jasperwis
door jasperwis Oct 9, 2007 om 17:30
Computers & telefonie

Windows update

Als ik de windos update ga doen zegt hij  dit :

Voor sommige Windows-onderdelen is een software-upgrade vereist

Als u Microsoft Update wilt gebruiken, moet u eerst de nieuwste versie van bepaalde Windows-onderdelen installeren. Zo zorgt u ervoor dat uw computer werkt met deze nieuwe functies op de site:

  • Meer updates:  Updates voor Windows en populaire Microsoft-programma's zoals Microsoft Office binnenhalen vanaf één locatie.
  • Snellere updates:  De laatste versie van Windows Installer (MSI) verbetert de manier waarop updates worden geïnstalleerd en levert updates zo snel mogelijk in zo klein mogelijke pakketten.
  • Eenvoudigere navigatie:   U kunt nu updates zoeken op prioriteit of op product, waarbij behulpzame koppelingen en belangrijke berichten u helpen ervoor te zorgen dat u alle essentiële updates voor uw computer installeert.

 Maar als ik hem dan download zegt hij halverwegen mislukt .

Kan iemand me helpen met dit probleem op te lossen?

Groetjes jasper

698 22 Rapporteer

pi
door pincher - Oct 9, 2007 om 19:46
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Jasper,

ik kan het vanaf hier niet zien maar het is goed mogelijk dat je eerst service pack 2 van windows moet installeren, want daar vragen sommige update's van windows om.

labswans
door labswans - Oct 9, 2007 om 20:06
1918 Antwoorden / 10 Vragen

er kan vanalles mis zijn maar als u op de volgende link klikt en alles doorloopt ( flinke waslijst ) dan komt u er wel uit

windows update trouble shooting

succes ermee , labswans

poltol
door poltol - Oct 9, 2007 om 20:07
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste Jasper,

Hoe lang is het geleden dat u een up date heeft uitgevoerd? Of heeft u nog nooit een up date uitgevoerd? Ik weet het niet zeker maar eerder op deze site was er een zelfde probleem. Microsoft heeft namelijk "stiekum" bij iedereen een up date uitgevoerd en dat ging m.n over up daten. daarna zijn er veel problemen ontstaan. Er is volgens mij een patch beschikbaar. Ik ben helaas even kwijt hoe en wat. Misschien helpt iemand u hier nog verder. als ik het nog vindt laat ik dat nog wel weten.

Succes, Poltol

poltol
door poltol - Oct 9, 2007 om 20:11
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Dit stond op nu.nl

AMSTERDAM - Een update die Microsoft eerder deze maand stilletjes heeft geïnstalleerd op Windowscomputers, zorgt voor problemen bij gebruikers die hun systeem proberen te repareren vanaf de herstelschijf.
Microsoft kreeg eerder deze maand veel kritiek omdat het bedrijf onaangekondigd en onmerkbaar de automatische updatefunctie van Windows had vervangen door een nieuwe versie, ook bij gebruikers die het automatisch updaten van hun systeem hadden uitgeschakeld. Volgens Microsoft was dat nodig, omdat de functie anders niet zou werken, en gebruikers dus geen melding meer kregen dat er updates beschikbaar waren. Wel erkende het bedrijf dat het "transparanter" had moeten zijn.

 Staartje

De affaire lijkt nu echter een staartje te krijgen. Windowsgebruikers die een corrupt geraakt systeem trachten te repareren met behulp van de herstelschijf, lopen tegen moeilijkheden aan: de updatefunctie werkt niet meer als de stille aanpassing is uitgevoerd.

Poltol

poltol
door poltol - Oct 9, 2007 om 21:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Jasper,

Heb zonet de allerlaatste "maandelijkse" up date van MS uitgevoerd. Geen problemen gehad. Opstart duurde [natuurlijk] weer heel lang, maar ja, het is tenslotte MS. Kijk even via up daten, handmatig binnenhalen, of je deze wel binnen kan halen zonder problemen.

succes, Poltol

jasperwis
door jasperwis - Oct 9, 2007 om 22:05
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb de goede pack 2

jasperwis
door jasperwis - Oct 9, 2007 om 22:08
55 Antwoorden / 20 Vragen

Dat ga ik proberen

Heb wel meer is so iets gedaan maar daar liep ik op dood.

Ik heb de updates nu al paar maanden gemist :(

Hoop wel dat de fout te herstellen is.

jasperwis
door jasperwis - Oct 9, 2007 om 22:10
55 Antwoorden / 20 Vragen

dat heb ik al geprobeer maar nee.

En het is nu een paar maanden dat de update`s niet meer doen.

groetjes jasper

poltol
door poltol - Oct 10, 2007 om 15:04
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Jasper,

Heb je al een keer contact opgenomen met Microsoft? Dan kan volgens mij via chatten. Moet je maar even kijken op de Microsoft site. Of heb je misschien een illigale versie op de PC staan. Soms helpt opnieuw registreren of product activeren je ook verder.

