gm
door gmoo Dec 3, 2003 om 21:48
Computers & telefonie

Wijziging opzegtermijn van bestaand contract

Bij de laatste factuur stuurt T Mobile nieuwe algemene voorwaarden mee. Een van de wijzigingen in deze voorwaarden is dat de opzegtermijn wijzigt van 2 naar 3 maanden. Mijn vraag is: Kan over een bestaand of reeds afgelopen contract de opzegtermijn zomaar worden gewijzigd?

947 7 Rapporteer

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:15
504 Antwoorden / 8 Vragen

Je bent een contract aangegaan met T-mobile met de voorwaarden die ze je toen gaven, dus moeten beiden zich aan dat contract houden, dus jij en T-mobile. Als in die voorwaarden staat dat je een opzegtermijn hebt van 2 maanden, moet T-mobile zich daaraan houden, tenzij je tussentijds bericht hebt gekregen van de wijziging en om jouw akkoord hebben gevraagd. Als het contract reeds afgelopen is, kan je niet meer terug vallen op dat contract. Nu staat deze wijziging op je laatste factuur vermeld. Je kan dan zeggen dat je niet eens bent met de wijziging, omdat je getekend hebt voor 2 maand opzegtermijn. Maar als het precies op het punt is van je contract verlenging (dus eigenlijk een soort van nieuw contract) dan ben ik bang dat je niks aan deze verandering kan doen. Wat je dan wel kan doen, is natuurlijk je beklag doen en als dit niet helpt en je wilt het contract beeïndigen, dan moeten ze zich nog wel houden aan die 2 maand. Succes.

dr
door drjonas007 - Apr 16, 2004 om 12:15
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook een contract bij T-mobile (voor nog 12 maanden) en zou graag vroegtijdig van het contract af willen. Zijn de wijzigingen van de algemene vooraarden per 22-12-03 (betreft wijziging opzegtermijn en vervallen van de voorwaarden voor SMS-bundel) een gegronde reden om het contract boetevrij op te zeggen?

T-mobile zegt via het 08007111 nummer van niet. Ik vraag me af of dit klop. Bij verzekeringen kan het m.i. wel.

s.
door s.magielse - Apr 16, 2004 om 12:15
6 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft getekend voor de algemene voorwaarden, dat betekend dat u er mee accoord gaat, een item van deze voorwaarden is dat T Mobile het recht heeft de alg voorwaarden, waar u dus voor heeft getekend, te wijzigen. het kan dus inderdaad.

je
door jenn - Apr 16, 2004 om 12:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals S.Magielse al zegt is er een artikel waarin staat dat T-Mobile de voorwaarden mag veranderen. Als je je contract 3 maanden voor deze wijziging bent ingegaan kun je er kosteloos onderuit..

ma
door martenj - Apr 16, 2004 om 12:15
7 Antwoorden / 4 Vragen

ik heb al vanaf 1999 t-mobile en heb 1 maand opeg termijn.
Ook al zeggen ze bij de klantenservice van 3 .
stel deze vraag eens bij de consumentenbond, deze zal zeggen dat het nederlands recht boven een alg. voorwaarde gaat.
In het nederlands recht heb je getekend voor 1 of 2 maanden en dat is rechts geldig
bij eventuele twijvel kun je altijd indien je lid bent van de consumentenbond een telefoontje eraan wagen.
maar wat het nut is van deze wijziging?
al sla je me dood
ik denk geen

je
door jenn - Apr 16, 2004 om 12:15
10 Antwoorden / 0 Vragen

Het nu is gewoon dat ze nu zoveel meer klanten hebben sinds 1999 dat er dagelijks meerdere postzakken binnen komen en deze allemaal verwerkt moeten worden naar de juiste afdelingen deze die moet verwerken en dat kost gewoon veel tijd. Maar wat maakt het uit 1 of 3 maanden als je gewoon op tijd je contract opzegt maakt het geen bal uit en ben je gewoon aan einde contractperiode ervan of je vergeet al die rompslomp en verleng je contract met nog een jaar of 2 ....... drukte om niks dit!!

su
door suus_1 - Apr 16, 2004 om 12:15
4 Antwoorden / 0 Vragen

Als je VOOR 22 december een abonnement hebt afgesloten wijzigen de algemene voorwaarden NIET. Ga je na 22 december een abonnement afsluiten of verlengen / vernieuwen gaan deze voorwaarden pas in. Dit is reeds kenbaar gemaakt via reclames op tv en kranten, tevens staat dit op de website van T-mobile zelf. Bel anders klantenservice ( 0800-7111) en vraag het na, je zult hetzelfde antwoord krijgen als ik geef.