majestic
door majestic Aug 9, 2017 om 22:16
Computers & telefonie
Ziggo weigert onderhoud

Ziggo weigert onderhoud

Al gedurende 2 maanden kampeer ik met zeer instabiel internet. Dit betreft bedraad internet, dus geen invloeden van een eventuele slechte wi-fi verbinding of externe stoorbronnen. Omdat ik zelf redelijk wat kennis ervan heb, kan ik vrij specifiek zijn in de klacht en heb dit ook meerdere malen aan Ziggo duidelijk gemaakt. Ik zal een afbeelding bijvoegen van Pingplotter, welke een traceroute geeft met relevante data omtrent jitter/latency en packetloss. 

Twee monteurs zijn al langsgeweest, waarvan de tweede volstrekt onnodig was (installatiemonteur tweemaal langsgestuurd). Persoonlijke apparatuur is uitgesloten zowel door mij als de monteur. Deze laatste monteur heeft het geëscaleerd naar een netwerkspecialist welke met een aantal screenshots (vanuit mij) het zou doorzetten. Dit is inmiddels alweer een aantal weken geleden. Bellen naar Ziggo bots ik op een muur waarin ze me niet kunnen vertellen wat het probleem is en ook geen tijdsframe kunnen geven waarin het probleem opgelost wordt. "U dient simpelweg te wachten". De reactie op het enige alternatief voor deze wijk, het masaal overstappen naar de concurrent, werd brutaal beantwoord door het opleggen van de haak door de desbetreffende medewerker. Tevens de eerste maal in deze maandenlange rompslomp dat ik minder dan uiterst hoffelijk was.

Pro-actief ben ik zelf met mijn laptop de buurt afgegaan en heb kunnen constateren dat het de huizen betreft welke zitten aangesloten op een specifieke EV-doos in de straat. Mijn vermoeden dat deze interne componenten simpelweg versleten zijn of beschadigd geraakt (boom is weggehaald er vlak naast). Echter blijft Ziggo me 'stonewallen' omtrent een oplossing of tijdsframe. Inmiddels betaal ik dus nu al twee maanden een niet al te zuinig maandelijks bedrag aan Ziggo voor gammel internet (zo slecht dat de VOIP telefoon simpelweg uitvalt tijdens bellen).

De vraag is dus in welke zin Ziggo het recht behoud om zich zo onfatsoenlijk te gedragen tegenover hun clienten en/of ik simpelweg kan eisen dat ze onderhoud aan die EV doos gaan inplannen. Wellicht een voorstel bij wie ik dit probleem het beste kan neerleggen? Anders wordt het gewoon naar de concurrent. 

1542 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2017 om 22:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Ziggo heeft ern forum. Het schijnt dat u daar beter geholpen wordt, dan door de telefonische klantenservice.

ja
door janf43 Aug 9, 2017 om 23:10
733 Antwoorden / 0 Vragen
kv
door kvjapio - Aug 9, 2017 om 22:24
281 Antwoorden / Vragen
0

Het lijkt me dat in geval van een slechte verbinding ook de controle op straat hoort. Mijn telfortmonteur die ik enkele maanden gelden had ging na controle in mijn huis gewoon de straatbox openen om een betere verbinding te zoeken en sindsdien heb ik nauwelijks nog klachten. Hij legde ook precies uit wat hij had gedaan en in welk kastje waar in de buurt. Daar had hij een code/sleutel voor. Misschien om een monteur vragen die ook bevoegd is om op strata te werken?

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2017 om 23:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Zou de klacht ook op dit forum neer zetten, daar zijn ook Ziggo webcare medewerkers actief https://ziggoforum.nl/index/

panter22
door panter22 - Aug 10, 2017 om 08:43
6599 Antwoorden / Vragen
0

Voor een klant is Ziggo kennelijk niet erg actief. Voor meerdere klanten misschien wel.
Als je uit kunt zoeken wie in je wijk Ziggo heeft en dezelfde klachten, dan een brief maken, handtekeningen verzamelen aan aan Ziggo sturen. Misschien gebeurt er dan wat.

Ziggo Webcare
door Ziggo Webcare - Aug 10, 2017 om 11:06
78 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vervelend dat je problemen ervaart met je verbinding :( Tijd voor een oplossing! Helaas kunnen we je hier geen privébericht sturen / ontvangen. Wil je ons een privébericht sturen via Facebook (http://bit.ly/FBziggo) of Twitter (http://www.twitter.com/ziggowebcare) met jouw klantnummer, adres en een verwijzing naar dit topic? Gaan we het samen met je oplossen  
 
Groet, Ben - Ziggo Webcare

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

da
daan.s - Mar 15, 2024 om 12:21
Elektronica & tv

Neato robotstofzuiger gekocht bij Albert Heijn, binnen garantie onbruikbaar. Wie is er verantwoordelijk?

Wij hebben Maart 2023 bij Albert Heijn een Neato D8 gekocht voor €199,-. Mooi ding, werkte goed tot een paar weken geleden de app niet meer opstart en verbinding kan maken. Resultaat > stofzuiger kun je niet meer instellen of aanzetten via de app. Na wat onderzoek lees ik dat Neato falliet is. Hij gaat nog wel aan en uit maar uiteindelijk heb je toch de app nodig om de robot in te stellen om ... Lees meer

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer