donna
door donna Mar 12, 2013 om 17:42
Computers & telefonie

Wie heeft mij aangemeld bij VARA nieuwsbrief

Ik kreeg zojuist dit mailtje:

Geachte lezer,

Dit e-mailadres is gebruikt voor een aanmelding op onze nieuwsbrief.
Indien u hier niet van op de hoogte bent en zich niet wilt aanmelden,
verwijder dan dit bericht. U hoeft verder geen actie te ondernemen.
Klik hier om uw aanmelding te bevestigen.

Middels deze opt-in procedure conformeren wij ons aan de in Nederland geldende
e-mailmarketing richtlijnen. Uw gegevens zullen uitsluitend worden gebruikt
voor het verzenden van informatie waar u zich voor heeft aangemeld en/of
heeft aangegeven geen bezwaar te hebben deze informatie te ontvangen.

Ik ben al jaren geabonneerd op de nieuwsbrief, ik begrijp deze mail niet. Heeft iemand anders mij nu weer aangemeld? Is er een virus in mijn pc? Moet ik me zorgen maken?

Of stuurt de Vara deze mail naar iedereen?

666 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2013 om 17:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donna,

Dus het berichtje gewoon verwijderen!

En ik zou me maar geen zorgen maken.

Met vr.gr.

freya
door freya - Mar 12, 2013 om 18:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo donna,

Je hebt zeker vandaag, hier op de kassa-website, iets aan je 'profiel' gewijzigd? Een foto toegevoegd? Als je dat profiel weer opslaat wordt je inderdaad weer opnieuw aangemeld voor de nieuwsbrief.....
Gewoon die bevestigingslink weer aanklikken, anders loop je de kans dat je vanaf nu geen nieuwsbrief meer ontvangt en dat lijkt me niet de bedoeling. ;-).

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Mar 12, 2013 om 18:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Overigens, ik zie op de 'expert' pagina je avatar, dus onlangs heeft er iemand je profiel gewijzigd en weer opgeslagen. Als je dat niet zelf bent geweest, zou ik het wachtwoord maar eens aanpassen.....

Freya

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2013 om 18:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@donna,

Je avatar staat inderdaad weer in het 'smoelenboek' bij nieuw aangemelde leden.

@freya,

Zag dat net staan en had die link die jij aangeeft nog niet gelegd.
Weer wat geleerd vwb die nieuwsbriefaanmelding.

donna
door donna - Mar 12, 2013 om 18:45
207 Antwoorden / 43 Vragen

@ freya: dank voor de reactie, ik heb inderdaad vandaag mijn profiel aangepast. Ik had geen idee dat dat gevolgen heeft voor de nieuwsbrief. Heb ik ook weer wat geleerd.

Omdat je tegenwoordig zo veel hoort over pogingen pc's te hacken, word ik al snel achterdochtig als er iets dergelijks gebeurt. Ik kreeg laatst een mail van een bank, met bericht dat ik op mijn laatste bezoek niet goed had uitgelogd. Met een klik in de mail zou het in orde komen. Dat heb ik niet gedaan, het was een bank waar ik nog nooit een rekening heb gehad!

freya
door freya - Mar 12, 2013 om 18:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@donna:

Je kunt tegenwoordig niet voorzichtig genoeg zijn, dus het is heel verstandig van je om het hier eerst eens te vragen. In dit geval is er dus (gelukkig) niets aan de hand. ;-)

En die bankmailtjes moet je inderdaad direct weggooien. Banken versturen dergelijke mailtjes niet.

Freya

valerius-2
door valerius-2 - Mar 12, 2013 om 19:28
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wat is nu de moeilijk heid u kan er met 1 klik vanaf., kan best een of andere lolbroek zijn die u hiermee even op de kast kan jagen.

donna
door donna - Mar 12, 2013 om 21:05
207 Antwoorden / 43 Vragen

Het probleem, Valerius, is het volgende.

Er zijn mensen die proberen je pc binnen te dringen. Dat doen ze door een mailtje te sturen met daarin een link, waar je op moet klikken. Maar in plaats van een probleem op te lossen, krijg je een probleem, want met de klik heb je een hacker binnen gelaten en dat kan hele vervelende gevolgen hebben. De mail heeft vaak een bekende van je of een bedrijf als afzender, alleen weten zij er helemaal niets van.

Daarom moet je nooit op een link in een mail klikken, als je er niet zeker van bent dat het vertrouwd is.

jo
door jorisw - Mar 12, 2013 om 21:24
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op dinsdag 12 mrt 2013, 19:28]Wat is nu de moeilijk heid u kan er met 1 klik vanaf., kan best een of andere lolbroek zijn die u hiermee even op de kast kan jagen.

Dan is Donna wel een makkelijk slachtoffer. Normaal gesproken moet je toch wel wat meer uithalen om mensen op de kast te jagen.