ge
door gewoonfrank Feb 9, 2007 om 17:31
Computers & telefonie

Wireless modem op linux installeren?

Ik heb net op mijn pc met 256mb werkgeheugen en 1.9 gHz processor een linux 1.6 besturingsprogramma geïnstalleerd.
Om met internet verbinding te maken moet ik mijn alcatel speedtouch 570 wireless USB adapter installeren om zo verbinding te maken met het modem.
Als ik de CDrom in de speler opstart krijg ik alle losse onderdelen te zien maar geen installatieprocedure.
Leverancier KPN zegt geen driver te kunnen leveren om op linux te installeren.
Een vriend die mij de installatieCD leverde zei wel rechtstreeks met een kabel naar het modem te kunnen werken.
Ook dit heb ik geprobeerd in de hoop dat ik dan ook de USB adapter zou kunnen installeren maar ik houd hetzelfde probleem.

Weet iemand raad?

Groetjes Frank

885 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

heb een link gevonden waar handleiding en usb drivers van linux staan

http://www.userbase.be/forum/portal.php?show=tut&cat=inst&sub=drivers

succes , labswans

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zult een usbdriver voor linux moeten hebben.
Deze zijn vaak bij de fabrikant van het modem te downloaden.
Verder zou het makkelijk zijn om te vermelden om wat voor linuxversie het gaat.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 04:26
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 11:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt allemaal voor jullie reactie.
De link van Dirck heeft mij hoop gegeven. Hiermee ga ik aan de slag.
Tot na het weekend: Frank

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Toch nog even een kanttekening.

Op die link van mij staat alleen hoe je de Speedtouch 570 kunt configureren onder Linux, er zijn helaas geen officiële Linux drivers voor de Speedtouch USB adapters beschikbaar (Speedtouch 120, 120g en 121g)

Met ndiswrapper zou het wel kunnen werken, je zal zelf even moeten kijken wat voor jou van toepassing is.
ndiswrapper
en speedtouch

Nog even een paar links die de moeite waard zijn:
http://ndiswrapper.sourceforge.net/mediawiki/index.php/List#T

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo GSM,

Dat gaat over de Speedtouch 330 USB modem.

Frank wil graag een Speedtouch USB adapter (waarschijnlijk de Speedtouch 120) installeren onder Linux om zo verbinding te kunnen krijgen met een Speedtouch 570.

ve
door verwijderd - Feb 10, 2007 om 23:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

speedtouch-121g-en-debian-gnulinux

Deze twee links gaan over een 121g. Ik hoop dat het iets bijdraagt.

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 12, 2007 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alcatel / Thomson USB Modem | Linux
configureren

De XS4ALL helpdesk en de ADSL helpdesk van KPN Telecom leveren geen
ondersteuning op het configureren van een ADSL-verbinding met USB-modem onder
Linux-distributies!

Zie echter XS4ALL:

Mandrake, o.a. USB
modem

Daar vind je ook deze link van Planet:

Planet

Groet,
GSM

ve
door verwijderd - Feb 13, 2007 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry Dirck, ik had de link naar Ndiswrapper over het hoofd gezien en  heb daarom gsm als beste antwoord opgegeven.
Hoewel ik er nog lang niet uit ben vind ik nu bij nader inzien dat jouw antwoord beter was.
Volgende keer beter hoop ik.

Groetjes en bedankt allemaal
Frank