rufus1
door rufus1 Jan 29, 2016 om 16:01
Computers & telefonie

Windows 10

Mijn computer geeft aan dat windows 10 niet kan worden geinstalleerd omdat mijn grafische kaart niet klopt. Hoe kan ik dat aanpassen?

745 2 Rapporteer

eclipse
door eclipse - Jan 29, 2016 om 16:17
1561 Antwoorden / 370 Vragen

welke kaart zit  erin dan , heb je anders een goed mobo met grafische  chip ? Systeemeisen:

  • Processor: 1 gigahertz (GHz) of sneller
  • RAM: 1 gigabyte (GB) (32-bits) of 2 GB (64-bits)
  • 16 GB beschikbare schijfruimte
  • Grafische kaart: Microsoft DirectX 9 grafisch apparaat met WDDM-stuurprogramma
  • Een Microsoft-account en internettoegang
  • als heb je nog  een oude agp kaart dan nog  moet ie deze accepteren. alles geupdated  stuurproggies

eclipse
door eclipse - Jan 29, 2016 om 16:19
1561 Antwoorden / 370 Vragen

aanvullend op bovenstaand

Welkom bij de Microsoft Community! Een WDDM-stuurprogramma (volluit Windows Display Driver Model) is een stuurprogramma voor de videokaart, gemaakt volgens het drivermodel van Windows Vista en later. Op jouw computer zal hoogstwaarschijnlijk nog een XDDM-stuurprogramma (XP Display Driver Model) geïnstalleerd staan, dat niet meer wordt ondersteund in Windows 8. Het ligt er een beetje aan wat voor video-adapter er in het systeem zit, of hier nog nieuwere stuurprogramma's voor te vinden zijn.

Overigens is het ook niet helemaal een ramp wanneer er geen nieuwere voor zijn. In dat geval wordt gewoon het algemene videostuurprogramma van Windows gebruikt. Dit ontbeert allerlei extra functionaliteit die in de gespecialiseerde stuurprogramma's verwerkt zit, maar aangezien je blijkbaar nooit je drivers hebt geüdpatet lijkt het me sterk dat je die zult missen.

Je kunt achterhalen wat voor videoadapter je gebruikt door naar Start -> Uitvoeren te gaan, daar dxdiag te typen en opEnter te drukken. Als je ons vertelt wat er in het tabblad Beeldscherm staat, kunnen we je wellicht helpen zoeken naar een stuurprogramma.