bu
door busby Mar 5, 2007 om 20:27
Computers & telefonie

Wie kan helpen met foutmelding CD Rom Robbie Konijn

Ik heb diverse CD roms voor kinderen aangekocht bij Mindscape, o.a. leverancier van de Robbie Konijn leer/spel CD roms. Van de 4 spellen kreeg ik er in eerste instantie 2 niet aan de praat, maar 1 spel werkt door opnieuw installeren van Shockwave nu wel.

Met het spel Robbie Konijn Engels voor Kids blijf ik echter problemen houden  en de helpdesk via de mail zegt alleen dat ik een update van windows moet doen, terwijl deze automatisch worden uitgevoerd.

Ook telefonisch á € 0.45 p.m. wordt er geen oplossing geboden en via de mail wordt niet meer gereageerd. Het is van de gekke dat ik meer aan telefoonkosten voor de helpdesk kwijt ben dan het spel heeft gekost, terwijl het volgens mij een fout in het spel is.

Windows geupdate, laatste versies van Shockwave en Flashplayer geinstalleerd.Niettemin de vraag wie mij kan helpen met de volgende foutmelding als ik het spel opstart :

C:/Document and settings\Compaq_eigenaar\mijndocumenten\LMA-N-userdata\LMAprefs.txt : le fichier ne peut pas être ouvert

2195 20 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 20:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

C:/Document and settings\Compaq_eigenaar\mijndocumenten\LMA-N-userdata\LMAprefs.txt : le fichier ne peut pas être ouvert

Is dit letterlijk de melding die je krijgt als je het spel opstart?

Ik vind het n.l. niet echt een foutmelding.

Heb je het spel geïnstalleerd en hen je ook ergens een snelkoppeling staan naar het spel?

(hoe kom ik van die rode letters af??)

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

le fichier ne peut pas être ouvert

"Het spel kan niet geopend worden"

Geen foutbericht?

Natuurlijk wel!

En waarom in het rood?

{hoewel, 't past mooi bij m'n kam.}

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 5, 2007 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

(hoe kom ik van die rode letters af??)

Begin je in het rood, eindig je in het rood. (Hier het bewijs) Hihi. Dat is de hele clou.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi busby,

Heb je de link waarmee je "Robbie Konijn Engels voor Kids" start al in Compatibiliteitsmodus uitgevoert?

Als je de link van het desbetreffende spel hebt, klik je rechtse muisklik> Ga naar Eigenschappen>Daar ga je naar de Tab>Compatibiliteit: schakel daar de optie :"Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren in" win98/me.

Wat verder van belang kan zijn.

www.java.com install de laatste java versie.

Je DirectX 9.0c via link:

ftp://80.253.10.82/pub/dxwebsetup.exe

Wat je verder kunt proberen of dit spel uberhaubt op een andere pc wel normaal te installeren is, je kunt eventuel op een wel werkende pc deze installatie "das de directory van je spel" compleet, kopieren en terugplaatsen naar je pc bv via usb stick of een cdr/rw.

Het compleet uninstallen en reinstallen kan ook desgewenst effect hebben.

Verder hoop ik dat je pc, zonder evt. andere problemen draait mbt. 1 fatsoenlijke viruscanner.

run anders een scan met:
http://nl.trendmicro-europe.com/consumer/housecall/housecall_launch.php

of install www.superantispyware.com en run een scan, dit programma en andere scans zijn verder gratis.

Met www.neuber.com download je: Security taskmanager (Deze is in het Nederlands.) kun je kijken of er niet iets naar deze link verwijst, of andere items hoog op de lijst zet die niet legitiem zijn, deze kunnen ook passief *grijs zijn, voor je iets gaat verwijderen vermeldt dit hier svp bvd.

ps. Alhoewel dit spel nieuw lijkt te zijn geeft het een behoorlijk oude systeemvereisten aan.

suc6.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook de laatste versie van Java gedownload, ook in de andere compabiliteitsodus geprobeerd, heb Norton abonnement met laatste updates (ook met uitschakelen van de virussacanner geprobeerd) , al diverse malen deinstalled en opnieuw geinstalleerd, maar niets helpt en blijf ik de foutmelding in beeld krijgen.

Bedankt voor de suggeties.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is een kopie van de foutmelding en het spel kan pas worden opgestart als ik de CD rom in de PC doe. Dan krijg ik een menu waarin ik ook het spel kan starten.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 10:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, hoeveel virusscans en java updates je ook uitvoert, ontbrekende instellingen zul je er niet mee krijgen, dat kan ik je wel vertellen. Kijk nog even naar mijn reactie hierboven svp.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 11:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

"le fichier ne peut pas être ouvert" betekent letterlijk: bestand kan niet geopend worden. De makers van het spel schepen je duidelijk af met een flauw en nietszeggend antwoord, want de oorzaak is namelijk dat de preferences file, de instellingen/voorkeuren dus, ontbreken. Dat had de installatie van het programma zeker moeten neerzetten voor je.

