ni
door ninojael Apr 13, 2009 om 22:22
Computers & telefonie

Ziggo

Vorig jaar oktober hebben we ons huis verkocht en daarbij ook het pakket wat we hebben van Ziggo opgezegt.

Het termijn liep tot 1 dec 2008, deze dag netjes het modem terug gestuurd.

Omdat we dachten dat alles verder netjes was afgehandeld hebben we niet meer bewaard (we gaan verhuizen naar het buitenland en opgeruimd gaat dit gemakkelijker).

Helaas blijft Ziggo maar geld afschrijven, deze bedragen hebben we na telefonisch contact iedere keer terug laten boeken.

Op 9 maart weer telefonisch contact gehad met mijn mobiel (wat aardig in oploopt in de kosten). Sorry voor de gemaakte fouten vanaf hun kant, er stond alleen nog een bedrag open van 4,50 aan belkosten. Dit bedrag heb ik netjes overgemaakt op dezelfde dag. Alles zou nu verder afgehandeld zijn.

Vorige maand was er weer geld afgeschreven, dit hebben we weer terug laten boeken en ziggo laten blokkeren.

Vandaag kwamen we terug van een weekeinde weg, lag er een brief in de bus. We zijn nu officieel in gebreken gesteld en moeten het bedrag binnen 5 dagen na dagtekening overmaken (dagtekening staat op 7 april).

We zijn dus te laat en kunnen nu zonder aankondiging de gerechtsdeurwaarder verwachten. De kosten van deze deurwaarder zijn ook voor onze rekening.

De brief is bezorgt op ons oude adres. Ik heb met de nieuwe bewooners gesproken. Ze nemen ook hun diensten af bij Ziggo. De aansluitkosten en rekeningen hebben hun netjes voldaan. Ze hebben ook bij Ziggo aangegeven dat wij niet meer op dat adres wonen.

Wat staat mij te wachten als ik de deurwaarder aan de deur krijg?Bewijzen van mijn telefoontjes heb ik niet en in goed vertrouwen heb ik geen notities en namen  van de telefoon gesprekken.

Het enige wat ik nog tegenkwam is het bonnetje wat ik op het postkantoor heb gekregen bij het opsturen van het modem.

1106 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Apr 13, 2009 om 22:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ninojael

Dat van die deurwaarder is in beginsel bluf en bangmakerij. Om je een beetje aan te sporen, zal ik maar zeggen.

Modem terugstuur-bonnetje zegt niet veel.

Waar het om gaat is: in oktober opgezegd, per 1 december. Nu zit ik zelf niet bij Ziggo maar vraag me af, heb je een bevestiging gehad dat het is opgezegd. Heb je rekening gehouden met de opzegtermijn. Zal in de voorwaarden staan. Oktober opzeggen per 1 december? Te kort? Dan zal abonnement doorlopen, en inderdaad blijven ze dan geld van je rekening afhalen.

Zou eerst in gedachten nog even nalopen hoe het één en ander in zijn werk is gegaan. Als je wel een bevestiging van opzeggen hebt gehad, zou Ziggo die ook kunnen overleggen. Wie eist, bewijst.

Eerst maar ff checken of je aan de opzeg voorwaarde heb gedaan. Zou dat 2/3 maanden zijn = mogelijk te laat.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 13, 2009 om 23:02
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Het opzegformulier op de website van Ziggo werkt bij mij zeer slecht. Als ik aankruis dat ik naar het buitenland verhuis, ziet de PC dit als Samenwonen. De plaats van de kruisjes komt niet overeen met de bijbehorende texten....     wellicht komt dit omdat ik geen Microsoft Windows + Explorer gebruik.....

De reden waarom ik u dit vertel is omdat u wellicht informatie bent misgelopen die u pas krijgt zodra u wél het juiste vakje aanklikt. Dat is:

  • Als u naar het buitenland verhuist dan is een kopie van uw
    bewijs van uitschrijving van de gemeente of een verklaring van de
    belastingdienst voldoende.

Het bewijs stuurt u naar: @Home, Postbus 9501, 9703 LM Groningen of voeg het hieronder toe.

Opzeggingen gaan altijd in op de eerste dag van de volgende maand, met een maand opzegtermijn.

...en in de algemene voorwaarden:

2. Als de Klant verhuist naar een adres buiten het het gebied waar Ziggo haar Diensten levert, of naar een adres waar Ziggo een door de Klant afgenomen Dienst niet levert of kan leveren, dan heeft hij het recht het Abonnement schriftelijk op te zeggen met inachtneming van een opzegtermijn van een maand, dit op zijn vroegst met ingang van de verhuisdatum. Dit recht bestaat ook als voor het Abonnement een minimumduur geldt. De Klant stuurt bij deze opzegging een bewijs mee van zijn inschrijving op het nieuwe adres.

U was dus netjes op tijd. Dus is nu ook mijn vraag: heeft u een bevestiging van uitschrijving ontvangen? Ook al heeft u deze zelf niet meer, dan zou er tochg minimaal iets in de computer van Ziggo moeten staan???

sp
door speurneus - Apr 14, 2009 om 00:06
54 Antwoorden / 3 Vragen

Als u zeker bent dat u rechtens (op tijd) het abonnement hebt opgezegd, kunt u Ziggo verzoeken om het tegendeel te bewijzen onder verwijzing naar deze opzegging. Heeft u het formulier van Ziggo nog, waarop staat dat het modem ingeleverd dient te worden. Dit kan namelijk ondersteunend bewijs zijn dat u inderdaad het abonnement hebt opgezegd. Opzeggen kun je alleen maar op een veilige manier doen dat is : "aangetekend"! Graag wat meer info over het opzeggen van het Ziggo-abonnement.

sterkearm

ni
door ninojael - Apr 16, 2009 om 12:45
4 Antwoorden / 5 Vragen

Allemaal bedankt voor de reaties.

We hebben nog een mail gestuurd naar Ziggo, hier hebben we een reactie op terug gehad waarin ze hun excusses aan bieden voor de fouten die ze hebben gemaakt.

Gr Ninojael