en ik word verplicht onveilig te surfen, en bewust speciale mail adressen overal achter te laten voor het spam filter, dus juist zo onveilig mogelijk, en hopen dat het fout gaat, zodat ze ook deze mensen kunnen helpen, maar deze Beta versie, is dus voor mensen die op een oude 2e PC durven te testen!

Ik heb op de overige de gratis anti virus en anti spyware versie, en die werken goed, deze genoemde komt later hopelijk gratis of erg voordelig, maar de Nederlandse versie zal vermoedelijk wel een geringen vergoeding vragen...

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 10:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

er zijn diverse goede gratis virusscanners waarvan al een aantal genoemd zijn en ook avast nog in het rijtje hoort.

Ik had ooit goede ervaringen met McAfee maar dan uitsluitend met de US-on-line versie.

Anders dan anderen zeggen kan de programmatuur van Symantec (Norton) GROTE problemen opleveren, in ieder geval met PC's van HP/Compaq. Problemen waarvan de helpdesk van HP ook aangeeft dat het het beste is om het geheel te verwijderen. En het is mij bekend dat zulks niet allen met HP/Compaq machines het geval is als ook al af te leiden uit eerdere vragen. Het voorgaande is in ieder geval gebseerd op extreem eigen ervaringen met Norton. (En tussen de regels door kunt u af leiden dat ik ook problemen had met de NL Versie van McAfee dus niet de on-line versie.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 10:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt Gerrit, ik wilde jou naam niet noemen, want ik bescherm de privici, maar is wist niet dat bijde problemen hadden, wil je als ervaren expert de AGV beta versie ook proberen, zowel antivirus als anti spyware, spam en maleware?

Het kan als losse pakketten en compleet, en als er een officiele betaalde versie komt krijgen beta mensen het eerste jaar gratis, en vermoedelijk wil deze firma de beste en goedkoopste zijn, om nog tegen de grote jongens te kunnen concureren, ze willen geen winkel CD verkopen, dat geeft veel provisie, en online is vele malen goedkoper en je hebt dan tevens de klant voor update's dus niet eerst installeren en vergeten de update's maar direkt automatisch alles dus incl update's en niet uit te schakelen, want dan gaat het regelmatig fout....

Bedankt voor reactie, en wat vind je ervan?

Gozik

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 11:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u op uw PC Windows XP +SP2 heeft, daarbij liefst wel wat meer geheugen dan ik (nog) heb haal dan eerste de nieuwste Windows-versie Live op. Daarnaast de nieuwste MS Internet Explorer dan heeft u al, door nieuwe beschermingsmaatregelen zoals een pishingfilter, Firewall en het onderdeel Live-One-Care  een groot deel van de beveiliging aangepakt. Live-One-Care waarmee de PC problemen vanaf  Schonen-virus/spyware opzoeken/verwijderen, -defragmenteren - backups maken- al een groot deel wordt opgelost.

Daarnaast gebuik ik Norman/Shark, een virusscanner die geen conflicten geeft binnen het Windowsgebeuren en (afkloppen) uitstekend zijn werk doet.

Wat de virusscanprogramma's betreft heeft iedereen wel zo zijn eigen mening en daar wil ik mij dan ook niet in mengen maar wel wil ik een ieder die met Windows werkt die beta-programma's van Vista (wat Live-One-Care en IE 7 zijn echt aanraden.
Daarin kun je merken hoezeer de concurrenten van Microsoft die kolos in de nek aan het blazen is.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik al een paar jaar met volle tevredenheid Avast Home . Het is gratis te gebruiken en er komen bijna dagelijks updates voor de virusdefinities uit, die automatisch en zeer snel worden geinstalleerd. Er is ook een Nederlandstalige versie van het programma.
Het hier zo veel geprezen AVG geeft bij mij regelmatig vastlopers, zodat ik mijn PC moet resetten.

