Wijziging opzegtermijn van bestaand contract
Bij de laatste factuur stuurt T Mobile nieuwe algemene voorwaarden mee. Een van de wijzigingen in deze voorwaarden is dat de opzegtermijn wijzigt van 2 naar 3 maanden. Mijn vraag is: Kan over een bestaand of reeds afgelopen contract de opzegtermijn zomaar worden gewijzigd?
Je bent een contract aangegaan met T-mobile met de voorwaarden die ze je toen gaven, dus moeten beiden zich aan dat contract houden, dus jij en T-mobile. Als in die voorwaarden staat dat je een opzegtermijn hebt van 2 maanden, moet T-mobile zich daaraan houden, tenzij je tussentijds bericht hebt gekregen van de wijziging en om jouw akkoord hebben gevraagd. Als het contract reeds afgelopen is, kan je niet meer terug vallen op dat contract. Nu staat deze wijziging op je laatste factuur vermeld. Je kan dan zeggen dat je niet eens bent met de wijziging, omdat je getekend hebt voor 2 maand opzegtermijn. Maar als het precies op het punt is van je contract verlenging (dus eigenlijk een soort van nieuw contract) dan ben ik bang dat je niks aan deze verandering kan doen. Wat je dan wel kan doen, is natuurlijk je beklag doen en als dit niet helpt en je wilt het contract beeïndigen, dan moeten ze zich nog wel houden aan die 2 maand. Succes.
Ik heb ook een contract bij T-mobile (voor nog 12 maanden) en zou graag vroegtijdig van het contract af willen. Zijn de wijzigingen van de algemene vooraarden per 22-12-03 (betreft wijziging opzegtermijn en vervallen van de voorwaarden voor SMS-bundel) een gegronde reden om het contract boetevrij op te zeggen?
T-mobile zegt via het 08007111 nummer van niet. Ik vraag me af of dit klop. Bij verzekeringen kan het m.i. wel.
U heeft getekend voor de algemene voorwaarden, dat betekend dat u er mee accoord gaat, een item van deze voorwaarden is dat T Mobile het recht heeft de alg voorwaarden, waar u dus voor heeft getekend, te wijzigen. het kan dus inderdaad.
Zoals S.Magielse al zegt is er een artikel waarin staat dat T-Mobile de voorwaarden mag veranderen. Als je je contract 3 maanden voor deze wijziging bent ingegaan kun je er kosteloos onderuit..
ik heb al vanaf 1999 t-mobile en heb 1 maand opeg termijn.
Ook al zeggen ze bij de klantenservice van 3 .
stel deze vraag eens bij de consumentenbond, deze zal zeggen dat het nederlands recht boven een alg. voorwaarde gaat.
In het nederlands recht heb je getekend voor 1 of 2 maanden en dat is rechts geldig
bij eventuele twijvel kun je altijd indien je lid bent van de consumentenbond een telefoontje eraan wagen.
maar wat het nut is van deze wijziging?
al sla je me dood
ik denk geen
Het nu is gewoon dat ze nu zoveel meer klanten hebben sinds 1999 dat er dagelijks meerdere postzakken binnen komen en deze allemaal verwerkt moeten worden naar de juiste afdelingen deze die moet verwerken en dat kost gewoon veel tijd. Maar wat maakt het uit 1 of 3 maanden als je gewoon op tijd je contract opzegt maakt het geen bal uit en ben je gewoon aan einde contractperiode ervan of je vergeet al die rompslomp en verleng je contract met nog een jaar of 2 ....... drukte om niks dit!!
Als je VOOR 22 december een abonnement hebt afgesloten wijzigen de algemene voorwaarden NIET. Ga je na 22 december een abonnement afsluiten of verlengen / vernieuwen gaan deze voorwaarden pas in. Dit is reeds kenbaar gemaakt via reclames op tv en kranten, tevens staat dit op de website van T-mobile zelf. Bel anders klantenservice ( 0800-7111) en vraag het na, je zult hetzelfde antwoord krijgen als ik geef.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen
Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer
Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is
Hallo,
Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?
Wij vinden d
...
Lees meer
Berkenbosch Mode
Goedendag,
Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer