ex
door expozure May 6, 2004 om 09:21
Computers & telefonie

Windows XP met Clarity van MyCom

Wie heeft er verstand van het Clarity systeem van MyCom? Hierbij staat Windows XP op een verborgen partitie van de HD.....................Mijn vraag is nu hoe ik met systeem een kopie kan maken van XP naar een andere HD en hoe kan dan vervolgens het registratie systeem van XP kraken? Ik wil mijn oude PC op deze manier ook van XP voorzien. MVG

556 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 6, 2004 om 10:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

als u windows xp ook op uw 2de computer wilt kunt u windows dan niet beter opnieuw instaleren op de andere computer. over een manier om windows te kraken zult u opzoek moeten gaan naar een crack, maar ik denk personlijk dat het handiger is een bedrijfverie van windows xp te instaleren, deze kunnen nl onbeperkt worden geinstaleert en hoeven niet te  worden geactieveert. mocht u nog vragen hebben of als ik uw vraag niet volledig heb beantwoord dan moet u maar gewoon een reactie schrijfen, ik zal hier graag weer op andwoorden. Marco

ve
door verwijderd - May 6, 2004 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is waarschijnlijk niet het antwoord dat je wil horen, maar ik doe het toch... Ik ben bekend met het Clarity-systeem van Mycom en deze verborgen partitie is ten eerste niet te kopiëren naar een andere partitie of PC omdat Mycom deze partitie beveiligd heeft. Ten tweede moet je niet vergeten dat behalve het besturingssyteem Windows XP ook alle hardwaredrivers op deze Clarity-partitie staan. Dus al zou het je lukken om deze Clarity-partitie op een andere (oude) PC te zetten zal de installatie hiervan vastlopen op hardware-conflicten, omdat in die oude PC natuurlijk hele andere hardware zit.

Dus kopiëren van de Clarity-partitie kun je vergeten. Mijn advies is om ergens een originele Windows XP vandaan te halen en deze op je oude PC te zetten. Hou wel rekening met de minimale systeemeisen van XP wat de oude PC betreft want XP loopt op een PC met minder dan 700 Mhz. en 128 Mb. geheugen voor geen meter. Daarnaast is XP niet altijd compatible met oudere hardware. Dus denk goed na over wat je doet, om problemen te voorkomen. Succes.

ve
door verwijderd - May 11, 2004 om 14:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok voor een extra exemplaar van XP zal ik dus op het internet moeten zijn. Trouwens erg slecht van Microsoft dat je eigenlijk voor elke PC een nieuwe versie moet kopen als particulier, dan kan je beter de bedrijfsversie nemen maar die is weer een stuk duurder..........Maar hoe zit eigenlijk als ik naast de HD met Clarity er nog een andere veel snellere HD bij plaats? Kan ik mijn systeemsoftware dan wel vanuit de Clarity HD op die snelle HD plaatsen met F10 zodat ik vervolgens deze HD als opstart HD gebruik en mijn systeem dus sneller zal werken? Zo ja, hoe pak ik dit in grote lijnen aan? BVD

ve
door verwijderd - May 12, 2004 om 00:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een veel snellere HD...? Sorry, maar die bestaan niet. HD's zijn er alleen in verschillende grootte's in Gigabytes en niet in verschillende snelheden. Alle HD's die de afgelopen jaren op de markt zijn gekomen hebben een rotatiesnelheid van 7200 rpm. (toeren per minuut) Snelheidswinst kun je alleen boeken door een snellere processor te plaatsen in combinatie met een groter RAM-geheugen.

Als ik je een advies mag geven: bel eens met de helpdesk van Mycom en leg hun je vragen voor. Ik heb de HelpDesk van Mycom vaker gebeld (voor een kennis) en ze hebben mij tot nu toe prima kunnen helpen. Succes.

ve
door verwijderd - May 12, 2004 om 11:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja een S-ATA  HD heeft een ATA-150 interface en is dus sneller dan een IDE HD met ATA-133 of ATA-100. Bovendien is een S-ATA zelfs met een rotatie snelheid te verkrijgen van 10.000rpm. Maar om het even eenvoudig te houden: een gewone IDE HD met 7200rpm is er dus met een ATA100 of met een ATA133. Dat wil zeggen dat je max 100MB/s of 133MB/s kan verplaatsen. Allemaal in theorie natuurlijk( hangt o.a. af van je moederboard. Bovendien heb je ook nog de keuze uit een 2MB of 8 MB cach wat ook weer een kleine snelheids winst zou betekenen..................Er is dus nog wel degelijk verschil in schijven!!!!!

ve
door verwijderd - May 12, 2004 om 12:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je hoeft het voor mij niet eenvoudig te houden hoor...;-)) Ik weet wel wat S-ATA (Serial ATA) is. Deze is inderdaad een stukje sneller dan een P-ATA (Parallel ATA). Als je moederbord geen S-ATA ondersteund moet je een PCI S-ATA controller bijplaatsen. Maar je hebt gelijk, op deze manier is inderdaad winst te behalen.

Wat je eerdere vraag betreft over het 'met F10 plaatsen' van de Clarity-partitie naar een nieuwe HD, dat begrijp ik niet helemaal. Ik weet dat er manieren zijn om de volledige inhoud van de ene HD naar de andere HD te verplaatsen, maar ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Ik weet wel dat als je bij de technische dienst van een PC-winkel een nieuwe HD laat bijzetten, dat zij de inhoud van de 'oude' HD kunnen overzetten naar de nieuwe HD. Misschien is dat een oplossing...?

ve
door verwijderd - Aug 15, 2012 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste af zijn de mensen die in of rond Utrecht wonen. Of mensen die een doorlopend vervoersbewijs hebben. Ik woon in Groningen en diende naar Utrecht af te reizen en diende daarvoor een kaartje te kopen. De Parka die ik had laten hangen in een trein kostte 2e hands minder als het treinkaartje.