jo
door joha Oct 8, 2010 om 21:05
Computers & telefonie

Windows Media player

Windows Media Player kan mijn diskdrive (E) niet meer vinden om muziek te branden. Hij geeft de melding "sluit de drive aan en start de player opnieuw" De drive is wel zichtbaar in de verkenner.
Hoe los je dit op?

Joha

1397 7 Rapporteer

freya
door freya - Oct 8, 2010 om 22:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo joha,

Je zou eens kunnen proberen om dat te herstellen met het tooltje FixIt *[u]klik[/u]* van Microsoft.

m.vr.gr. Freya

jo
door joha - Oct 11, 2010 om 11:17
58 Antwoorden / 36 Vragen

freya, bedankt voor de suggestie. Ik heb het programma gedraaid en er werd gevonden dat de Drive is not capable of burning (LITE-ON LTR-48125S), install a CD/DVD Writer.
Ik heb geprobeerd een driver te downloaden van internet voor de LITE-ON CD writer, maar na het downloaden zegt windos(XP) dat het programma niet kan worden geinstalleerd.
Zou het een software of hardware fout zijn van de CD writer? Waar vind ik wel een driver die geinstallleerd kan worden?
Met vr. groet, Joha

freya
door freya - Oct 11, 2010 om 11:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Voor dergelijke apparaten zijn voor Windows geen extra drivers nodig. Het zou gewoon moeten werken. Als ik zo naar het typenummer kijk, dan is het al een vrij oud model CD-brander. Het meest waarschijnlijke lijkt mij dan ook dat het apparaat gewoon 'op' is. Ik zou voor een paar tientjes gewoon een nieuwe kopen. Bovendien kun je met een nieuw apparaat ook DVD's branden (wat met jouw oudje niet kan).
Let er bij de aanschaf wel op dat hij geschikt is voor jouw computer. Je hebt waarschijnlijk geen SATA-aansluitingen, dus je bent dan aangewezen op een CD/DVD-brander met een 'ouderwetse' IDE-aansluiting.
(even controleren in de handleiding van je computer)

Freya

jo
door joha - Oct 11, 2010 om 17:46
58 Antwoorden / 36 Vragen

Ik heb een nieuwe DVD/CD brander geplaatst. Probleem blijft hetzelfde. Is het geen window probleem?

MVG Joha

freya
door freya - Oct 11, 2010 om 18:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat het om een IDE-apparaat gaat? Dat moet gewoon zonder drivers kunnen werken.

Eerst maar eens in het BIOS controleren hoe al je IDE-apparaten zijn aangesloten. Waarschijnlijk heb je op het moederbord één of twee IDE-poorten, waar je op elke poort dus twee apparaten kunt aansluiten. (maximaal dus vier IDE-apparaten als je twee IDE-poorten hebt).
Op elke poort heb je dan één 'master' en één 'slave'. Of een apparaat 'master' of 'slave' is, stel je in m.b.v. een jumper achter op het apparaat. Je harde schijf is waarschijnlijk als 'master' op de eerste IDE-poort ingesteld.

Als je, behalve je brander, verder geen andere IDE-apparaten hebt (en je hebt twee IDE-poorten), sluit je brander dan als 'master' aan op de tweede IDE-poort. Dus bij voorkeur niet als 'slave' op dezelfde IDE-poort als je harde schijf. Heb je maar één IDE-poort, dan moet je de brander wel als 'slave' naast de harde schijf aansluiten.
Let er dan dus op dat je op de achterkant van de brander de jumper op 'slave' hebt staan!

Pas als je in het BIOS ziet dat alle IDE-apparaten goed herkend worden, kun je verder gaan kijken in Windows, eerder niet.

Freya

jo
door joha - Oct 12, 2010 om 21:06
58 Antwoorden / 36 Vragen

freya,ik weet niet hoe je in de BIOS moet kijken en wat dat is. Ik weet wel dat ik de jumper op slave heb zitten en dat in de verkenner en in mijn computer de 2 CD/ DVD stations, dus ook de nieuwe vermeld worden als schijf D en E. Op de nieuwe kan ik met Nero prima branden en ook afspelen via Media Player. Alleen als ik een afspeellijst wil branden in windows media player, dan komt de melding "sluit een brander aan en start Media Player opnieuw" Het nieuwe schijfstation (E) wordt nu niet herkend.
Met vr, groet,

Joha

freya
door freya - Oct 13, 2010 om 12:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Nu was ik na het lezen van je eerdere posts toch in de veronderstelling dat je een 'hardwareprobleem' met je CD-brander had, maar nu begrijp ik dat je de CD/DVD-brander wel gewoon in de Windows verkenner ziet en dat je die dus ook gewoon kunt gebruiken om CD's/DVD's af te spelen? En uit je laatste post begrijp ik nu ook dat je met Nero gewoon kunt branden?
Als dat zo is, is er hardwarematig dus niets mis en hoef je dus verder niets in het BIOS te controleren en staan die jumpers ook wel goed ingesteld.

Het probleem lijkt mij dan eerder iets van een probleem met de Windows Mediaspeler. Zelf gebruik ik de Windows Mediaspeler helemaal niet, dus kan je daar niet zoveel mee helpen. Wel vind ik het heel apart dat je 'afspeellijsten' wil branden? Zelf zou ik gewoon een CD met muziek branden en dan met het afspeelprogramma een afspeellijst maken om die te gebruiken voor het afspelen. (Overigens maak ik zelf nooit gebruik van afspeellijsten. Mijn muziek beheer ik gewoon in iTunes, selecteer een album en afspelen maar)

Freya