Avast is te vinden op www.avast.com. Je moet wel op hun website een gratis licentiesleutel aanvragen, die 14 maanden geldig is. Daarna moet je een nieuwe aanvragen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al een paar jaar naar volle tevredenheid Panda ( titanium)

Norton is goed maar moeilijk te verwijderen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 13:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton heeft een all-in de-installatie programmaatje voor het verwijderen van haar programmatuur.

Haalt echt alles weg. te vinden bij Symantec :

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument&csm=no

Succes toegewenst The Rose

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton heeft een all-in de-installatie programmaatje voor het verwijderen van haar programmatuur.

Haalt echt alles weg. te vinden bij Symantec :

http://service1.symantec.com/SUPPORT/INTER/tsgeninfointl.nsf/172d11361b05da508525695b005ca287/9163ea0b7308d62d80256fe000519e78?OpenDocument&csm=no

Succes toegewenst The Rose

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik draaide tot een tijdje terug AVG Pro. Ik dacht altijd dat deze genoeg virussen tegenhield. Tot mijn pc zelf niets meer deed. Andere pc gekocht en de oude harde schijf aangesloten om gegevens over te zetten. Op mijn nieuwe pc een legale versie van McAfee Antivirus 8.0 Enterprise gezet. En wat bleek, hij haalde van mijn oude schijf gigantisch veel virussen die AVG gewoon door had laten gaan. McAfee werkt voor mij tot op heden zeer goed. Voorheen was ik hier niet zo positief over maar dat is nu dus wel veranderd!

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Norton als McAfee zijn goede scanners; echter beiden hebben als nadeel veel geheugen in beslag te nemen.

Zelf heb ik NOD32, een bijzonder goede virusscanner en deze staat bekend om de snelheid, nauwkeurigheid enz. en neemt erg weinig geheugen in beslag. Wellicht het overwegen waard!!!

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit verhaal is voor mij moeilijk te geloven. Vraag: was AVG voldoende up-to-date gehouden en wat werd uiteindelijk gevonden: echte virussen, of spyware/malware en wat voor aantallen?

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton op zich best goed. Er kleven echter wat bezwaren aan. deze heb ik ooit bij Symantec kenbaar gemaakt maar men is daar nogal eigenwijs. Als je flink wat bestanden op je PC hebt kom je daar achter. Duurt vreselijk lang, 500.000 bestanden scannen is ie zo 1,5 uur mee onder de pannen. In die tijd is de PC amper te gebruiken. Blijft teveel op de voorgrond draaien. Dus eigenlijk alleen maar 's nachts te doen. Ook zou het best wat slimmer kunnen, alleen bestanden scannen die onlangs gewijzigd zijn b.v.

Behoorlijk vertragend soms. Trek maar eens een nieuw Word of Excel document open, ja hoor, wordt gescanned op virussen. mijn voorkeur gaat uit naar McAfee of liever nog een hele snelle als F-Secure.

Ook heb ik vrij veel last gehad van instabiliteit. nadeel is ook dat als je NAV als onderdeel van Norton SystemWorks of Internet Security hebt draaien dat je voor een herinstallatie de hele zwik eraf moet gooien en opnieuw moet installeren.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik AVG (gratis) en Zonealarm (ook gratis).

Schakel wel zonodig de XP-firewall uit. Twee firewalls tegelijk geeft problemen, net zoals twee virusscanners samen, dat werkt ook niet!

Met deze combinatie heb ik nog nooit virussen binnengekregen.

Met geen enkele andere online-scanner of trialversie van een betaald programma kon ik iets ontdekken wat er doorheengeslipt was.

Van AVG heb ik inmiddels ook een spy-ware beveiliging er op staan.

