javangeenen
door javangeenen Jun 7, 2008 om 11:41
Computers & telefonie

Wvm bestanden

Hallo,

Na een paar hikken van mijn pc is het niet langer mogelijk zogenaamde wvm-bestanden met mijn real player te bekijken. Hoe komt dat? En weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Graag keek ik bv de filpjes van de gouden tip enz. maar nu krijg steeds de melding dat bestanden met de wvm ext. niet te bekijken zijn.

bvd

conny

714 9 Rapporteer

dirck
door dirck - Jun 7, 2008 om 14:44
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Standaard worden WMV bestanden afgespeeld met de Windows Media Player.
Als u in de Opties van WMP kijkt, dan kunt u daar bij "Bestandstypen" WMV aanvinken, zodat WMP geopend wordt als u een WMV bestand wilt afspelen.

freya
door freya - Jun 8, 2008 om 16:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Conny,

Om te beginnen neem ik aan dat je .wmv bestanden bedoeld i.p.v. .wvm? Je kunt van elk bestandstype instellen met welk programma het moet werken. Dit doe je via Configuratiescherm -> mapopties -> tabblad: Bestandstypen.
Scroll in de lijst naar het betreffende bestandstype, selekteer deze en klik op Wijzigen. Je kunt dan een geschikt programma uitkiezen. Klik op <Ok> sluit alle venster en probeer het nog eens.

m.vr.gr. Freya

javangeenen
door javangeenen - Jun 8, 2008 om 16:09
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Freya,

Ik ben echt een leek en het lukt nog steeds niet. Zou je de laatste stap nog een willen toelichten. Via conf. ga ik naar exta, dan naar bestanstypen, scroll naar wmv, selecteer deze maar dan verder heb ik van alles geprobeert, het lukt deze dombo niet.

bvd

Conny

javangeenen
door javangeenen - Jun 8, 2008 om 16:16
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Dirck,

Ben echt een leek en weet dus niet hoe ik de opties van wmv bestanden kan bekijken c.q. kan veranderen. Zou je dit verder kunnen toelichten?

bvd

Conny

freya
door freya - Jun 8, 2008 om 16:44
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als je in het lijstje naar beneden scrollt kom je, als het goed is, WMV tegen. Als je die met de muis selekteert kun je daarna, onder het lijstje, op de knop [Wijzigen] drukken. Je krijgt dan een lijstje te zien met allerlei mogelijke programma's, waaronder de Realplayer en de Windows Mediaplayer.
Selekteer het programma van je keuze en klik op de knop [Ok].
Sluit vervolgens alle vensters. Zo zou het toch moeten lukken.

Freya

javangeenen
door javangeenen - Jun 9, 2008 om 10:28
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo Dirck,

Ben echt een leek en weet dus niet hoe ik de opties van wmv bestanden kan bekijken c.q. kan veranderen. Zou je dit verder kunnen toelichten?

bvd

Conny

de
door deejay - Jun 9, 2008 om 10:36
37 Antwoorden / 13 Vragen

Als ik goed heb begrepen, kan je de .wmv bestanden niet afspelen.

De oplossing, die het makkelijkst is , door naar gewenste af te spelen
bestand in je map te gaan en deze naar alvast open staande Real player in je taakbalk heen te slepen.

Dan gaat het automatisch voor je zoeken naar instellingen die op dat moment nodig zijn.

Hoef jij niet meer te spelen met configuraties/instellingen/.

Vgr,

Deejay

dirck
door dirck - Jun 9, 2008 om 19:36
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Conny,

U opent de Windows Media Player, bovenaan zie je dan een tabblad met de naam: Extra
Daar klikt u op en vervolgens kiest u voor Opties.
Dan klikt u op Bestandstypen en plaatst u een vinkje bij Windows Media-videobestand (wmv)
Hier een voorbeeldje: opties
bestandstypen

Maar ik begrijp dat u de Realplayer gebruikt om wmv bestanden af te spelen.
Ik heb geen ervaring met de Realplayer, maar die zal ook wel ergens Opties > Bestandstypen hebben staan, waar u dan wmv kunt aanvinken.

javangeenen
door javangeenen - Jun 18, 2008 om 16:21
7 Antwoorden / 8 Vragen

Hallo allemaal.

Dank voor de reacties, het bleek dat mijn pc defect was, na een update sloeg mijn pc helemaal op tilt. Nu terug van de pc dokter kan ik  wmv bestanden weer gewoon bekijken.

nogmaal bedankt allemaal