Whats App storing?

Ik wil graag via Wifi   een WhatsApp  bericht sturen of bellen...

Maar  dan valt  het signaal weg.
Als ik Telegram pakte  of  You Tube ging kijken, gewoon Wifi.

Dit gebeurde de laatste tijd op 3 merken telefoons met 3 Android  versies.
Via Telfort  VDSL  op  Experia  Box V10  of bij mijn zoon hetzelfde probleem  op  T Mobile modem.

Hoe kunnen 3 ooit perfect werkende gaan storen?
Zowel  VDSL van  Telfort als  T Mobile...
En 3 android versies...
Ook 3 merken telefoons...

Wat is hier aan de hand?

1914 5 Rapporteer

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 19, 2021 om 20:39
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Wat er aan de hand is weet ik niet maar er is een storing:
https://allestoringen.nl/storing/whatsapp/nieuws/376182-storing-bij-whatsapp/

Topantwoord

Donuts
door Donuts - Mar 19, 2021 om 20:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen
Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 19, 2021 om 20:54
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Dus ik moet  de link van Sjoppy  in de telefoon op slaan en  het was  afgelopen maand  al veel vaker...
en maar zoeken, herstart telefoon.....

Dus ik moet nu iedereen maar gaan Adviseren om  Telegram te gaan gebruiken?

Ho
door Hommer Mar 20, 2021 om 07:41
30 Antwoorden / Vragen

@SOMS. Het enige wat u zou moeten is minder warrige verhalen plaatsten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 20, 2021 om 09:22
16860 Antwoorden / 202 Vragen

@SOMSS..  Als al gemeld was er sprake van een storing en behoeft u volgens mij helemaal niets te doen behalve afwachten. Ik hoop voor u dat de storing al voorbij is.

Ps. Ik heb gisteravond geen enkel probleem gehad met whats app dus kan de oorzaak toch ook ergens in uw eigen verbinding liggen en is het zinvol om dat toch ook na te gaan dooir bijv. een reset van router.

Ik zie inmiddels ook het antwoord bvan @MARITA5 dat kruiste met mijn ps. U kunt indie u dat nog niet weet uw verbindingskawliteit zelf testen met een wifi analyzer Ik benut de gratis analyzer van FAQ.

En dan nog een ps. Indien vaak storing via wifi kan het zinvol zijn om van kanaal te veranderen. De provider kan daarbij behulpzaam zijn maar op het i-net ziijn daarvoor ook aanwijzingen te vinden. (Bijv. op gegeven moment teveel gebruikers in uw omgeving actief op het zelfde kanaal .)

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 20, 2021 om 18:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op het moment voor en na WA storing  kreeg ik via  Telegram en  You Tube zware filmpjes en gesprekken moeiteloos via Wifi dus modem reset zal dan niet uithalen denk ik dan.

Bij mijn zelf en mijn zoon komt dit vaker voor, zo vaak WA storingen?
Ik heb ook vermeld de 3 merken telefoons met  3 Android  versies dus  daar zou het ook niet aan moeten liggen.

Ik heb nu een link om daar wel te kijken....nu weer perfecte verbinding maar afgelopen maanden meerdere keren problemen gehad.
Na lang zelf snuffelen   maar vraag gesteld.

Ook kanaal op Modem,  ik heb gekeken waar mijn buren zitten en kanaal gekozen...
En Via router  ook nog een extra  Wifi.
Dan zowel op  2.4 als  5  Wifi ontvangen... dus  eigenlijk hebben ik en mijn zoon geen 2 maar  4 Wifi punten en  telefoon pakte automatisch  sterkste en   kan ook handmatig kiezen.

De 2.4 werkte  meer  op afstand,  de 5 snellere  en zelden nodig.

heremietkreeft
door heremietkreeft Mar 21, 2021 om 09:34
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie. Inderdaad zijn er soms extra dingen nodig om alles goed werkend te houden Het is wel zivol om af en toe na te gaan of de kanalen die u nu benut niet ineens 'te' veel worden benut.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 20, 2021 om 09:29
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo $OMsss ,

Een tip :

WhatsApp storing checken

Heb jij last van een WhatsApp-storing en vraag je je af waarom je berichten niet aankomen, of waarom je geen verbinding kunt krijgen? Je kunt dan op een aantal plekken kijken:

  • Meestal melden mensen op sociale media zoals Twitter en Facebook dat er sprake is van een storing. Kijk dus even via deze kanalen of er een storing bekend is.
  • Kijk op de website allestoringen.nl. Op basis van meldingen van gebruikers kun je op de kaart en op een tijdlijn zien of er sprake is van een storing.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Mar 20, 2021 om 18:46
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, maar  als je dat nergens leest weet  ik het ook niet.

Voor Energie of  Ziggo en Telfort wel, T mobile ook maar niet deze nog.

gerbera
door gerbera - Mar 20, 2021 om 16:03
7366 Antwoorden / 14 Vragen

Storing 19 maart inmiddels opgelost☺