Succes.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even reageren op Ewardus, omdat hij mijn verhaal moeilijk te geloven vond. Ja AVG kreeg elke dag een update. En het waren echt virussen die hij vond. Ik snapte het ook niet aangezien ik heel lang met AVG heb gewerkt. Het vervelende is dat ik dit probleem bij iemand anders ook heb gezien met AVG, en oko bij iemand met Kaspersky. Ik wil hierbij wel zeggen dat ik AVG niet afkraak, maar dat ik dus toch m'n vraagtekens hierbij zet. Want Bij een volledige systeemscan vond hij deze virussen niet.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG.7.5

GEGRUIKER: [uw eigen naam of een fake naam)
Licentienummer: 70-THXMV1-P4-C21-SCPZX-M25

Laat uw niets wijsmaken dat anderen uw vertellen als u rare dingn ondekt op uw PC . Het kan ook Adware zijn. Adware is rotzooi die (zonder dat u het weet) op uw PC geinstalleerd word en zo de PC kan infecteren. Dus het is weldegelijk verstandig om een virus programma geinstalleerd te hebben en ook een Adware vertwijder programma. Ik gebruik hiervoor spywaresweeper. Download het op:

http://www.webroot.com/nl/downloads/
Veel success.

http://members.chello.nl/~rerm/cnahuys/

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is geen enkel scanprogramma dat je pc 100% beveiligd, ook Norton niet.
Voor de meeste mensen is Norton te gecompliceerd en legt teveel beslag op je pc tijdens het scannen.
Ik gebruik gratis scanprogs zowel voor virus, spy en adware. Deze zijn legio te vinden op het net en voldoen perfect al jaren.

Bolero

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de beste gratis antivirus AVAST. Niet enkel volgens mij maar blijkt ook uit de vele testen uitgevoed in opdracht van div pc bladen.
En volledig Nederlands.
Echt een AANRADER. Gewoon doen.
Let wel altijd éérst het oude antivirus verwijderen NOOIT ee tweede installeren.

Groetjes Hendrik.

http://www.avast.com/

avast! 4 Home/Pro Edition

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik AVG. Ik heb zelden last van een virus, als ik op downloadsites kom en op andere dubieuze sites die ik niet vertrouw maak ik ff een virtuele schijf aan en DAN komt er geen spyware, virus en andere zooi op mijin schijf. MIJN oplossing is: ga goegelen naar Shadowsurfer en zorg voor de aanmaak van een virtuele schijf.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb jarenlang Norton Internet Security gebruikt, maar dit pakket werd steeds groter en complexer en begon fouten te maken. Op een gegeven moment een crash. Helpdesk van mijn provider om raad gevraagd. Deze raadde mij aan Norton meteen te verwijderen aangezien ze hier al een heleboel gedonder mee hebben. Ik hoor dit nu van meer kanten.

Ik ben overgestapt op Kaspersky. Staat heel goed aangeschreven merkte ik. Elke dag automatische updates. Ik er heel tevreden over.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen,Norton Antivirus en Mcafee zijn allebei prima.Maar ik gebruik NOD32 omdat deze veel minder de capaciteit van mijn computer nadelig beïnvloed.Ze beweren op hun site dat ze beter zijn,compleet met voorbeelden.Het anti-spyware programma hitman pro gebruikt het ook.Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik vaak in de krochten van het internet zit(nee,geen porno)en nog nooit iets opgelopen heb.

NOD32 is wel betaald,maar goedkoper dan bv norton

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Norton als McAfee neemt een deel van de besturing van de pc over met als gevolg dat de pc trager wordt. Wil je ooit één van deze twee van je pc verwijderen dan ben je in de aap gelogeerd, probleem op probleem.

Zoek op internet naar NOD32, een simpele virusscanner die uitstekend werkt en die ELKE dag wel een update geeft van nieuwe virussen. ik heb hem al 1½ jaar in gebruik en is geen virus doorgekomen. Gerrit

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zowel Norton als Mcafee zijn goede anti virusprogramma's.

Mcafee is iets voordeliger dan Norton.

Heb je echter een anti virusprogramma nodig voor prive gebruik dan is AVG een goed alternatief. Belangrijk is dat AVG een freeware versie heeft en alle belangrijke functies ondersteunt. (ook e-mail)

Moet het virusprogramma op meerdere computer geinstalleerd worden, bijv. een PC en een laptop, dan adviseer ik Mcafee suite. Kan op 3 pc's geinstalleerd worden en kost +/- 80,00 euro.

