ui
door uiterlix Nov 17, 2018 om 09:55
Computers & telefonie

Ziggo speedtest oprecht?

"Vliegensvlug online. Dat wil iedereen. Wat is je huidige internetsnelheid? Je test de snelheid van je internet met de Ziggo Speedtest. En weet daarmee ook direct wat je download- en uploadsnelheid is."

Het valt mij op dat wanneer met mijn (niet Ziggo) internetverbinding een speedtest uitvoer met de speedtest die aangeboden op de Ziggo site er stelselmatig veel te lage waarden uit komen. Vergeleken met een snelheidstest op speedtest.net zijn de verschillen heel erg groot. Dat voelt niet zuiver voor een aanbieder die op dezelfde site haar internetabonnementen probeert te verkopen.

Kunnen anderen dit ook eens proberen en de resultaten hier posten.

Mijn resultaten:
Ziggo speedtest: 74Mbps download / 24Mbps upload
Speedtest.net: 908Mbps download / 912Mbps upload

23380 9 Rapporteer

costnix
door costnix - Nov 17, 2018 om 10:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het hangt allemaal af van de afstand tot de server, de reactietijd van deze en ook de afstand. Als het hel druk is zal de snelheid ook minder zijn.
's-Nachts zal de snelheidheid hoger zijn dan overdag.

Thijs12
door Thijs12 - Nov 17, 2018 om 10:13
538 Antwoorden / Vragen

Bij mij maakte het weinig verschil. Minder dan 10 % in beide richtingen.

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2018 om 10:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En wat is het nut om dit testen en hier te posten?

costnix
door costnix Nov 17, 2018 om 10:52
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Totaal nutteloos. De resultaten veranderen per minuut!

aurora1
door aurora1 - Nov 17, 2018 om 11:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Net als @diumenge zie ik het nut er ook niet van in. Totaal zinloos.

Ge
door Genee - Nov 17, 2018 om 12:14
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe u aan zulke grote verschillen komt is mij een raadsel.
Bij mij wijken de testresultaten voor Ziggo speedtest en speedtest.net nauwelijks af.

Cookies
door Cookies Nov 17, 2018 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan heb je geen glasvezel. TS heeft glasvezel en gezien de grote verschillen vermoed ik dat de Ziggo test deze niet goed kan uitvoeren.

Ge
door Genee Nov 17, 2018 om 12:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb glasvezel van KPN.

Cookies
door Cookies Nov 17, 2018 om 12:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan ben ik benieuwd welk pakket je precies hebt EN beide testresultaten.

ro
door ron503 - Nov 17, 2018 om 12:15
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben Ziggoklant met een 200Mbps aansluiting en heb de testen net gedaan waarbij speedtest een hogere snelheid(199 Mb) aangeeft dan Ziggo (179 Mb) maar het verschil is niet zo groot als u heeft gemeten. Volgens speedtest.net is de snelheid bijna één Gbps en dat is wel uitzonderlijk snel tenzij u van een glasvezel aansluiting gebruik maakt en voor die snelheid ook betaald. Wat ik me wel afvraag is dat u als geen klant van Ziggo dit issue onder de aandacht brengt want in mijn optiek brengt u daarmee Ziggo ten onrechte in disrediet.

ui
door uiterlix Nov 17, 2018 om 14:28
Antwoorden / 1 Vragen

Het is juist interessant waarom ik als niet-klant van Ziggo een lagere snelheid gerapporteerd krijg. Immers als ik als argeloze potentiele klant de speedtest link op de Ziggo vergelijk-pakketten pagina aanklik verwacht ik een correct resultaat, en niet iets dat beduidend lager ligt dan de werkelijke snelheid.

Overigens gebruik ik inderdaad gigabit glasvezel, dus de resultaten van speedtest.net zijn juist.
Wanneer ik overigens de Ziggo speedtest uivoer gebruikmakend van een anonieme VPN verbinding dan krijg ik wel hogere snelheden gerapporteerd...

simon55
door simon55 - Nov 17, 2018 om 14:52
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Ten eerste is dit n nutteloze vraag , vooral omdat u geen Ziggo heeft , en met de snelheid wat u opgeeft ook veel te grote verschillen zitten. En u brengt Ziggo in diskrediet, want wat u beweert is afhankelijk van diverse dingen. En ik test mijn verbinding regelmatig en er mankeert niets aan. Ik heb Ziggo 200 mb. Op verschillende sites getest , en op drie van de vier hogere waarden. Maar ik kan bijna vanuit m n huis de Ziggo kast aanraken. Mooi hè , en u heeft glasvezel wil weinig tot niks zeggen, met al die blabla verhalen van providers

panter22
door panter22 - Nov 17, 2018 om 15:43
6599 Antwoorden / Vragen

Wil je overstappen op Ziggo? Waarom zou je dat doen als glasvezel je bevalt,
Om een paar maanden goedkoper te kunnen kijken?
Er is wat gedoe met tv kijken op een tweede tv. Info
https://www.draadloostvkijken.com/ziggo/

diumenge
door diumenge - Nov 17, 2018 om 15:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is dat interessant? Als je een pakket hebt waar je tevreden bent over de snelheid, waarom zou je je dan door een of andere meting die iets anders aangeeft laten leiden? Kennelijk denk je dat een klant van de concurrentie van Ziggo lagere snelheden dan werkelijk krijgt voorgeschoteld en dat die klant dan zou besluiten om over te stappen naar Ziggo vanwege die uitslag? Elke klant die zich daar door laar (ver)leiden, verdient het ook...

DOOR UITERLIX 17 NOV. 2018 OM 14:28
ANTWOORDEN / 1 VRAGEN

Het is juist interessant waarom ik als niet-klant van Ziggo een lagere snelheid gerapporteerd krijg. Immers als ik als argeloze potentiele klant de speedtest link op de Ziggo vergelijk-pakketten pagina aanklik verwacht ik een correct resultaat, en niet iets dat beduidend lager ligt dan de werkelijke snelheid.

Overigens gebruik ik inderdaad gigabit glasvezel, dus de resultaten van speedtest.net zijn juist.
Wanneer ik overigens de Ziggo speedtest uivoer gebruikmakend van een anonieme VPN verbinding dan krijg ik wel hogere snelheden gerapporteerd...

simon55
door simon55 Nov 17, 2018 om 16:34
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Da s dan allemachtig prachtig. Maar uw veronderstelling / vraag voegt hier niets toe. Prettige dag verder

diumenge
door diumenge Nov 17, 2018 om 16:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Simon55, kleine tip. Probeer te begrijpen wat je leest...

tdmduc
door tdmduc Nov 18, 2018 om 20:08
704 Antwoorden / 2 Vragen

De enige betrouwbare test is die van Ookla.
En dan niet via je WiFi testen maar via een UTP kabel rechtstreeks van je modem naar je pc of laptop.