ra
door raster Jan 9, 2008 om 10:51
Computers & telefonie

Windows viewer voor afbeeldingen en faxen

Om mijn Outlook Express te testen heb ik mij zelf een mail met een foto als bijlage gestuurd. De foto wordt dan geopend in Windows-viewer. Nu zie ik dat deze viewer niet alleen deze foto bevat maar boordevol staat met allerlei andere afbeeldingen zoals folders gedeelte van websides en dergelijke. Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze kan verwijderen.  M. vr. gr.

1535 6 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Jan 9, 2008 om 17:18
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Als u geen andere mogelijkheid heeft dan de windows viewer kan ik u aanraden gratis Irfanview te downloaden.
Zie http://www.irfanview.com

Na installatie in Irfanview klikken op Options > Set File associations en de gewenste bestandsformaten als JPEG en GIF aanklikken zodat in het vervolg Irfanview de viewer wordt.

Vrgr. AF

edwardus
door edwardus - Jan 11, 2008 om 15:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het verschijnsel dat je ziet is geheel normaal. De Windows viewer toont alle afbeeldingen in de folder waarin je foto staat. In dit geval is dat de cache van Internet Explorer, waarin ook afbeeldingen staan van webpagina's die je bekeken hebt.

Persoonlijk heb ik nooit last gehad van dit probleem, ten eerste omdat op mijn pc de afbeeldingen (.jpg, .gif, etc.) niet met de Windows viewer zijn geassocieerd maar met een ander programma, ten tweede omdat ik de plaatjes in de email zelf kan bekijken, ik hoef er niet op te dubbelklikken.

ra
door raster - Jan 12, 2008 om 20:31
50 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt voor de reacties, maar helaas is mijn vraag hiermee niet beantwoord.

edwardus
door edwardus - Jan 12, 2008 om 20:43
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij bevatte een deel van mijn antwoord toch een zetje in de goede richting: verander de associatie van .jpg en .gif in de Windows Verkenner. Dit kun je evt. ook bewerkstelligen door rechts op een zo'n plaatje te klikken en dan Openen Met ... en vervolgens een ander programma uitkiezen (Internet Explorer misschien?), daarbij het vinkje aanzetten bij "voortaan altijd ...". Dit doe je voor .jpg en .gif apart.

wi
door wimvd - Jan 12, 2008 om 21:09
1 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt ze (tijdelijk) verwijderen door de zogenoemde "cache" van je bestanden leeg te maken. Ga in Internet Explorer naar de Internet opties en kies op een van die tabbladen "Bestanden verwijderen". Dan is het schoon en zie je in eerste instantie alleen het nieuw(st)e plaatje.

Maar dit is tijdelijk, Windows vervuilt z'n eigen nest en na verloop van tijd heb je hetzelfde effect weer terug.

ra
door raster - Jan 14, 2008 om 22:17
50 Antwoorden / 8 Vragen

Bedankt wimvd dit heeft gewerkt ook al is het maar tijdelijk, zo kan ik nu wel regelmatig de windows viewer "schoonmaken".