Veel info kun je terugvinden op de site GRATISSOFTWARE.NL tab beveiliging.

Succes

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf gebruik sinds 2 jaar Avast en bevalt mij priema,het is een Nederlandstalige vrije versie alleen jammer dat het hulpprogramma engelstalig is en in samenwerking met Hitman Pro 2 opschoonprogramma werkt je computer uitstekend,eventueel aangevult met het programma SpamFighter blijft je computer in topconditie.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik al 3 jaar Kaspersky en heb nooit problemen ermee.Gebruikt erg makkelijk

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al een hele tijd agv en van af die tijd geen problemen .

Dat was wel anders toen ik Norton Antivirus en Mcafee gebruikte.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan nooit kwaad een online virusscanner te gebruiken.

Bij eventuele aanwezigheid van wat voor virus dan ook, loop je met een online virusscaner nooit het risico een gemanipuleerde virusscanner op je PC te hebben. Blijft natuurlijk wel, dat preventief scannen een must is. Norton werkt goed en voor het verwijderen is er een speciaal tooltje te downloaden. Heb je inderdaad een virus, altijd een online scneer ook gebruiken:

http://virusscan.zdnet.nl/housecall/virus_zd.asp?land=nl

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van Norton. Dat abonnement is afgelopen en na een pc crash ben ik overgestapt op AGV... Wauw, de pc loopt een stuk soepeler! Geen lange opstarttoestanden meer. De pc wordt elke morgen netjes gescand en de ook regelmatig updates. Ja, het bevalt me goed! Ik denk... hoe goed je je pc ook beveiligd... het kan nooit 100%. Misschien scheelt het ook dat ik geen SP2 heb EN met Firefox en Thunderbird werk.

Wat ik vreemd vind van Noron is dat je in het begin allerlei aanvallen had, maar later niets meer. Is dat om te laten geloven dat het een goed produkt is? En ja... gratis is gratis...

Succes ermee, Suuske30

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat u ajax fan bent is niet belangrijk, ik ben meer van de club van 010 F. dus.

des ondanks een advies, ik gebruik zeer tot mijn genoegen Norton AntI Virus, duur van het geheel zelfs 2,5 jaar.

succes, bertus

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer van je gebruikersnaam maar daar hebben we het nu niet over haha;)

Ik zou je Norton aanbevelen, maar deze maakt wel je computer sloom. Wat het beste voor je PC is, is AVG free: tik op www.google.nl "AVG Free Download" in en het wijst zich vanzelf. Ook is Panda Ati-virus een aanrader!

Succes

Gr FeyenoordFan

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 18:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op deze site, ik heb daar goede berichten over gehoord en het moet ook je pc niet trager maken, terwijl de prijs alleszins aantrekkelijk is. Het is te proberen:   Hans

http://www.koopnod32.nu/product.asp?intCatalogID=1001&strCatalog_NAME=NOD32+Werkstation

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 18:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik AVG van grisoft, deze is gratis inc de up-dates die u ook gratis krijgt.

Betaalde versus hebben een beperkte houdbaarheid en moeten in principe elk jaar worden vervangen.

AVG blijft altijd actueel.

U kunt deze ophalen en instaleren via www.grisoft.com of via www.freedownloads.com

mvg TazzDeejay

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb nu zelf avg en clamwin beide doen het perfect.

wat ik wel aan raadt is om 2 virusscanners te nemen. Ik heb zelf 1 betaalde en 1 gratis. @ zien namelijk meer dan 1.

http://www.clamwin.com/

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

panda titanium is ook erg goed

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

AVG    firewall  microsoft    beide zijn gratis

en worden regelmatig bij gewerkt

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton gebruikt erg veel geheugen en resources en is erg langzaam met updates.

Avira antivir en Zonealarm, beide gratis en prima. Gecombineerd met Firefox als browser.

Het belangrijkste blijf je internet gedrag. Denk een beetje na en je hebt helemaal geen virusscanner nodig.

