ekiem
door ekiem Jan 10, 2016 om 11:18
Computers & telefonie

Windows 10

Een poosje geleden heb ik een hoop gedoe met mijn p.c gehad. Alles is goed gekomen en de boel is niet gecrashed. Was iets met de drivers.
Nu is mijn vraag het volgende : moet er nog extra beveiliging op ? Ik heb nu Ccleaner en trusteer. Voordat alles " van de leg" was had ik ook nog de gratis versie van AVG maar die is er nu al. Mannetje die de problemen heeft opgelost vertelde dat er door die windows10 al de benodigde beveiliging op zit. Meer was niet nodig, wat denken jullie ??

Groeten en fijne dag nog, ekiem

8036 17 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 11:24
13336 Antwoorden / 36 Vragen

CCleaner en Trusteer is GEEN beveiliging. En Windows 10 heeft standaard de gratis Windows Defender, die is ronduit slecht! Zou of (al dan niet de gratis versie) van Avast gebruiken https://www.avast.com/nl-nl/index (let op: helemaal naar BENEDEN scrollen daar is de free download versie) of AVG http://www.avg.com/nl-nl/free-antivirus-protection (let op: ook hier helemaal naar BENEDEN scrollen).

Zelf vind ik Avast net wat prettiger/beter dan AVG. Overigens gebruik ik Bitdefender, niet gratis maar wel goed. Net als Kaspersky die je vriendin gebruikt, ook heel goed is.

lm
door lmme Feb 5, 2016 om 13:10
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruikt al jaren Defender nadat ik eerst Macefee  had en ik steeds virus gewoon er door kwamen nu niet meer met Defender
dus zo slecht is hij niet je moet het gewoon steeds de updaten bliven bij houden en gebruik ook gewoon een malware zijn er ook gratis

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2016 om 11:38
680 Antwoorden / 101 Vragen

Hoi carola,

Dus als ik je goed begrijp dan is het toch slim om die AVG of Avast op te zetten. Daar ga ik maar eens mee aan de slag. Maar wat doet dan die windows defender dan als er wordt gezegd dat dat voldoende bescherming biedt? En levert die AVG geen problemen met trusteer want dat zat er eerst niet op.

EKiem

lm
door lmme Feb 5, 2016 om 13:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij gewoon onzin is voor de fabrikant natuurlijk beter maar ja je moet het zelf gewoon doen wat jou denk dat het beste is

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 11:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ekiem: inderdaad verstandig 1 van die 2 andere er op te zetten. Windows Defender (die echt heel slecht scoort qua beveiliging) wordt, als het goed is, vanzelf uitgeschakeld door Avast of AVG. Mocht dat niet gebeuren, laat het dan even weten.

Trusteer is NIET een anti-virus programma, naast Trusteer moet je dus altijd nog een AV programma er op zetten. Zelf ooit ook eens Trusteer er op gehad, maar er weer afgegooid omdat Trusteer het laden van de webpagina's enorm vertraagde. Maar misschien dat Trusteer wat verbeterd is de laatste jaren?

Wat doet IBM Security Trusteer Rapport

Trusteer is een programma dat wereldwijd door banken gebruikt wordt. Naast uw virusscannerfirewall en anti-spyware beschermt het uw computer of laptop specifiek tegen kwaadaardige software (malware) gericht op internetbankieren. Met name de echtheid van de website waarop u uw inloggegevens invoert, wordt nauwlettend gecontroleerd.

marita567
door marita567 - Jan 10, 2016 om 11:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo ekiem ,

Trusteer is een beveiliging van de ING bank voor internet bankieren , en andere banken .
Zoals Carola.83 al aan geeft windows defender is waardeloos als beveiliging .
Ik heb ook AVG free gehad maar deze is v.a. 15 okt 2015 zeer privacy gevoelig .
ik gebruik nu Avast free deze vind persoonlijk beter .
Als u kiest voor Avast free let er dan wel op bij het installeren dat u kiest voor aanpassen , vink aan bestandssysteemschild , mailschild , webschild en thuisnetwerkbeveiliging , de rest vinkt u allemaal uit hebt u niet nodig .
bij het tandwiel ( instellingen van Avast )  kunt u alles aanpassen .
Bij het installeren van Avast krijgt uw een melding van het onderhoudscentrum ( vlaggetje in de taakbalk )nergens op reageren of klikken  en dan word Windows Defender automatisch uitgeschakeld

hier nog extra informatie .

https://www.schoonepc.nl/optim/avastantivirus.html

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 12:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Let bij installeren extra op als je AVG Free gaat installeren, want ze willen je allerlei zaken aansmeren waar je waarschijnlijk niet op zit te wachten. Kies voor 'aangepaste installatie', lees/kijk hier voor meer informatie http://www.gratissoftwaresite.nl/avg-anti-virus-free-installatie-tips-zonder-web-tuneup-toolbar-secure-search

Hetzelfde telt voor Avast, vinkje weghalen bij DropBox, Google Chrome of Skype.
Lees meer info hierover http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/avast-free-anti-virus-virusscanner

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2016 om 14:04
680 Antwoorden / 101 Vragen

Hoi carola,

Zo, de klus is geklaard , avast zit er nu op. Je had het erover dat windows defender vanzelf wordt uit geschakeld ,maar hoe weet ik dat? Of kan ik dat ergens nakijken ? Het aanpassen, via instellingen, heb ik ook gedaan.

