ge
door geminialpha Jul 31, 2006 om 23:40
Computers & telefonie

Wie faxt mij toch?

Met regelmaat wordt ik op de vaste kpn-lijn gebeld door een fax. Ik heb/had geen fax. Bij opnemen piep....piep....piep enz. Neerleggen, maar binnen 5 minuten weer. Dit herhaalt zich c.a. 4 keer. Dan is het weer dagen/weken rustig.

Als ik van huis ben loopt op deze manier mijn (eigen) antwoordapparaat vol. Heel hinderlijk.

Sedert ik nummerherkenning heb weet ik de tel.nrs. die bellen, maar ik wens er geen 1/2 eurocent aan te besteden en terug te bellen: wie weet waar je heen belt.

Kun je iets met die nummers: "aan de grote klok" hangen b.v.?

1171 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u regelmatig door een fax wordt lastiggevallen kan het zijn dat er door de beller (vaak een bedrijf) een verkeerd nummer is ingevoerd bij de faxopdracht.

Omdat bedrijven vaak werken met een automatische re dialfunctie (de fax blijft het enige malen proberen om alsnog te verzenden) heeft u dus afhankelijk van de instellingen bij de verzender enige malen last van deze inbeller.

Als u het nummer kunt traceren, kunt u eventueel contact opnemen met de verzender en vragen of ze uw nummer kunnen verwijderen, of een volgende keer beter op willen letten met het intoetsen van het nummer.

Linda

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

De simpelste oplossing is toch wel een fax aansluiten (all-in-one printer in huis of desnoods te leen?). Een faxnummer terugbellen heeft meestal ook geen zin. Waarschijnlijk heeft iemand een verkeerd faxnummer gebruikt/gepubliceerd.

Als er sprake is van faxterreur dan kan bij de KPN geklaagd worden, waarop KPN een onderzoek instelt. De "dader" krijgt dan eerst een waarschuwing.

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als U een gewone KPN aansluiting heeft, kunt U het nummer  wel doorgeven, en een klacht indienen, verder kunt U nog een zwarte pagina laten faxen   door iemand met een echte, zodat ze nooit meer doen, want grote zwarte vellen zijn erg duur, en zo kreeg ik de kreditcart reclame ook eindelijk om zeep, ze stuurde mij een rekening wegens misbruik, maar die van mij wegens ongewenste reclame, en de kosten voor het beantwoorden waren dus gewoon 10x hoger, en ze mogen de openstaande verrekenen en ik wacht dus nog steeds op mijn geld.

Nooit meer iets gekregen of gehoord.

Faxen horen nu in het museum,slechte kwaliteit en vele bedrijven hebben het weg gedaan!

ve
door verwijderd - Aug 1, 2006 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op:
http://zoekopnummer.ath.cx/
Hier kun je op telefoon- en faxnummers zoeken. Wellicht geeft dit de feedback die je wil? Je krijgt gelijk een telefoonnummer erbij, als het resultaat geeft.
Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 7, 2006 om 13:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niet veel van aantrekken. Het gebeurt vaak door bedrijven waar ze bv een extra 0 moeten kiezen voor een buitenlijn. In Utrecht (030) hebben  we regelmatig  faxen voor Griekenland (0030). Ze merken vanzelf dat hun bestelling niet is aangekomen.