Heb de afgelopen 2 jaar 1 keer een virus gehad en dat was zoals bijna altijd het geval is eigen schuld.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet zoveel pron sites bezoeken :-)

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik er zelfs 2. nod32 en kaspersky.

mijn pc loopt er niet langzamer door. wel als ik mcafee of norton installeer.

iemand nog tips voor een goede anti-spyware?

ik ga nu AVG anti-spyware eens proberen.

succes met je keus

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik raad je net als Manoah,NOD32 ik gebruik hem zelf ook ,naar tevredenheid nog geen een virus binnen gehad.

en is ook niet zo groot als norton(82mb) Nod32(32.64mb)

dus draaid ook niet zo zwaar.en eventueel verwijderen geen probleem.

twijfels probeer de free versie(3 maanden) van NOD32 en oordeel zelf.

en ik zit ook in alle uithoeken van het internet.

je kunt hem downloaden van de site van:www.nod32.nl

voor die prijs (eurie 39) moet je het risico niet nemen,andere virusscanners te nemen die veel beloven en het gedeeltelijk niet waar kunnen maken.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor iemand met de naam  "De vrije vogel" ben je wel een behoorlijke microsoft addict.

IE7 geeft bij veel gebruikers zelfs al problemen bij het installeren, heb je opeens een illegale Windows volgens Microsoft, ook al heb je een legale versie.

Probeer liever Firefox 2 eens.

XP omdat het vaak niet anders kan, de rest zoveel mogelijk van de concurrentie.

Vista  ? Voorlopig maar lekker laten voor wat het is.
Als het je om het uiterlijk gaat kijk dan eens bij Stardock.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik werk met norton internet security 2006 en voor spyware de betaalde versie van Ad-Aware SE-plus. Moet zeggen dat mijn computer meer dan voldoende geheugen heeft en een Athlon 64 3700+ processor. Ik las ergens hierboven dat hij met norton over 500000 files 1.5 uur deed, Dan zal de computer te licht zijn want ik heb net iets meer meer files en daar doet hij ongeveer 19 minuten over.Als je een te lichte computer hebt zal ik Norton zeker niet aanraden, kost dan te veel kracht. Voor de zwaardere pc 's is het geen probleem.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

theo, om je uit de illusie te helpen

- haalt niet 'echt' alles weg...
als je norton opnieuw installeerd vindt deze info van eerder installaties terug.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 20:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

een hoop te doen over die anti-virus ...
// in  ieder geval is mijn eigen ervaring dat mcafee meer systeemvertraging opleverd dan norton - veel meer - in tegenstelling tot wat ik lees uit andere ervaringen? waar dat aan ligt weet ik niet.
--verder... neem wat je prettig vindt, norton zeurt minder aan je kop dan mcafee // gratis kan ook maar is lastig voor de niet-engelstalige-computer-analfabeten..

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 21:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, ik heb zelf al jaren een Norman scanner + firewahl de kosten die ik jaarlijks betaal zijn 29 euro, dik tevreden. deze scanner wordt ook gebruikt bij o/a  defentie en octrooibureau. Ook ik heb weleens een gratis scanner gedownlaod maar dat vond ik niks.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 21:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb betere ervaring met avg dan met norton en avg is nog gratis ook

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Messedub,

Ik gebruik Firefox en Incredimail (als standaard ingesteld!
Dus géén MS-addict! Alleen de laatste MS-versies met vooral Live-One-Care en Norman/Shark als antivirusprogramma maakt dat zelfs met 256 Mb geheugen en programma's als Google Earth alles toch goed loopt en daar gaat het toch om in de vraagstelling?

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 22:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf gebruik ik al jaren AVG tot volle tevredenheid. Ik heb nu ook de Anti Spyware van AVG er op staan en die werkt kennelijk ook goed, althans volgens de monitor van AOL "active security monitor"
Overigens is het ook interessant om eens te kijken bij AOL die heeft ook van alles gratis in de aanbieding en een antivirus programma wat afkomstig schijn te zijn van Kapersky.
Hieronder de link:
http://www.activevirusshield.com/antivirus/freeav/index.adp

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mensen, ik heb een wereld-idee. Let op.

