lekkerisdat
door lekkerisdat Apr 30, 2013 om 13:58
Computers & telefonie

WLM contacten naar Skype account

Heb dus een Microsoft account waarmee ik inlog om WLM (Windows Live Messenger) te gebruiken (A)
en
Beschik over een Skype account (B)

Nu wil ik graag mijn contacten van A overzetten naar B en dan is A overbodig geworden en kan ik die opheffen.
Enkel kan ik maar niet ontdekken hoe je dit nu kunt doen. Van B naar A lukt wel, maar dat is niet wat ik wil.

Het lijkt mij vrij logisch om dit te doen door je contacten te back-uppen in A en dan terug te zetten in B, maar dit accepteert hij niet (geen melding waarom niet).

Iemand nog een suggestie hoe dit te doen?

3909 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2013 om 14:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Voor zover ik mij kan herinneren moet je inloggen met WLM account bij Skype en vraagt Skype dan of je ook nog een ander Skype account hebt, al je daar de gegevens van invoert dan voegt de accounts samen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2013 om 14:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Helemaal juist dit heb ik ook gedaan, alleen log ik dan in met A zie ik alle contactpersonen, doe ik dit met B dan zie ik alleen mijn Skype contacten

Met B wil ik graag alle contacten zien.

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2013 om 14:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet je dan niet bij de menu optie Contactpersonen de optie 'Outlook contactpersonen tonen' aanzetten?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2013 om 14:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Bedankt, die stond inderdaad niet aangevinkt, maar hiermee komen ze ook helaas niet tevoorschijn

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2013 om 14:29
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Helaas, dan weet ik het ook niet. Als ik die aanzet komen er een hele lading extra contacten in beeld.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2013 om 14:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hier ook, alleen met mijn Microsoft account maar niet met mijn Skype account wat ik graag wil.

Begin te denken dat het niet kan, omdat je Skype account helemaal geen Microsoft account is. En hoe je van je Skype account een Microsoft account maakt, dat lees ik weer nergens terug..

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2013 om 14:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar ze zijn wel aan elkaar gekoppeld, want WLM is gestopt. Ik log dus in met mijn outlook adres, maar ben ook nog ingelogd met mijn "oude" Skype account. Beetje verwarrend inderdaad. Als ik via het menu Skype naar "Account..." ga, dan krijg ik mijn "oude" Skype account te zien. Daar blijkt dus uit dat ze gekoppeld zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2013 om 15:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ze zijn zeker gekoppeld (ook terug te zien op skype.com), alleen lijkt dit maar één kant op te werken van B naar A maar niet van A naar B.

Ik ben het zat, ga het gewoon even handmatig doen :-)

diumenge
door diumenge - Apr 30, 2013 om 15:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Succes! :-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 30, 2013 om 15:33
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 30 apr 2013, 15:06]Succes! :-)
Lol, bedankt.

Zo klaar en mijn Microsoft account (hoop ik) bestaat niet meer. :-)

Mijn kijk op Microsoft is alleen weer 'n beetje negatiever geworden..

richard83
door richard83 - Apr 30, 2013 om 17:26
386 Antwoorden / 28 Vragen

Bij mij staan ze gewoon er in. als je wilt in loggen, moet je een witte vlak hebben dat is van outlook zelf. Die moet je dus hebben.

gisela_1
door gisela_1 - May 1, 2013 om 12:04
136 Antwoorden / 33 Vragen

Pfff, wij worstelen hier ook met Skype. Overzetten is ok. Maar de instellingen? Hoe krijg ik mijn profiel van 'algemeen naar vrienden'?? En hoe bewerk ik mijn tekst onder mijn oude msn-foto??

Groetjes G.

gsm
door gsm - May 1, 2013 om 14:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 30 apr 2013, 15:33]
Zo klaar en mijn Microsoft account (hoop ik) bestaat niet meer. :-)

Helaas..
Je denkt misschien nu geen Microsoft account meer te hebben, echter Skype is tegenwoordig Microsoft! Een Skype account is dus nu evenzeer een Microsoft account, als het oude MSN account.

Je had je volgens mij de moeite van het overzetten dus beter kunnen besparen, door gewoon het oude MSN account verder dan maar te gebruiken voor Skype (=Microsoft).

ma
door marion42 - May 1, 2013 om 15:23
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben al sinds januari aan het proberen om mijn wlm in skype te krijgen, maar tot op heden niet gelukt. Ik heb een apart skype account kan echter niet inloggen met mijn windows live messenger. Handmatig contactpersonen overzetten is niet mogelijk .Contact krijgen met skype is onmogelijk, geen telefoonnummer geen chat helpdesk. Nu kan ik mijn contactpersonen in messenger niet meer benaderen. Ik begin behoorlijk te balen van Microsoft.

gsm
door gsm - May 1, 2013 om 15:39
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=marion42 schreef op woensdag 1 mei 2013, 15:23]Ik ben al sinds januari aan het proberen om mijn wlm in skype te krijgen, maar tot op heden niet gelukt. Ik heb een apart skype account kan echter niet inloggen met mijn windows live messenger. Handmatig contactpersonen overzetten is niet mogelijk .Contact krijgen met skype is onmogelijk, geen telefoonnummer geen chat helpdesk. Nu kan ik mijn contactpersonen in messenger niet meer benaderen. Ik begin behoorlijk te balen van Microsoft.
Voorbeeld:
MSN ->Skype

ma
door marion42 - May 1, 2013 om 15:48
11 Antwoorden / 1 Vragen

GSM, dit is juist het probleem, ik krijg dat scherm idd echter skype herkent mijn live id account niet. Op ongeveer elke manier al geprobeerd, skype melding blijft hetzelfde: herkent het messenger live account NIET.

gsm
door gsm - May 1, 2013 om 16:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hotmail of Live mail werkt nog wel met account? Misschien ben je gewoon te laat geweest met overschakelen naar Skype.

Offtopic,
Maak hier a.u.b, indien gewenst, een eigen vraag over dit specifieke probleem. Misschien dat je oplossingen krijgt aangereikt. Je bent nu namelijk de vraag van lekkerisdat aan het kapen en dat maakt deze vraag er niet overzichtelijker op.

ma
door marion42 - May 1, 2013 om 16:12
11 Antwoorden / 1 Vragen

GSM, je hebt helemaal gelijk, mijn excusses aan topicvraagster :) ik zal mijn vraag stellen in een ander topic .