duif2
door duif2 Mar 26, 2006 om 23:06
Computers & telefonie

Zwart beeld

Ik probeer via een tv-kaart beelden van mijn analoge videocamera op de computer te krijgen.


Camera is aangesloten met tulpstekkers.


Ik gebruik windows moviemaker.


Het beeld blijft echter zwart, wat ik ook probeer.


Wie heeft de gouden tip voor mij?

454 8 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

li
door lichtboy18 - Mar 27, 2006 om 09:08
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

heb je al eens geprobeerd met de usb kabel ? vaak doet die het beter hoor namelijk vaak van dat soort problemen en als het echt niet lukt moet je even op de website zoeken voor updates van de drivers als dat ook niet lukt zou ik maar terug gaan naar de winkel en vragen of ze hem na willen kijken want hij zou gewoon moeten werken

freya
door freya - Mar 27, 2006 om 09:32
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hallo duif2,


Je geeft niet echt veel informatie. Over welke kaart heb je het? Welke windowsversie gebruik je? Zijn de drivers van de benodigde software up-to-date? (zie website leverancier) Drivers van de grafische kaart kunnen een probleem zijn (updaten dus). DirectX 9.0c staat op de PC?


Dan wat de aansluiting betreft, naar ik aannneem zijn de twee tulpstekkers voor het geluid en voor het composiet videosignaal? Als je dat kabeltje rechtstreeks op de TV aansluit, heb je dan wèl beeld?


m.vr.gr. Freya

duif2
door duif2 - Mar 27, 2006 om 16:18
371 Antwoorden / 116 Vragen
0

Het is een hauppauge PVR-150 kaart.


Ik gebruik windows xp met mediacenter.


De drivers heb ik van de site van de fabrikant dus die zal wel up-date zijn.


Als ik de camera op de t.v. aansluit krijg ik een prima beeld.


 

freya
door freya - Mar 27, 2006 om 17:02
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hmm, de installatie van de drivers van de PVR150 en de USB2 drivers zijn zonder problemen verlopen? Heb je al eens via Configuratiescherm -> Systeem -> Hardware -> Apparaatbeheer gekeken of in de lijst alles er volgens de gebruiksaanwijzing uitziet? (Geen ontbrekende optie's of gele uitroeptekens) Heb je de camera rechtstreeks op de kaart (achterop de PC) aangesloten?


Moet je in de software nog ergens expliciet aangeven vanaf welke 'bron' je opneemt? (TV óf audio/video input) Heb je de instruktie's in de handleiding gevolgd onder het hoofdstuk Setting up an external video source. Ik begrijp uit de handleiding dat je via WinTV2000 je externe bron moet selekteren. Freya

duif2
door duif2 - Mar 27, 2006 om 18:21
371 Antwoorden / 116 Vragen
0

Ik heb geen software of gebruiksaanwijzing bij de kaart gekregen. Alles heb ik van het web moeten plukken.


Ik denk dat ik dan deze week eerst maar eens bij de winkel terug ga om te vragen.


Het probleem vind ik altijd dat ze het daar zo razendsnel en vol moeilijke termen uitleggen dat ik als ik thuis ben het niet meer snap.

freya
door freya - Mar 27, 2006 om 18:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Vanaf de support pagina van www.hauppauge.com (helemaal onderaan) kun je de handleiding (manual) in pdf formaat downloaden. Wel in het engels, maar wel heel duidelijk. Freya

duif2
door duif2 - Mar 27, 2006 om 18:49
371 Antwoorden / 116 Vragen
0

Die handleiding had ik al gedownload maar daar kwam ik ook niet verder mee.

freya
door freya - Mar 27, 2006 om 18:55
10999 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het instellen van de externe video-ingang met behulp van WinTV2000 staat er toch duidelijk in beschreven. Freya

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Frank Sc
Frank Sc - Dec 28, 2023 om 18:14
Huishouden & energie

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij Eigen

Ik heb een brief van Pluto BV Termination Experts n.a.v. een opzegging bij vereniging Eigen Huis. Ik was in de veronderstelling dat ik dit via het contactformulier van Eigen Huis deed, maar nu doet deze partij zich voor alsof zij een brief hebben geschreven voor mij, incl. kosten en aanmanning. Kent iemand deze firma? ... Lees meer

Be
Benni - Sep 17, 2024 om 13:25
Huishouden & energie

Moet een winkel je ook helpen als de garantie verlopen is

Hallo,

Wij hebben een plisségordijn gekocht bij Kwantum. Die hield ons lang aan het lijntje wat betreft reparatie. Toen kwam de aap uit de mouw: de garantie was verlopen (met 3 maanden). Maar dat was nog niet alles. Toen we vroegen of er een (uiteraard betaalde) monteur kon komen, werd dit geweigerd. De monteur repareert "immers" enkel binnen de garantietermijn?

Wij vinden d ... Lees meer

S.
S.Lander - Aug 5, 2024 om 15:09
Winkels & webshops
Berkenbosch Mode

Berkenbosch Mode

Goedendag,

Ik heb bij een webshop winkel 3 jurkjes besteld. De jurkjes heb ik ontvangen. 2 van de 3 jurkjes wijken sterk af qua kleur en 1 jurkje is echt totaal een andere kleur. Namelijk zwart i.p.v. salie groen. Nu wil ik de jurkjes retourneren. Via de mail krijg ik antwoord dat ze de jurkjes niet terug willen nemen, want afgeprijsde artikelen nemen ze niet terug. Wel krijg een 25% ko ... Lees meer