Als nou even heel Nederland (België mag ook meedoen) hier meldt welk antivirus programma iedereen gebruikt, dan weet ajaxfan vast wel wat-ie moet doen. Nou? Is het wat?

ve
door verwijderd - Nov 6, 2006 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben een tevreden gebruiker van AVG. Nu kreeg ik van AVG te horen dat het gratis abonnement 7 januari 2007 afloopt. Is de aangeboden betaalde optie de enig mogelijke of kan ik opnieuw de gratis versie downloaden? (Het was mij niet duidelijk dat de gratis versie tijdelijk was*.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www1.grisoft.com/doc/single/lng/us/tpl/tpl0

1hallo haal hier de gratis avg vandaan is erg goed ik heb het altijd en je kan het onbeperkt blijven dowloaden als ie verlopen is

  1. maar je heb zowie zo jaar een zeer goede virus scanner  aan avg

  2. dus kost je niks en toch de beste

  3. groetjes bennie

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www1.grisoft.com/doc/single/lng/us/tpl/tpl0

1hallo haal hier de gratis avg vandaan is erg goed ik heb het altijd en je kan het onbeperkt blijven dowloaden als ie verlopen is

  1. maar je heb zowie zo jaar een zeer goede virus scanner  aan avg

  2. dus kost je niks en toch de beste

  3. groetjes bennie

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi ik zal aljs ik jouw was nod32 nemen die is en blijft de beste en de snelste bij alle ander scanners wordt je pc bijna 40% trager met opstarten en het scannen duurt ook erg lang, norton doet over een schiojf van 160gig een uur en nod32 ongeveer 1min30 en hij stukken goedkoper kijk hier maar  http://www.nod32.nl/

of op de site van de consumentenbond veel succes..

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www1.grisoft.com/doc/single/lng/us/tpl/tpl0

1hallo haal hier de gratis avg vandaan is erg goed ik heb het altijd en je kan het onbeperkt blijven dowloaden als ie verlopen is

  1. maar je heb zowie zo jaar een zeer goede virus scanner  aan avg

  2. dus kost je niks en toch de beste

  3. groetjes bennie

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 00:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het met voorgangers eens: NOD32 is een aanrader! Op mijn onlangs aangeschafte HP pc zat een licentie voor 2 maanden  voor Norton 2006. De pc presteerde prima, alleen het opstarten duurde langer dan mijn oude pc....Na 2 maanden Norton gedeinstalleerd, en een wereld ging voor mij open. Opstarten echt een heel stuk sneller, gewoon direct het bureaublad in beeld, geen welkomscherm of zandloper. Duidelijk dus dat Norton een hoop snelheid wegneemt, helaas. Heb nu NOD32, meerdere keren per dag een update, perfect!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 09:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.,

Veel van de genoemde virusscanners werken vertragend. Norton heeft bij mij veel vastlopers veroorzaakt. Panda Titanium werkt zeer zeer vertragend, zelfs op de nieuwste snelste computer.

Ik heb nu een paar jaar al NORMAN, kost zo'n € 30/jaar (bij 3 jaar contract nog minder), werkt perfect, update zichzelf dagelijks. Ik wil geen andere meer. Wat mij betreft is Norman een aanrader. Ik heb 'm zelf in combinatie met Adwatch (ook van Norman). Deze houdt spyware tegen.

Suc6 met Uw keuze.

Jimmy Smith

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton en McAfee zijn bekende en ook goede programma's, ze belasten de computer wel erg zwaar door hun vele "toeters en bellen". Dit geldt vooral voor wat oudere pc's met een beperkt geheugen.

Kaspersky Antivirus (KAV) is een prima alternatief. Het is goed getest,  veel goedkoper dan Norton en McAfee en draait ook "met minder geheugen erg goed.  Een aanrader !