Bedankt voor deze adviezen, ekiem

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 14:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ekiem: mooi dat de klus geslaagd is. Als je helemaal rechtsonderin geen icoontje meer ziet staan van Defender, dan is hij uitgeschakeld. Je kunt dit ook checken via configuratiescherm - beveiliging en onderhoud, klik beveiliging open, daar zie je welke AV ingeschakeld staat.

TIP: ALTIJD bij gratis programma goed opletten wat ze allemaal mee willen installeren! Dus nooit blind even snel klik, klik, klik. Opletten waar vinkjes AAN staan, die dan UIT klikken.

Gratis programma's halen daar namelijk hun inkomsten uit.

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2016 om 16:29
680 Antwoorden / 101 Vragen

Ha ha, daar ben ik ookal achter. Bij AVG kreeg ik regelmatig het berich om h.e.e.a uit te breiden, natuurlijk tegen betaling. Maar ja, toen de boel vastliep ,en een mannetje erbij kwam. Tja toen was alles opgelost maar tegelijkertijd veel "weg ". Met Avast verwacht ik dan ook dat zij t.z.t van alles zullen aanbieden. Heb met hen geen ervaring maar het is fijn dat je me erop attendeert.

Ik zie rechts onderin géén defender icoon , die is dus ( verwacht ik ) inderdaad uit geschakeld.

groeten Ekiem

marita567
door marita567 - Jan 10, 2016 om 16:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

hallo ekiem ,

bij Avast krijgt u ook meldingen om over te gaan naar betaalde versie , gewoon weg klikken .
Als u kijkt bij configuratiescherm - beveiliging en u vouwt dit uit dan moet daar staan:
virus beveiliging avast antivirus ingeschakeld ,  beveiliging tegen spyware en ongewenste software avast antivirus ingeschakeld .

Cookies
door Cookies - Jan 10, 2016 om 17:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@ekiem, dan is Defender inderdaad uitgeschakeld. Avast gaat je ook verleiden in de koopversie te nemen. Daar ontkom je niet aan bij gratis AV. Maar goed, kan je gewoon negeren.

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2016 om 17:42
680 Antwoorden / 101 Vragen

Bedankt allemaal, gelukkig is alles goed gegaan.  En ach die meldingen om allerlei zaken erbij aan te schaffen, een gewaarschuwd mens......

Groeten ekiem

aurora1
door aurora1 - Jan 10, 2016 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u van Avast geen pop-ups wenst om de betaalversie te nemen dan kunt u de stille/gaming modus aanvinken.

marita567
door marita567 Jan 10, 2016 om 20:54
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@aurora1 ,
als de stille/ gaming modus word aangevinkt , dan schakel je niet alleen de pop-ups uit , maar ook de berichten en waarschuwingen .

marita567
door marita567 Jan 11, 2016 om 07:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

ik heb nog de instellingen na gekeken, ik dacht als je de stille gaming modus aanvinkt dan alle pop - ups uitgeschakeld zijn , maar dit klopt niet je kunt dit alleen maar uitschakelen in de betaalde versie .

ekiem
door ekiem - Jan 10, 2016 om 23:19
680 Antwoorden / 101 Vragen

Zo dat is een goede tip , ik had al die optie gezien maar wist niet wat dat betekende. Ik heb inderdaad geen zin in die pop-ups voor allerlei betaalde diensten. Bij AVG kreeg ik regelmatig die pop-ups waarbij ook vaak de melding kwam dat er allerlei aanvallen waren geconstateerd. Die zouden verwijderd worden als ik een up-grade nam.

Groeten ekiem

marita567
door marita567 - Jan 11, 2016 om 07:07
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@ekiem ,

Stille gaming modus aangevinkt betekent dat er geen pop - up verschijnt bij volledig scherm ( b.v kijken naar een filmpje / of spelletje spelen . )
Echter in de gratis versie kunt u dit niet uitschakelen , dit kan alleen in de betaalde versie .
Zie hier voor de instellingen : klik op het tandwiel , in het scherm wat er verschijnt staat rechts in de lijst  pop - up vensters vouw dit uit en daar kunt uw alleen de duur van pop - up vensters in seconden verminderen , maar volledig uitschakelen niet .

jo
door jorisw - Jan 11, 2016 om 12:17
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Mannetje? Rare manier om zo over mensen te praten....

ekiem
door ekiem - Jan 11, 2016 om 12:45
680 Antwoorden / 101 Vragen

Sorry hoor, was niet denigrerend bedoeld.

Ekiem

audb
door audb - Jan 11, 2016 om 18:08
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Nadat ik van het lachen onder me bureau was gevallen ...

Windows 10 een goede beveiliging? welke <CENSUUR> idioot dat verteld moet eens goed op de forums gaan snuffelen windows defender is zo lek als een vergiet.

Maar ook AGV is hier te downloaden en is zes maanden gratis te gebruiken http://www.sw.centrum.cz/promo/avg_IS2016na6mesicu?ECID=af:cj
Via google translate :

Voer uw naam in:
Vul uw e-mailadres:

Maakt u zich maar geen zorgen over de taal van het programma dat is meestal Engels of zelfs Nederlands

Echter is het wel verstandig om een trojan/spyware scanner te gebruiken zoals deze,https://www.malwarebytes.org/antimalware/premium/

Zelfs de beste virus scanner laat wel eens een steek vallen maar alleen zorgen dat u geen onbekende mails gaat lezen en al helemaal geen "bijlagen" opent van een afzender die u niet kent is de beste manier om geen troep op de computer te krijgen.