Wellicht is met een eenvoudige truc het programma voor de gek te houden: maak het bestand zelf, zij het zonder de gewenste inhoud. Oftewel, ga naar de map Mijn Documenten\LMA-N-userdata en maak daar zelf een nieuw tekstbestand en noem het LMAprefs.txt. Dan nogmaals het spel starten. Lukt het niet op deze wijze, ga dan eens op de installatie-cdrom op zoek naar een bestand waarvan het woord LMAprefs in de bestandsnaam voorkomt. Gevonden? Laat het hier even weten.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 11:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Edwardus,

Als ik op de CD rom zoek ( E schijf)kom ik niets tegen met de omschrijving LMA, maar geeft zoeken wel aan dat er een LMAprefs bestand staat op;

C:\Documents and Settings\Compaq_Eigenaar\Local Settings\Application Data\Microsoft\CD Burning\Data|User

Ik kan dit echter niet vinden als ik op de C schijf zoek naar dit bestand.  Als dit er zou staan, dan zou je haast zeggen dat het spel moet werken omdat het bestand aanwezig is.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 12:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het LMAprefs bestand daarvandaan te slepen naar de genoemde map (Mijn Documenten\LMA-N-userdata).

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 02:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat staat er in je map:

C:/Document and settings\Compaq_eigenaar\mijndocumenten\LMA-N-userdata\

Is deze leeg ? Of bestaat deze directory uberhaubt niet.

Maak anders even een nieuwe gebruikers account aan en install het spel via die account, mocht het wel werken dan weet je dat je huidige account een foute setting heeft.

Trouwens dat je Norton op je pc hebt staat zegt niets over het goed functioneren van je pc, zolang je andere scans niet ter vergelijking hebt voltooid.

Als andere referentie install deze game op een andere pc, en mocht deze wel daarop werken dan kopieer je de gehele directory op usb-stick of een cd-r/rw en plak je die weer terug naar je huidige pc.

Het is trouwens ook niet duidelijk met welke video kaart je werkt.

groeten.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 02:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist zou zijn:

C:\Documents and Settings\Compaq_eigenaar\Mijn documenten\LMA-N-userdata\

copier en plak deze zin in je verkenner, en kijk wat er in deze map staat.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2007 om 10:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

A21

Ik heb ook Hitman pro en Spybot en scan regelmatig de PC.

De vermelde map bestaat niet in Documents and Settings en wordt ook niet aangemaakt. Nu eindelijk op een normale wijze contact gehad met leverancier en samen alle stappen ondernomen om eerst alles te verwijderen en opnieuw te installeren. Ook dan blijft het probleem ontstaan. Ik heb meerdere spellen van Robbie Konijn en deze werken wel goed.

In overleg met de leverancier CD Rom teruggestuurd om deze op mogelijke fouten te controleren.  Bedankt voor de reacties.

Busby

ve
door verwijderd - Mar 10, 2007 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maak  in de map C:/Document and settings\Compaq_eigenaar\mijndocumenten\

De map LMA-N-userdata aan.

Stop de CD-Rom van Robbie konijn in de cd speler. In de map van de cd-rom speler staat een map data en daarin staat weer de map User

Kopieer al deze bestanden naar de map LMA-N-Userdata die u net heeft aangemaakt. Vervolgens zal het programma nog gaan klagen dat bepaalde bestanden niet kunnen worden gevonden. Deze kunt u annuleren. Vervolgens zal het programma wel starten.

E.e.a. heb ik opgelost dmv. telefonische ondersteuning. Mocht er nog problemen optreden dan kunt u hier alsnog posten.

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 08:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello,

Ik heb enkele dagen geleden ook Robbie Konijn Engels aangekocht en hetzelfde probleem. Zowel de foutmelding (LMAprefs.txt) als de gebrekkige support...

Wat ik reeds heb gedaan (zonder resultaat): zelf de folder 'LMA-N-userdata' aangemaakt, zelf met notepad een leeg bestand 'LMAprefs.txt' in de folder geplaatst. Ook heb ik geprobeerd de folder 'User' zelf te kopieren van CD naar harde schijf, maar dit geeft een errormelding 'cannot copy LMAprefs.txt'... Blijkbaar is er een hele reeks van deze CD's die hetzelfde probleem hebben...

Iemand een idee?

Kan eventueel iemand me een correct bestand 'LMAprefs.txt' doorsturen (of zelfs de hele inhoud van de 'LMA-N-userdata' folder?

Dit zodat de kinderen eindelijk kunnen beginnen spelen, en in afwachting van een fatsoenlijke oplossing van de fabrikant.

Ronny

ve
door verwijderd - Mar 24, 2007 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ronnie,

Ik heb na overleg met Mindscape het spel teruggestuurd.

 zie onder.

Geachte klant,

U kunt uw cd/dvd-rom gratis naar ons opsturen zodat wij dit kunnen omruilen voor een nieuw exemplaar.

Het adres is:

Mindscape

Afd. Helpdesk

Antwoordnr. 1783

2003 RW  Haarlem

Je kan hiervoor trouwens het normale telefoonnummer in Haarlem bellen ( zie website van mindscape) en het probleem voorleggen.

Het nieuwe toegezonden exemplaar werkt wel goed !

Suxxes

Busby

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK, bedankt

Omruilen zal het dan worden...

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 16:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

De oplossing staat ook op hun internetsite.
Zie: http://www.mindscape.nl/techsupport/Default.asp?pid=820

Succes

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien eerst even op de datum letten, voordat je een reaktie plaatst?

ve
door verwijderd - Jul 2, 2007 om 23:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

De andere Robbie Konijn klanten zullen anders vast wel blij zijn met deze oplossing hoor.