eclipse
door eclipse Jan 20, 2016 om 21:17
Computers & telefonie

Windows defender

hoi waar haal ik windows  defender weg ? in het config  niet te vinden ?? hij vloekt  met m n avast pro, ik had geupdated  naar avast premium, nu terug naar pro, krijg  de melding  windows  defender te verwijderen maar ken hem niet vinden  ...

1900 13 Rapporteer

ph
door philip36 - Jan 20, 2016 om 21:22
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lijkt me dat je defender uit moet zetten i.p.v. Verwijderen.
Waar uitschakelen?

Typ in zoekvenster    defender   en kies in zoekresultaten voor: Instellingen voor defender.
Dan krijg de instelingen voor defender en kun je defender uitschakelen.

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 21:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marita , hij vraagt naar beveiliging  en onderhoud ?? wederom nergens  te vinden ?? win pro . de balk van windows  defender, geefty wel opties maar daar kun je niets mee , dan zegt ie ga naar beveiliging  en onderhoud ? nouw  daar heb ik dus een tom tom voor nodig  ik zie hem niet ??

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 21:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Philip in het betreffende venster ben ik al tig  keer geweest er valt daar niks  te vinken, alles is grijs , dus niet uit te zetten ?? vandaar dat ik het hier plaatste ...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2016 om 21:56
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 20, 2016 om 21:58
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Typisch. M.I. gewoon uitschakelen bij configuratie scherm beveiliging. Normaliter zou Avant dat zelf al moeten doen.

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 22:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ geraltina, bij mij zijn alle vakjes grijs ? wel las ik dat als je een andere scanner installeert deze  windefender automatisch uitzet . vandaar dat ze misschien NU grijs  zijn ? iig  geeft avast geen waarschuwingen meer over conflicten, dus je hebt gelijk wbt  uitzetten...lees de link even  leerzaam als je een goed  geheugen hebt  :-) dank en gr  han

uitzetten,     vrij ingewikkeld,

marita567
door marita567 Jan 20, 2016 om 22:32
1576 Antwoorden / 17 Vragen

De link van u ( uitzetten ) is niet zo moeilijk als u het goed volgt , maar als dit voor u te ingewikkeld is blijf er dan vanaf , uw zit dan in het register èèn fout en het kan nog meer problemen opleveren .

marita567
door marita567 Jan 20, 2016 om 22:33
1576 Antwoorden / 17 Vragen

geen idee , maar mijn reactie was dubbel geplaatst .

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 22:08
1561 Antwoorden / 370 Vragen

als er nog  eens  vragen komen onthou deze dan wbt  windefender, http://nl.ccm.net/faq/1641-windows-defender-uitschakelen-in-windows-10   je moet wel durven  .. mja

gompy2
door gompy2 - Jan 20, 2016 om 22:15
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Tis te hopen dat je een beetje Engels kunt, anders heb je pech.

"Warning
When you install some 3rd party antivirus (AV) programs, they may automatically turn off Windows Defender. In this case you may not be able to turn on Windows Defender again until the 3rd party AV program has been disabled (turned off) or completely uninstalled. "

Klik-> Google weet echt alles, maar vragen aan een ander is makkelijker, hoef je zelf niets voor te doen.

marita567
door marita567 - Jan 20, 2016 om 22:17
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Eclipse ,

Open configuratiescherm , alle configuratieonderdelen zet dit op grote / of kleine pictogrammen misschien ziet uw windows defender daar bij staan .

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 22:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

@ Hoi Gompy, had  er al op gegoocheld, maar kreeg de ingewikkelde versie, tot geraldina bevestigde dat een andere anti virus  vanzelf  windefender uitzet.. vandaar dat na instal en herstart avast pro de waarschuwing  weg was , maar de vakjes grijs  bij instellingen winbitdefender. En als ik het niet zeker weet, vraag ik het liever, dan straks  rare popups  op de kast te krijgen, liever gevraaagt en bevestigt als niet gevraagt en onzeker zitten ku**en .

marita567
door marita567 Jan 20, 2016 om 22:38
1576 Antwoorden / 17 Vragen

En zo is het maar net .

eclipse
door eclipse - Jan 20, 2016 om 22:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

opgelost    dank

Cookies
door Cookies - Jan 21, 2016 om 10:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@eclipse: Defender uitschakelen via het register is echt niet ingewikkeld, maar alleen een kwestie van even goed opletten.

Het vervelende is, dat door alleen het uitschakelen van de 'realtime' beveiliging, Defender gewoon op de achtergrond blijft draaien en er ook (totaal overbodig) iedere keer de melding verschijnt "uw computer moet gescand" worden (door Defender dus).

Bij de vorige Windowsversies kon je Defender uitschakelen/stoppen via 'Services", maar dat lukt in Windows 10 dus niet meer. Die mogelijkheid is door MS onmogelijk gemaakt. Bezopen gewoon. Vergaande betutteling, noem ik dat.