ni
door nickhoi Mar 28, 2004 om 12:24
Computers & telefonie

Windows cd

ik heb een windows instalatie cd maar ik kan die cd niet openen in kan me computer wel in de msdos mode zetten en als ik dan op d:\ dan opent die hem niet ook niet als ik "setup" intoest ik heb windows 98

215 6 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:07
763 Antwoorden / 1 Vragen

in geval je windows opnieuw wil instaleren maak dan even een opstartdiskete mocht indien je deze niet bezitten. kiijk ook even of je cd niet is beschadigd of vies is. succes

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:07
763 Antwoorden / 1 Vragen

je hebt het al gevonden. stop dan de diskette in het station, is deze klaar dan is de opdrachtregel setup, als het goed is gaat de windowscd nu lopen en over tot instaleren kijk af en toe even want tussendoor krijg je af en toe wat vragen door middel van een venstertje deze moet je even bevestigen dit gaat vaak over bestanden wil je het standaard bestand of wil je het in je pc aangetroffen nieuwere bestand behouden kies dan voor het nieuwste bestand vaak heb je deze al eens in het verleden geupdate. hierna gaat windows weer verder met installeren groeten en succes

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:07
35 Antwoorden / 1 Vragen

Als je geen drivers (aansturingsbestanden) laad voor een apparaat, zoals je CD-Rom dan zal deze niet gezien worden door het besturingssysteem (Dos, Windows, Linux etc etc). Zorg voor een opstart-floppy met een driver voor een CD-Rom zodat deze gezien wordt en dan kan je gaan lezen van je CD-Rom. Als dit nog steeds niet werkt dan moet je even je computer open maken (of laten doen) om te kijken of je CD-Rom is aangesloten of testen of hij wel werkt. Als je op de 'eject' knop drukt en hij gaat open dan heeft hij stroom. maar dat wil nog niet zeggen dat hij data (gegevens) kan krijgen omdat de flatcable (platte kabel) niet is aangesloten. Dit is een grijze platte kabel van het moederbord naar de CD-Rom. Kijk bij het opstarten of het systeem wel een CD-Rom registreert of alleen maar een harde schijf. Als je verschillende partities hebt op je schijf dan hoeft D: niet perse je CD-Rom te zijn. Dan kan hij ook E: of F: zijn.
Dus, controleer of CD-Rom correct is aangesloten en of hij werkt en zorg voor een opstart diskette (Dos, Windows 95 of 98) met CD-Rom drivers. Succes.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:07
763 Antwoorden / 1 Vragen

dit was een antwoord op een vraag opstartdiskette van 3 weken geleden, u antwoord is in deze totaal niet gevraagt. de vraag van nickhoi was ik heb geen opstart diskette.

jo
door johan911 - Apr 16, 2004 om 13:07
35 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat je het tegen mij hebt Tuinfreak. Een opmerking als "u antwoord is in deze totaal niet gevraagt" (incl. 2 spelfouten) is een niet al te beleefde manier van omgaan met elkaar. Wij proberen mensen te helpen die problemen hebben door te reageren en dat is wat ik deed. Verder zie ik hier niet dat het over een probleem van 3 weken geleden gaat. Voor mij is het een probleem welke gemeld is op 28 maart 2004 (dat is 5 dagen terug). Verder hoef ik niet een reactie als deze van u te verwachten maar zou die eerder van nickhoi kunnen komen. Ga geen anderen beletten om te reageren. En als u kritiek geeft kan u hopelijk ook ontvangen. Denk eerst na alvorens een antwoord te geven op vragen van anderen. Je komt nogal warrig over en je kennis is niet altijd toereikend en oplossing gericht.
Mocht uw intentie anders zijn dan mag u dit luchtiger opvatten.
Bedankt, verder geen discussie.

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Apr 16, 2004 om 13:07
763 Antwoorden / 1 Vragen

ja hoor ik kan wel tegen kritiek, en mijn kritiek was ook niet hatelijk bedoelt als u even op de naam nickhoi klikt zult u zien dat nickhoi deze vraag al voor de 5e keer stelde.