co
door cois1957 Sep 27, 2017 om 14:36
Computers & telefonie

Windows 8.1 loopt vast

Mijn windows 8.1 loopt vast bij alles wat ik wil doen bv als ik facebook open
of outlook of iets wil zien op you tube ,... ik heb een systeemherstel uitgevoerd maar heeft geen
verbetering gebracht,... Ik heb hem daarna teruggezet naar de oorspronkelijke windows 8 en daarna weer
windows 8.1 geinstalleerd en het probleem is nog steeds aanwezig,.... Graag jullie visie of een link mocht deze vraag
al eens behandeld zijn,.... Bij voorbaat mijn hartelijke dank,..
François,..

2351 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 27, 2017 om 14:46
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Cois1957 ,

Laat eens een scan lopen met adware cleaner , en malwarebytes , klik op de rode regels .

AdwareCleaner downloaden , klik op download , dan  op opslaan , en  dan op uitvoeren .
Open de verkenner , klik op download , daar ziet u adwarecleaner , klik met rechts en maak een snelkoppeling ( kopiëren naar bureaublad ) laat dan een scan lopen .

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Malwarebytes ,

Controleer na installeren Malwarebytes de instellingen , klik daar op account en deactiveer de premium versie , zodat u de gratis versie hebt

https://nl.malwarebytes.com/

edrick3
door edrick3 - Sep 27, 2017 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mijn windows 8.1 loopt vast
Wat gebeurt er? 'Bevriest' het scherm? Krijg je een blauw scherm? Krijg je een foutmelding? Zo ja, welke.
Alleen als je naar internet gaat? Heb je wel een goede internetverbinding?

aurora1
door aurora1 - Sep 27, 2017 om 16:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij welke handelingen loopt het vast? Alleen al met het openen van programma's en websites?
En direct of als de pc al even aantstaat?
Heeft u al gecontroleerd of er sprake van stof is,dus dat de pc te warm wordt?
Al eens foutcontrole met repair laten lopen (eventueel in veilige modus)?
Heeft u een nieuw programma geïnstalleerd?
Een clean- en optimize programma geïnstalleerd dat alsmaar scant en zo?
Te rigoureus gecleaned?
Probeer eventueel ook eens een andere browser.

co
door cois1957 Oct 11, 2017 om 13:14
11 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry voor de late reactie,..
maar ik heb jullie adviezen opgevolgd en het heeft geholpen.
Ik heb dus een andere browser genomen (opera) voorheen chrome.
Mawarbyte's de betaalde versie en ccleaner,.. ccleaner daar heb ik
wat vinkjes weggelaten bv oude foutreportage's zodat je terug kan kijken
mocht er weer een probleem opdoeken,..

Edrick3 nee ik kreeg blauw scherm,... als ik bv online ging op FB dan liep
hij iedere keer vast , maar ook als ik een mail via outlook wilde opstellen
en versturen dan liep aan vast en werd het beeld flats en als ik dan klikte wil u het programma
afsluiten dan kwam er een een foutreportagen in beeld met de melding dat ze me zouden laten weten
als er een oplossing is,...
Bedankt voor de adviezen,...

aurora1
door aurora1 Oct 11, 2017 om 18:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dank voor het melden (beter laat dan niet....).
De betaalversie van Mbam is niet nodig, er kan worden volstaan met de gratis versie. U hoeft daar maar incidenteel mee te scannen als u op normale websites komt.
Heeft u wel een gewone virusscanner op de pc?
De crapcleaner is wel gezellig, maar in Windows zelf zit een opruimprogramma, en die is wel zo veilig. Dat is Schijfopruiming en die kunt u eventueel zelfs in veilige modus doen: https://www.schoonepc.nl/windows8/schijfopruiming-schijfdefragmentatie.html of lees hier: https://www.seniorweb.nl/tip/tip-onderhoud-in-windows-8-1
Zo vaak hoeft met normaal gebruik de pc niet opgeruimd te worden. Verder geldt dat als alles het goed doet, je maar beter niet met de pc kunt gaan rommelen.
Als zoekmachine(s) zou u in plaats van Google, bijv. DuckDuckGo en Startpagina kunnen gebruiken.

ds
door dschaap - Oct 11, 2017 om 13:32
18 Antwoorden / 2 Vragen

Ik begrijp werkelijk niet waarom u nog op Win 8.1 draait terwijl de gratis aangeboden Win 10 al uitgebreid op de markt is. Win 8.1 was niet een erg stabiel programma, zoiets als Vista waarna Win 7 alle problemen oploste. Dit is ook met Win 10. Probeer eens een opwaardering te bemachtigen

gsm
door gsm - Oct 11, 2017 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 8.1 is in pricipe prima, normaal is er niks mis mee.
Dit lijkt veel op twee (of meer) virusscanners. Je mag er maar een hebben.

Verwijder alle scanners, optimizers tweakers, enz, enz.

Kies zo nu en dan een keer Opnieuw opstarten, i.p.v. Afsluiten.

crewmember
door crewmember Oct 12, 2017 om 13:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Het klopt dat er soms compatibiliteits problemen zijn tussen verschillende virus scanners. Maar je kan er prima meer dan 1 hebben. Zeker als de ene een firewall, de andere anti mallwayre, weer een andere anti-virus en de laatste een cleaner is. Die doen allemaal wat anders.

Daarnaast vraag ik me af hoe je uit de summiere klacht "loopt vast" kan afleiden dat een een compatibiliteits probleem tussen virus scanners is.