Ziggo ondersteund geen wifi?
In juli van apart XS4all internet en Ziggo-tv overgestapt naar Alles in 1 van Ziggo. Sindsdien niets dan ellende met internet via Wifi; met enige regelmaat valt de internet verbinding via de WIfi uit. Oplossing is dan om de wifi verbinding uit en weer in te schakelen. Diverse keren met de helpdesk gebeld over dit fenomeen, maar het enige dat nog kon volgens hun was het aanschaffen van een aparte wifi-router. Hier ben ik het niet mee eens; Ziggo levert een dienst en die dienst moet in orde zijn en problemen dienen dan ook door Ziggo opgelost te worden.
Toen ik belde met de opzeglijn was er ineens een monteur mogelijk en een nieuw modem, allemaal kosteloos, maar dit was echter van zeer korte duur. De medewerker moest even overleggen en ik kreeg iemand anders aan de lijn; die vertelde mij dat een monteur geen zin had en dat ik al een wifi modem had en dat deze niet vervangen ging worden. Dat ik het daar niet mee eens was, was alle begrip voor, maar wifi werd nu eenmaal niet ondersteund door Ziggo!
Als ik dit van tevoren had geweten, had ik nooit maar dan ook nooit de overstap gemaakt. Nu kan ik wachten tot 30-7-2014 om op te zeggen.
Bij mij werkt het uitstekent, terwijl ik in een aparrtment van 20 wonigen per trappen huis woon. en 6 4x per gebouw dus en daar is het grootste gedeelte bij ziggo. Waarschijnlijk is er een stoorzender in de buurt. Een mast van de mobile telefoon?
Al deze zaken zijn al lang de revue gepasseerd; ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal gezeten. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Vervolgens nog een aantal dingen geprobeert. De helpdesk was ook op de hoogte van al deze aanpassingen en gaf aan dat er verder niets meer aangepast kon worden.
In een appartement lijkt me ook geen probleem te zijn; wij wonen in een eengezinswoning en ik mag toch wel verwachten dat de Wifi het tot vlak achter het huis gaat redden, of op z'n minst op de 1e etage uitkomt. Nogmaals; ik heb met de Frtiz!box van XS4All NOOIT dit soort problemen gehad.
Welk ZIGGO-abonnement op alles-in-1 heeft u: basis, plus of extra?
Welk modem van ZIGGO heeft u: UBEE EVW3200? Ga dan naar http//192.168.178.1 om vervolgens in te loggen: standaard: ziggo en wachtwoord: draadloos.
Wijzig het kanaalnummer van automatisch naar kanaal 8 of 9 handmatig, apply, en wachten tot het kanaal is gerealiseerd.
U kunt via InSidder van Metageek zien wie op welk kanaal bij u in de buurt zitten en zo een weinig gebruikt kanaalnummer kiezen.
Wat lezen mensen slecht! In mijn vorige reactie zit dit:
ik heb met inSSider gekeken naar het wifi verkeer in de buurt. Toen bleek het Tele2 modem van de buren (waar ik met het modem van XS4All nooit last van had!) op hetzelfde kanaal zat. Dus de Ubee op een ander kanaal gezet. Dat laatste dus zoals omschreven. De helpdesk medewerker die ik belde toen een keer 's-avonds het internet op de wifi weg viel zag dat ook en gaf aan dat ik al het mogelijke aan instellingen had gedaan (ik schrijf het dan nog maar een keer op)
Daarnaast woon ik niet in een grote stad, maar in een kleine stad in een ruim opgezette woonwijk. De andere modems die ik zie zitten allemaal op de eerste kanalen.
Ik heb dat dus allemaal al gedaan. Ik heb het basis abo alles in een met inderdaad de Ubee EWV3200; het wifi signaal is en blijft beroerd en het internet blijft wegvallen op de wifi. En ik ben niet de enige. De meesten lossen het op met een wifi-router en ik ben gedwongen hetzelfde te doen, want Ziggo ondersteunt de wifi niet. (zeggen ze zelf)
Dat laatste is overigens zeer vreemd, want ik mag wel een wifi-spot "leveren" en daarvoor zal het probleem niet minder zijn. Ik vind het bijna oplichting! Als Ziggo niet van plan is dit probleem te verhelpen moeten ze in hun advertenties aangeven dat ze een wifi modem verstrekken,maar dat bij problemen met de wifi de gebruiker zelf verantwoordelijk is en dat ze wifi niet ondersteunen.
