li
door littlegettog Mar 26, 2007 om 22:14
Computers & telefonie

Word documenten terug halen??

Zojuist kreeg ik een berichtje van een goede
vriendin van mij,

dat ze minstens drie uren op de computer had
geschreven,

waarna deze uitviel en alle werk voor niets lijkt
te zijn

geweest. Het is belangrijk werk voor school en ze
zit

helemaal in de put.

Nu heb ik wel eens gehoord dat er een manier is om
het

terug te halen. Weet iemand misschien hoe dit
moet?

8034 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Als het een heel nieuw document was dan geef ik haar weinig of geen kans om dit terug te vinden.

Als het een bestand is welke al eens opgeslagen is geweest dan kan je deze mogelijk nog terug vinden.

In de Opties van Word kan je dat ook zelf instellen, maar dit ter zijde.

Als een document   *.doc  wordt geopend dan schrijft Word een kopie weg in dezelfde directory als waar het document staat.

B.v. ' School.doc ' staat dan als ' ~$ School.doc ' weggeschreven.

Ze kan het doormiddel van zoeken op *.doc misschien nog terug kunnen vinden.

Succes,
Hell-Rider

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 22:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het via office word heeft gedaan daar kan je n.l. in de optie's opgeven dat hij in steed na een aantal minuten de beol steeds opslaat dit komt dan met een andere exentie op je harddisk te staan zoek dat naar de naam waaronder je dit mee gemaakt hebt.

Een andere mogelijkheid is als kje zegmaar tien regels hebt gemmakt steeds even wegschrijven via opslaan.Bij devlgen 10 regels dan weer dus kan je hoog uit 9 regels over moeten tikken.

Dus twee optie's gebruik er altijd iets terug te kunnen halen.

Al doende leert men zeg ik maar .Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Valerius:

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt.
zou je het mischien iets duidelijker kunnen uitleggen?

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo littlegettog,

Het is bij Word altijd zo geweest dat de 'herstel-optie' standaard ingeschakeld staat zodat Word elke 10 minuten het bestand opslaat. Nu weet ik natuurlijk niet of die optie ook daadwerkelijk 'aan' stond.
Als de computer door spanningsuitval plotseling uit gaat en je zet de computer daarna weer aan en je start Word opnieuw, dan herkend Word het 'herstel-bestand' en zal dit opnieuw laden. Je kunt het dan alsnog opslaan. In het slechtste geval ben je de laatste 10 minuten van je werk kwijt.
Als Word inmiddels al opnieuw gestart is en het herstel-bestand is niet gevonden en/of opgeslagen, dan vrees ik dat het te laat is.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

In Word het Menu Beeld aanklikken en dan het Taakvenster openen.
Goed kans dat het document in het Taakvenster weergegeven wordt en dat het hersteld kan worden.

groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laten we dan beginnen met de tweede optie.

Je tikt een aantal regels zeg maar 10 dan ga je naar boven na de werkbalk klik met  de muis dan gaat hij open, dan ga je naar opslaan daar zijn 2 mogelijkheden n.l opslaan en opslaan als.

als je opslaan als kiest dan kan je zelf bepalen waar in welke map en welke drive en kam je ook een andere naam geven en je mag zelf bepalen na 5 min of 10 regels dat ligt eraan hoe snel je typt doe het lanzaam dan zou je dus na 5 minuten het op die manier steeds weg kunnen schrijven dus een soort copie maken van de gegevens die tot dat gemaakt hebt.

Je document blijf dus gewoon gelijk beschikbaar dus kan je gewoon verder gaan met typen.

Dat kan je dus steeds herhalen tot je gereed bent na dat het document gereed is schrijf jet weg (als die oke is)

Je kan elke keer ook een toevoeging op de naam vanhet document b.v eerste keet opstel.doc de volgend keer kan je dan het cijf -1 toevoegen en vervolgens maaje van die een 2 tot je helemaal gereed ben maar op deze manier moet je wel steeds wegschrijven met oplaan als manier. Succes als er verder nog vragen zijn zie ik het morgen wel, als dan even duidelijk wil maken waar ik niet  duidelijk in ben dan gaan we dit ook oplossen.

Met Vr.gr. Valerius

ve
door verwijderd - Mar 26, 2007 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alleen.......

die vriendin heeft toch wel gewoon nog woord op haar PC staan?
Daar is toch een Helpfile of, zoals nog in mijn geval, die zoekassistent?

'k Heb zelf even gekeken in mijn Wordversie en gezien dat Word zelf daar een antwoord op kan geven.

Laat nog even horen of het gelukt is!

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan je zeggen welke versie van Word het is 97, 2000, 2003 of wellicht 2007. Was het document al een keer opgeslagen geweest, en zo ja is de naam dan nog bekend ?

En valerius, jou antwoord is leuk om de problemen te voorkomen maar geen oplossing voor dit geval. Mosterd na de maaltijd noemen wij dat hier.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aha, ook fijn dat er vriendelijke reacties worden gegeven.

Voorkomen is beter dan genezen. Alle tips en oplossing zijn gegeven.

Succes, een computeruitval zomaar ineens is nooit fijn.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 15:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voer in Word in elk geval het vogende uit, dan gebeurt je dit nooit meer.