Vr.gr. Poltol

gsm
door gsm - Oct 10, 2007 om 15:20
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eens via Start en Uitvoeren de volgende commando's.
Opmerking:
Je kunt onderstaande ook eerst even in een herstel.bat bestand plaatsen en dat dan ineens uitvoeren.

@ECHO OFF
REM win_uppdate_rep.bat
REM Verhelpt het probleem met WindowsUpdate - Fout  0x80070424
Regsvr32 /u jscript.dll
Regsvr32 /u wuaueng.dll
Regsvr32 /u wuaueng1.dll
Regsvr32 /u wucltui.dll
Regsvr32 /u wups.dll
Regsvr32 /u wuweb.dll
Regsvr32 /u wuapi.dll
Regsvr32 wuapi.dll
Regsvr32 wuaueng.dll
Regsvr32 wuaueng1.dll
Regsvr32 wucltui.dll
Regsvr32 wups.dll
Regsvr32 wuweb.dll
Regsvr32 jscript.dll
Regsvr32 atl.dll

De aangegeven dll bestanden worden eerst uit het register verwijderd en dan opnieuw geregistreerd.

Groet,
GSM

jokeromy
door jokeromy - Oct 10, 2007 om 15:48
32 Antwoorden / 3 Vragen

even over updates van windows sinds het instaleren van messinger live wat ik niet wilde maar moest als ik nog naar mijn mailbox wilde kan ik het chatten wel vergeten dus zijn updates niet altijd een vooruit gang

ro
door roymeer - Oct 10, 2007 om 16:15
1 Antwoorden / 1 Vragen

Kijk een bij configuratie - software, daar moet

microsoft. net framework staan, echter dient dit wel 2.0 te zijn heeft u 1.1 of lager, eerst versie 3.0 dowloaden Linkje (http://tweakers.net/meuktracker/14050/Microsoft-.Net-Framework-3.0.html)

Daarna werkt het hopenlijk wel. Deze update kan geen kwaad, maar was voor mij de oplossing voor het verhelpen van dezelfde klacht.

akkefiet
door akkefiet - Oct 10, 2007 om 16:27
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Even een aanvulling op het antwoord van @GSM

Een .BAT bestand maak je zo:

Kopieeer de tekst (in GSM's antwoord) vanaf @echo off  t/m atl.dll  in een nieuw Kladblok bestand.
Sla het op onder de naam herstel.bat op het bureaublad.
Kladblok sluiten en dubbelklikken op het icoon "herstel.bat" dat nu op het bureaublad staat.
Dat loopt dan verder vanzelf,

Vrgr. AF

jasperwis
door jasperwis - Oct 10, 2007 om 19:36
55 Antwoorden / 20 Vragen

Dit heb ik geprobeert maar werkt nog steeds niet :P

jasperwis
door jasperwis - Oct 10, 2007 om 19:36
55 Antwoorden / 20 Vragen

Dat staat er tussen 3.1 zelf al

poltol
door poltol - Oct 10, 2007 om 19:45
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het wordt mij "te" technisch. Ik lees wel mee en hoop dat het gaat goed komen.

Allemaal veel succes, Poltol

jasperwis
door jasperwis - Oct 10, 2007 om 19:51
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik heb al via de mail gontact gehad maar dat liep dood op deze vraag. die moest ik zelf oplossen

jasperwis
door jasperwis - Oct 10, 2007 om 20:04
55 Antwoorden / 20 Vragen

Ik ben nu een stap verder maa nu vraag hij om dit ding :Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130).

IK heb al op google gezocht maar geen resultaat.

Weet iemand er michien meer van  af ?

Groetjes jasper

poltol
door poltol - Oct 10, 2007 om 20:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Jasper,

Lees hier eens even;

http://support.microsoft.com/kb/892130/nl

Groeten, Poltol

gsm
door gsm - Oct 10, 2007 om 21:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hulpprogramma voor Windows Genuine Advantage-validatie (KB892130) is een update waarvoor u uw toestemming moet geven. Dit pakket controleert na installatie of u wel een geldige (dus geen illegale) windows versie heeft. ZOnder dit pakket kunt u geen extra meer downloaden via Windows update, maar nog wel de noodzakelijke beveiligingsupdates.

Groet,
GSM

poltol
door poltol - Oct 10, 2007 om 21:48
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Jasper,

Erg onhandig de twee vragen. Kijk hier even links boven staan links naar repair site voor up daten.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1126623

Gr. poltol

jockie
door jockie - Jan 20, 2008 om 14:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

In augustus had ik hetzelfde probleem heb gemaild kreeg na enkele dagen antwoord maar kwam er niet uit. Toen weer mail gestuurd en toen heeft iemand van Microsoft me opgebeld en stap voor stap geholpen om dit probleem te verhelpen. Duurde ruim 2 uur voordat het probleem telefonisch was verholpen omdat ik heel vaak de computer aan en uit moest zetten. Zou gewoon een mailtje naar Microsoft sturen.

Groetjes Carla