Zie:  http://www.kaspersky.nl/content/view/25/24/lang,nl/

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik sluit me aan bij de Nod 32 gebruikers. Erg stabiel, licht en betrouwbaar. Installeren en verwijderen is geen enkel probleem en inderdaad: meerdere keren per dag updates! Een aanrader!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eigenlijk kun je hier de beste vergelijking maken... ik sluit me aan bij NOD32: http://www.nod32.nl/vergelijking/content.asp

Succes ermee!

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zonder uit te wijden, want dat is al door anderen gedaan, kies voor een goedkope of gratis virusscanner. Zij scannen virussen en vaak meer niet. Ze doen dat relatief gezien vaak goed of beter zonder de negatieve effecten van de gerenommeerde merken. Te denken valt aan KAspersky, Panda of het gratis Avira antivir. De laatste gebruik ik o.m. al enige jaren en als je je email en internet gedrag een beetje in de hand houdt dan ondervindt je weinig problemen.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zelf heb norton antivirus en het werkt perfect en als je na een jaar niet wil gaan betalen dan installeer je gewoon even de recovercd van je pc als je die hebt en dan heb je de registratiebestanden van norton verwijderd.Dan moet je norton opnieuw installeren en kunt hem weer een jaar gebruiken.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Illegale adviezen horen thuis op een ander forum.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

bij de dagelijkse update van NOD32 en kaspersky hoeft je je PC niet opnieuw op te starten.

dit is bij norton wel zo (tenzij ze het in de jaren veranderd hebben). erg irritant, vooral als je druk bezig bent.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 18:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Goedenavond patrick 555,

Ik moest wel even lachen om jouw antwoord.

Norton opnieuw starten na het ophalen van updates, haha

Nou vergeet het maar. Ik werk voor overigens de laatste dagen nog met een Pentium 2. En mijn computer start vlot op, hoeft niet opnieuw gestart te worden bij het ophalen van updates en werkt voor de rest prima. Iedere dag haal ik even het volgende programma erover:

"C:\Program Files\iolo\System Mechanic Professional 6\SysMech6.exe"

En ik heb gelijk meer ruimte, want dit programma ruimt je computer mooi op.

Tja en als ik donderdag mijn nieuwe snellere krijg met een ander virusprogramma, kan ik eens kijken hoe dat gaat. Maar ik gebruik nu al 8 jaar Norton en zelfs op dat oude beestje van mij gaat dat prima.

Waar ik wel om moet lachen is de vraag van de vraagsteller..........als je net denkt dat je alles weet na deze topic, kom je erachter dat je nog NIETS weet, haha.

Zoals de eerste al zei, door ervaring zal je leren. En het is maar net wat je doet met je computer. Van mij mag je ze allemaal uitproberen succes ermee. Knipoog, Elena

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste anti virus zit als het goed is tussen je oren.

Geen domme dingen doen, zoals onbetrouwbare sites bezoeken en onbekende emails en bestanden openen.

Dan is de kans op een virus minimaal.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

"QUOTE"
Illegale adviezen horen thuis op een ander forum.

Altijd wel weer een zeikerige moraalridder aanwezig.
Mag ik eens op je PC kijken ?

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hartelijk dank ron namens alle minderbedeelden!

Ben je zeer erkentelijk dat er ook aan deze doelgroep wordt gedacht. Ik zal het doorgeven. Hartelijke groet, Elena

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Haha,

Ik denk inderdaad dat hij hier niet veel wijzer van wordt.

Het gebruikelijke verhaal, iedereen weet het beter en zijn virusscanner is de beste.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 20:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kopen ?
Wat een raar idee

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 21:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je mag mij gerust een zeikerige moraalridder noemen, geen enkel probleem. Maar deze bijdrage noem ik oerdom. Tuurlijk, jij kunt zeker via helderziendheid al zien of een bepaalde site of email iets fouts bevat, alleen is dat helaas niet voor iedereen weggelegd. En voor wie geen cent wil betalen voor een antiviruspakket zijn er voldoende goede gratis pakketten, dus wat is jouw probleem? En wat schiet ajaxfan hemelsnaam mee op met dit "advies"?

