ga
door gamefreak Mar 20, 2007 om 20:14
Computers & telefonie

X box 360

Hallo mensen

Ik wil graag een xbox 360 kopen. Maar ik hoor van veel mensen, en van jullie. Dat er krassen op de cd's komen. Maar mijn vriend heeft ook een xbox 360 en die heeft er geen last van. Dus mijn vraag is, is dit probleem niet al verholpen door microsoft? En hoe erg zijn die krassen eigelijk want op elke cd komt wel een paar krassen.

632 6 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Mar 21, 2007 om 09:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Dit is aan de orde geweest in een recente uitzending van Kassa: Xbox zorgt voor krassen op games?

De TSST drive schijnt de boosdoener te zijn. Zie ook de volgende vraag: Kun je aan het serienummer van de xbox 360 zien of er een TSST-drive in zit?

gsm
door gsm - Mar 23, 2007 om 14:52
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het gaat niet om zomaar een kras. Het is de lens van de laser die crasht (lijkt dus wel wat op Windows) en daardoor een vrij brede cirkelvormige beschadiging op de onderkant van de CD maakt.
De ZBOX gebruikt verschillende merken DVD spelers. Het probleem wordt veroorzaakt door één merk.
Volgens Microsoft komt het doordat de XBOX niet stevig genoeg staat!
Hoe doen Discman's dat dan vraag ik mij af.

Groet,
GSM

gsm
door gsm - Mar 25, 2007 om 23:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De XBOX is duidelijk toch niet te vergelijken met een Discman, want de DVD draait veel sneller in de XBOX. De DVD heeft daarmee min of meer de eigenschappen van een giroscope.

Hier wat details hoe het fout kan gaan.

Xbox
360 Scratches Game Disks

How to
scratch a disc with an Xbox 360

Groet,
GSM

gsm
door gsm - Mar 26, 2007 om 00:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Mijn conclusie is dat de inklemming van de DVD door middel van een magneet gebeurd. De magneet voldoet uitsekent bij lagere snelheden, zoals bij audio CD's gebruikelijk is. De magneetsterkte is echter onvoldoende om de krachten die optreden bij hoge rotatiesnelheden onder controle te houden.
Er zijn genoeg DVD spelers die een veel beter mechaniek bezitten.

Het lijkt me dus een kwestie van een mooi modelletje, maar te goedkope (ondeugdelijke) hardware voor deze toepassing.

Groet,
GSM

he
door henkvdw - Jun 29, 2007 om 19:54
7 Antwoorden / 1 Vragen

Allemaal leuk en aardig dat games omwisselprogramma:

http://www.xbox.com/nl-NL/support/discreplacement/discreplacement-program.htm

ik citeer:

"Dit programma is alleen van toepassing op games die Microsoft heeft uitgegeven, en is afhankelijk van de beschikbaarheid van games. Als u wilt weten of uw game kan worden vervangen, kunt u hier zien welke producten van Microsoft momenteel onder dit programma vallen. "

Mensen met bv EA games vallen hier buiten. Op zich nog niet zo spannend waar het niet dat EA zo'n beetje 50% van de games tegenwoordig maakt (als het niet meer is). Dus opgepast met krassen.

pi
door pietvv - Jun 30, 2007 om 19:19
98 Antwoorden / 2 Vragen

circle of death heb je dus kennelijk ook nog. Gewoon niets van microsoft kopen. Als er iets mis gaat zijn ze niet thuis. Ik zou willen dat ik de uren betaald kreeg die ik kwijt ben aan storingen in hun programma's