Klik (in Word) op Opties in het menu Extra en klik vervolgens op het tabblad Opslaan.

Schakel het selectievakje Elke in.

  1. Voer in het vak minuten het interval in waarmee u bestanden wilt opslaan. Hoe vaker uw bestanden worden opgeslagen, des te meer informatie wordt hersteld als zich een stroomstoring of een soortgelijke onderbreking voordoet terwijl een bestand is geopend.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 15:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

littlegettog,
het valt mij op, dat je veel advies hebt gekregen. Het interesseert mij of het je nog is gelukt om het document terug te vinden?
Groetjes,
NOEK

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zelf ook zo'n probleem gehad en ik heb alles via een speciaal gedownload,GRATIS,programma'tje terug kunnen halen.Het is wel even zoeken naar de juiste file want er staat ontzettend veel op, waarvan je denkt dat het verwijderd is!! Baat het niet dan schaadt het niet!! Het programma'tje heet: Restoration, versie 2514. Probeer het maar eens. Succes, Henk

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb dit wel eens bestanden die zoek waren en zelfs gewist van de harde schijf teruggehaald met: PC inspector Smart Recovery

Deit programma is gratis te downloaden van: www.convar.de

Sukses.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor het geval dat je het ultime antwoord nog niet hebt ontvangen;

Bij spontane afsluiting van een word document maakt Office een tijdelijk (Temporary oftewel Temp) bestand aan. Wanneer je Word weer start komt er aan de linkerkant een zijbalk met 1 of meer foutief afgesloten documenten, inclusief naam, datum etc. Je hoeft alleen maar de meest recente te kiezen. Soms gaat dit goed. Soms niet. Als het niet op deze manier terugkomt staat er mogelijk in op C:\windows\Temp\..  een bestandje dat correspondeert met de datume en tijd van je documument. Klik rechts er op en kies voor 'openen met...' Word natuurlijk. Met wat geluk is dat het bestand.

De ellende met Microsoft is dat hier geen duidelijk systeem bestaat. Je moet maar zien hoe je je verloren spullen terughaalt. Het is natte vingerwerk, tenzij je exact weet waar bestanden worden opgeslagen.

Het beste is om in Word, onder Extra en dan Opties op het tabblad Opslaan een vinkje te zetten bij 'snel opslaan' en de periode tussen opslan van de reserve bestanden op 1 minuut te zetten. (standaard is 10). Zo weet je zeker dat je nooit veel werk kwijt bent. Stel ook een pad in voor automatische backups. Dat is teveel om hier uit te leggen, maar lees helpbestand en vraag een kenner in je omgeving.

Succes!  Frank

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 21:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog niet gehoord of het is gelukt, maar ik zal het jullie vertellen zodra ik meer weet.

ve
door verwijderd - Mar 30, 2007 om 23:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

normaal als je dat in word had gedaan: als je word de eerste keer erna start krijg je een document te zien, dat automatisch opent, dat (ik ga ervan uit dat het document nog naamloos was) naamloos- hersteld heet. hier staat het allemaal in.

had ze het niet in word gedaan ?
als ze de computer nog niet opnieuw had opgestart had ze tijdens het opnieuw opstarten op F8 moeten drukken (de hele tijd snel achter elkaar ) dan krijg je een menu waar een optie staat die er op neer komt dat de computer start hoe de progamma`s toen actief waren. selecteer deze en druk op enter.

persoootje.

ve
door verwijderd - Apr 1, 2007 om 22:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

beter laat dan nooit, toch een antwoord van een "beginner". Waarom zou je programma's downloaden, als windows je kan helpen vanaf versie 3.11 tot Windows Vista.

Je moet wel hoofdgebruiker zijn of hoger op je machine, maar dan kun je gewoon Start uitvoeren chkdsk c: /f geven.(Van de dos prompt mag natuurlijk ook) Dit betekent dat je een dos commado start om je hardeschijf "c" te controleren, en alle "niet afgesloten / aan één gesloten ruimte" als bestand neer de zetten in de root directory van deze schijf. Dit werkt prima met office bestanden bij stroomstoringen. Echter reageer snel, en wacht niet tot je weer veel werk hebt verzet. De "mogelijk" herstelbare bestanden worden dan mogelijk door de nieuwe informatie overschreven.

Er kunnen veel bestanden worden geplaatst, maar in ieder geval niet alle gewiste zoals met de tooltjes, alleen de op dat moment geopende bestanden. De extensie is .chk je hoeft alleen maar het bestand waarvan je vermoed dat het een word file is, te renamen naar .doc en alles werkt weer.

Dit commando doet ook wonderen bij memory kaartjes van foto toestellen. Wie heeft dat niet eens gehad, dat het toestel of de computer begint te miepen over "dit medium dient geformatteerd te worden". Vaak is direct na het draaien van dit commando alles weer in order. Het systeem kan bij het draaien van dit commando klagen dat er andere programma's zijn die je beter kunt gebruiken, echter werkt dit programma snel en uiterst efficiënt.

Veel succes met je documentje. En ik kan natuurlijk geen 100 % garantie geven, het draaien van hulp programma's is altijd een laatste redmiddel.

ve
door verwijderd - Apr 4, 2007 om 15:26