consumentrobbie
door consumentrobbie Jul 17, 2015 om 20:54
Computers & telefonie

Windows Phone 8.1 heeft fouten en gebreken. Wie heeft dezelfde ervaring?

Beste medeconsumenten,

Ik heb in april 2015 een Acer smartphone aangeschaft met daarop Windows Phone 8.1 en aanvankelijk
bleek er niets mee mis. Tot na een maand of 3 de telefoon telkens bijna elke 45 minuten opnieuw
opstart waardoor de SIM-kaart uitvalt en ik dus steeds als ik niet oplet niet bereikbaar ben. Heel erg
vervelend. Microsoft, de maker van Windows Phone heeft dit probleem erkend en er een zogenoemde
update voor uitgebracht. Dit staat op hun website maar is na grondig zoeken pas te vinden. Waarschijnlijk willen ze er niet al te ruchtbaarheid aan geven. Maar updates zijn maar pleisters op de wond. Het systeem blijft instabiel. Wat is dat toch altijd met Windows? Waarom werkt het systeem
nooit meteen goed zonder updates? Welke versie dan ook! Windows 10 zal niet veel beter zijn. Ik ga mijn telefoon terugbrengen naar de winkel en mijn geld terugeisen. Ik ga terug naar Symbian of Android, dat werkt tenminste wel prima.

663 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 17, 2015 om 22:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Fijn dat u dat aan ons meedeelt.;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 10:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Ik ga mijn telefoon terugbrengen naar de winkel en mijn geld terugeisen. Ik ga terug naar Symbian of Android, dat werkt tenminste wel prima.......

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jul 18, 2015 om 10:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Dit staat op hun website maar is na grondig zoeken pas te vinden. .....
Als je de link daar naar toe nu eens bij Tips zou plaatsen .....

door 1953 - Jul 19, 2015 om 00:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Op deze wijze geen ervaring mee. Op mijn desktop geen problemen.

edrick3
door edrick3 - Jul 19, 2015 om 11:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=1953 schreef op zondag 19 jul 2015, 00:29]Op mijn desktop geen problemen.

Neem ook niet aan dat je daar Windows Phone 8.1 op hebt staan. ;-)

pi
door pieterwolters - Jul 19, 2015 om 20:48
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt in dit geval met Acer te maken. Die moet zorgen voor een stabiel werkend product. Windows werkt op een Lumia wel naar behoren.

diumenge
door diumenge - Jul 20, 2015 om 17:17
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 19 jul 2015, 20:48]Je hebt in dit geval met Acer te maken. Die moet zorgen voor een stabiel werkend product. Windows werkt op een Lumia wel naar behoren.
Dat kan ik beamen.

Er was inderdaad een probleem dat een Windows Phone incidenteel spontaan opnieuw opstart, daar is een update voor uitgebracht. Maar het is/was zeker niet zo dat de telefoon dat elke 45 minuten doet, ik heb het misschien drie keer meegemaakt in 2 jaar tijd. Ruil de telefoon om voor een Lumia en je zal zien dat WP 8.1 een prima mobiel OS is.

consumentrobbie
door consumentrobbie - Jul 24, 2015 om 12:34
4 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zondag 19 jul 2015, 20:48]Je hebt in dit geval met Acer te maken. Die moet zorgen voor een stabiel werkend product. Windows werkt op een Lumia wel naar behoren.

Ja, natuurlijk werkt Windows Phone op een Lumia wel goed! Nokia Lumia telefoons zijn ook gemaakt door Microsoft.

Maar als Microsoft meer klanten wil krijgen voor hun Windows Phone, dan moeten ze hun software ook wel geschikt maken voor andere merken.

consumentrobbie
door consumentrobbie - Jul 24, 2015 om 12:38
4 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 18 jul 2015, 10:33].....Dit staat op hun website maar is na grondig zoeken pas te vinden. .....
Als je de link daar naar toe nu eens bij Tips zou plaatsen .....

Hier is de link voor mensen die een op hol geslagen Windows Phone hebben:

www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8/phones-and-hardware/stop-my-phone-from-restarting

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2015 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=consumentrobbie schreef op vrijdag 24 jul 2015, 12:38][quote=edrick3 schreef op zaterdag 18 jul 2015, 10:33].....Dit staat op hun website maar is na grondig zoeken pas te vinden. .....
Als je de link daar naar toe nu eens bij Tips zou plaatsen .....

Hier is de link voor mensen die een op hol geslagen Windows Phone hebben:

www.windowsphone.com/nl-nl/how-to/wp8/phones-and-hardware/stop-my-phone-from-restarting

Mooi zo.
Bedankt.