Ja, in de oorspronkelijk vraag gaf je niet aan wat je allemaal al geprobeerd had. Maar als het veranderen van kanaal niet werkt, dan zal het inderdaad aan de matige kwaliteit van het modem liggen. De vraag is maar of vervanging dan helpt, ik denk het niet.
Ik heb zelf een modem van Ziggo zonder wifi met daarachter een eigen router, dat werkt prima. Bij mijn ouders (beide Ziggo mét wifi modem) werkt het ook prima, maar het modem staat in de woonkamer.
Ik zou het ook maar oplossen door wifi uit te schakelen en er een eigen router met wifi achter te hangen.
In mijn tweede verhaal, naar aanleiding van de opmerking over kanaal veranderen heb ik aangegeven dat al het mogelijke al geprobeerd was, zoals ik in mijn vorige bericht ook al aangaf.
Ik snap dat een aparte wifi router een oplossing is, maar volgens mij heb ik een compleet pakket afgenomen van Ziggo en daar zat ook een modem mèt wifi bij en niet zonder. En als dat niet naar behoren werkt, mag ik verwachten dat Ziggo dat probleem oplost. Het zwakkere signaal kan ik mee leven; daar kun je een repeater voor inzetten, maar een wegvallende internet lijkt mij toch echt een probleem van Ziggo en niet van mij. Het modem staat overigens in de woonkamer.
Tja, valt internet alleen via wifi weg of volledig? Als ze het niet kunnen oplossen kan je wellicht ontbinden?
robgout schreef op dinsdag 17 sep 2013, 11:59: In juli van apart XS4all internet en Ziggo-tv overgestapt naar Alles in 1 van Ziggo. Sindsdien niets dan ellende met internet via Wifi; met enige regelmaat valt de internet verbinding via de WIfi uit. .......
Aangezien ze zeggen wifi niet te ondersteunen, is het ook niet mogelijk te ontbinden hierop. As we speak is het internet via wifi weer verdwenen.... wel via een met kabel verbonden iMac.
Vorige week viel op een avond niet alleen het internet via wifi uit, maar ook de wifi zelf. Dit duurde een tijdje, maar toen kwam de wifi weer terug (ik was boven, dus had Ziggo van buitenaf het modem gerest?)
Daarna lukte het niet meer zonder wachtwoord invoer de iPad aan het wifi netwerk te koppelen. Na het invoeren van het wachtwoord bleef de iPad pogen verbinding te krijgen, maar er gebeurde niet veel. Uiteindelijk het modem gereset, de verbinding in de iPad laten "vergeten" en opnieuw verbinding gemaakt.
Sindsdien blijkt de 2,4 Mhz en de 5 Mhz Wifi een verschillende SSID te hebben? (Heb ik dus niet gedaan!) Maar ook lijkt het (met nadruk op "lijkt het") dat het wegvallende internet tot het verleden behoort..... Jammer dat Ziggo niet even laat weten wat ze aangepast hebben in mijn modem. De SSID is het enige dat meteen opviel.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Mag een werkgever jou laten betalen voor het tekort aan contract uren
Onze zoon heeft onlangs voor een groot en bekende dierenwinkel keten in Ede gewerkt, hij is daar min of meer 1,5 maand aan het lijntje gehouden met de belofte op een hoger salaris maar uiteindelijk toch weer ingetrokken is, en daarna is weg gepest door zijn leidinggevende, (schelden en speciaal dieet eten weggooien (glutenvrij)), zijn leidinggevende heeft hem steeds eerder laten vertreken en heeft ... Lees meer
Filmbox bij kpn
Ik kreeg een mail van KPN dat filmbox nu bij hun op kanaal 50 zit,natuurlijk meteen gaan kijken,maar het werkt nog niet
Me wel afgevraagd,moet je hier nu extra voor gaan betalen?
Net zoals bij netflix?
Voor mij heel onduidelijk,want daar heb ik geen zin in,heb al 4 van dit soort,gewoon betaald
Lees meer
AirBNB
Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.
Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer