na
door nataskracht Jul 18, 2005 om 12:40
Computers & telefonie

Win98se

Ik heb windows 98se, en ik vroeg me af of iemand nog upgrades er voor weet, of progjes die mijn pc ook echt daadwerkelijk sneller kunnen maken.

342 7 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - Jul 18, 2005 om 12:49
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Natas,

Het enige wat je computer misschien een beetje sneller maakt is opruimen, defragmenteren en niet te veel programmaatjes tijdens het opstarten automatisch laten gebeuren, zo kort mogelijk houden.

Je zal het er mee moeten doen.

Wat het Internet betreft ligt dat aan welk soort verbinding je hebt.

Een nieuwe computer misschien?

Succes WillemG

gsm
door gsm - Jul 18, 2005 om 14:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Koop het juli/augustus 2005 nummer van Computer Totaal, voor een
volledige beschrijving  over Windows 98 updates en upgrades.

groeten,

GSM

hell-rider
door hell-rider - Jul 18, 2005 om 15:04
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Met die programmaatjes wordt de computer echt niet sneller en misschien niet eens wakker. Het zijn een paar normale update's die gedaan kunnen worden en de meeste, belangrijke, zullen er intussen wel opstaan.

     grapje!

Groet WillemG

gsm
door gsm - Jul 18, 2005 om 23:38
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Misschien wordt de PC inderdaad niet merkbaar sneller, maar wellicht wel minder snel geïnfecteerd en ook meer bij de tijd.

GSM

ja
door jasperj - Jul 19, 2005 om 00:14
17 Antwoorden / 2 Vragen

Volgens mij krijg je een pc echt sneller door er betere hardware in te
doen.Zoals bijv. echte geheugen. Verder kan je bijv. grafische grapjes
uitzetten, Je swap-file een vaste grote houden en op een aparte
partitie zetten.

Ik zelf niet zo in progjes die zeggen dat ze je pc echt sneller maken.

ozzo
door ozzo - Jul 25, 2005 om 23:27
4 Antwoorden / 0 Vragen

Al die mooie woorden van de voorgangers snijden geen hout.

Natuurlijk is DE oplossing een snellere computer kopen, maar daar schiet je niet echt wat mee op.

Een tip : Zorg dat je PC Trojan en SPyware vrij is. Zeker als het erg lang duurt voordat de PC opstart en ook traag is als ie eenmaal in de desktop omgeving aanbeland is. Bijplaatsen van geheugen tot minimaal 256 Mb geheugen strekt tot aanbeveling. Verder een goeie virusscanner installeren en de UPDATES regelmatig downloaden als ie dat niet zelf doet. Voorts even op www.hitmanpro.nl de laatste versie van dit FREEWARE programma downloaden en de maker een donatie doen als ie aan het eind van de rit, 99% of zelfs 100% van de "junk" opgeruimd heeft. De maker inversteerd een onmogelijke portie tijd om het te schrijven en te updaten en het is werkelijk een FANTASTISCH programma.

Je zal zien dat je systeem dan weer "als ge-olied" loopt.

Vergeet dus niet eventueel je geheugen uit te breiden want alleen het Win98 besturingssysteem gebruikt al bijna 110 Mb als je computer alleen nog maar opgestart is. Met bijplaatsen van geheugen hoeft Windows 98 geen "swapfile" meer aan te maken en je zult merken dat je systeem dus rustiger is na een upgrade omdat ie niet elke keer naar HD hoeft te schrijven/lezen.

ja
door jasperj - Jul 26, 2005 om 11:08
17 Antwoorden / 2 Vragen

Mijn ervaring met win98 is nog steeds dat hij het snelst loopt, als hij
net geinstalleerd is. Overtige programma's als virusscanner en anti
spyware, make je pc langzamer (puur op snelheid gekeken he, veiligheid
is een ander verhaal.) Verder kan ik je ook gewoon linux aan raden. Die
verliest geen snelheid, minder gevoelig virussen ed. en een brede keuze
aan lichte tot zware desktops (GUI)