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helderziend nee.
Toch merkwaardig dat ik de laatste 2 jaar precies 1 keer een virus heb gehad en ik precies weet waardoor dat kwam. Onoplettendheid.

Het hele virusprobleem wordt schromelijk overdreven.
In plaats van alle antiviruspakketten op te sommen kan je dan beter de standaardregeltjes gebruiken om een virus te voorkomen.
En ja, bij veel sites en emails kan je al verwachten dat er iets mis is.

Voorkomen beter dan ??

Gebruik gewoon een gratis scanner  en maak een image van je C schijf, kan je doen wat je wil en altijd in een paar minuten een verse Windows mocht er iets mis gaan.

Bovendien heb je niet alles gelezen, maar dat terzijde.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2006 om 23:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Offtopic: o ja hoor, ik heb wel alles gelezen, of ik illegale zooi heb ja of nee doet niet terzake. De reden achter mijn opmerking is veel eenvoudiger, het aanraden van iets illegaals op de Kassa site is gewoon niet toegestaan per de gebruikersvoorwaarden van de Kassa site, waar je mee akkoord bent gegaan. Meer niet.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2006 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wie voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten probeert zijn / haar computer te beschermen met gratis software. Heb ik eerst ook gedaan hoor. Nu heb ik drie betrouwbare Normanproducten: Firewaal, Antivirus en Antispy. Werkt gewoon goed, en prima service!

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja da's ook een goeie.

Kom op Nederland, ik mis zeker nog een paar miljoen reacties. Waar blijven jullie nou?

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 15:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 virusscanners?? Niet doen dus, ze werken elkaar tegen

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 16:06
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al vele scanners gebruikt, er was er niet een die slecht was, ik heb nooit een echte virus binnen gehad.

Norton zal een goede performence bij een computer die redelijk snel is en behoorlijk wat geheugen. Wat dat verwijderen betreft meestal ontstaat er een probleem als je voordat je deinstaleert al een stukje nav hebt weggrgooid dan heb je een probleem, deinstaleren is bijna uitgesloten en instaleren ook. Hou je je aan de spelregels dan is het bijna altijd goed.

Dus altid oppassen met rommelen in de verkenner en mijn conclusie is dat ze allemaal goed zijn.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je echt een goede virusscanner wil hebben neem dan Panda www.pandasoftware.com Ik gebruik hem al jaren.

Gr Jan Gr.

ve
door verwijderd - Nov 9, 2006 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste 010,

ben er nou nog niet uit, nu reeds een 55 antwoorden, je kan a.h.w. door de bomen het bos niet meer zien.

heus Norton Anti Virus bevalt mij uitstekend.

je zit nu zeker naar je cluppie te kijken, bertus

\

ve
door verwijderd - Nov 10, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Norton en Mcafee zijn goede maar erg zware programma's. Ze trekken een zware wissel op het geheugen van de PC. Ik gebruik al een tijdje NOD32. Dit is een uitstekend werkend antivirus programma en zeer licht in het gebruik. Hij haalt zelf zeer regelmatig updates in kleine bestanden. Wat mij betreft geen andere meer, dus NOD32.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 22:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

En om edwardus een plezier te doen het volgende.

Op mijn net gekregen Packardbell computer kreeg ik Norton internet security er standaard bij.

Die heb ik er dezelfde dag nog vanaf gegooid. Wat een shhhh programma. Nortan antivirus 2006 kan wel maar die internet security wordt geen mens vrolijk van. Nu probeer ik maar eens Kaspersky, eens kijken hoe dat bevalt.

ve
door verwijderd - Nov 11, 2006 om 23:42
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Jan 26, 2007 om 20:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De beste en makkijkste is kaspersky.

Ik gebruik het al +/- 3 jaar, nog geen enkel probleem gehad:)

ve
door verwijderd - Jan 28, 2007 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mij beviel kaspersky weer niet. Ik ben overgestapt op AVG de gratis versie en ik heb er geen omkijken naar, dus bevalt goed.