Aankoop tv mediamarkt
Op 12-7 hebben mijn ouders een tv gekocht (850,--) Op 13 -7 kregen ze allemaal strepen te zien door de tv. Op 14-07 tv terugebracht naar mediamarkt, er zijn door hun fotos gemaakt dat er geen schade aan de buitenkant zichtbaar is dus moest het intern liggen. Vervolgens na 2 weken kregen we te horen dat we konden kiezen uit 3 mogelijkheden. 550,-- betalen voor reparatie Ongerepareerd retour U doet afstand van uw product. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan en hebben daarop geantwoord met de vraag of ze bewijs wilde sturen dat de fout bij mijn ouders ligt. Niu dat hebben ze inmiddels gisteren gedaan met ineens enorme scheuren in beeld. Dit kan toch allemaal niet, mijn ouders kunnen er inmiddels niet meer van slapen. De tv heeft 17 branduren en hebben enorm gespaard voor deze tv. Wat kan ik doen??? Help ons aub
Media Markt zal moeten aantonen dat het probleem door de schuld van uw ouders is ontstaan. Op de gemaakte foto's is niets te zien. En er zal ongetwijfeld het een en anders opgeschreven zijn toen de tv ingenomen werd.
Helaas is recht hebben iets anders dan ook recht krijgen. Als uw ouders een rechtsbijstandverzekering hebben, dan die inschakelen. Ook een wijze les voor de volgende keer. MM is leuk om te kopen, maar daarna houdt het echt op met de service.
In dit geval (ik weet het: mosterd na de maaltijd) jammer dat de TV niet online gekocht is. Retour MM. Maar dat ze je ouders nu op nog meer kosten willen jagen, - €300,00 is geen kattenpis: (€ 500,00 verlies), ergens jokt MM de boel bij elkaar. Als de TV in hun ogen goed zou zijn geweest hadden ze hem kostenloos moeten repareren, maar niets daarover aanbieden: niet juist. Hoop dat je ouders een rechtsbijstands verzekering hebben, want hier klopt iets helemaal niet.
Ook een online gekochte TV kan je niet zomaar retourneren als deze defect is. Neemt niet weg dat er iets niet klopt, MM moet aantonen dat het defect niet door de kopers is veroorzaakt.
Dan heb ik het verkeerd, wat MM betreft @diumenge. Bij Wehkamp een TV besteld die, ook met bijgekocht installeren, strepen, balken en noem maar ook vertoonde; is moeiteloos retour gegaan.
"er zijn door hun fotos gemaakt dat er geen schade aan de buitenkant zichtbaar is"
Wie is hun? Mediamarkt of uw ouders?
Hallo Sillguusje ,
Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was.
Voor verdere informatie , klik op de rode regels .
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Neem contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , klik op de rode regel en scroll naar beneden .
https://www.juridischloket.nl/contact/#
Of consuwijzer ,
https://www.consuwijzer.nl/stel-uw-vraag-aan-consuwijzer
Gedaan???? bedankt
Graag gedaan , suc6
Ik weet niet wat het merk en formaat van de TV is, maar als het een groot formaat scherm is hoef je de TV niet te brengen ,maar komt er een monteur bij je thuis na het aanmelden van de storing. Ik krijg het vermoeden dat de TV omgevallen is of een opdonder gehad heeft gezien de strepen op het scherm. Heeft MM gemeldt waarom het geen reparatie onder garantie is
Ja zeggen dat wij hem hebben laten vallen maar dat is echt niet zo, fotos zijn er bij inname gemaakt en er was niets te zien!
En inderdaad een groot scherm maar zijn ze niet komen halen hoor.
Nee dat dat ze hem niet halen schreef ik al , ze sturen een monteur aan huis.Strepen over het beeld is meestal het gevolg van los geraakte contacten veroorzaakt door een val of iets dergelijks . Dat zie je niet aan de buitenkant , maar wel als je de TV openmaakt voor reparatie .Normaal gesproken wordt een dag oude TV direct omgeruild voor een nieuwe .
Er mist iets in dit verhaal.
Als een tv binnen 6 maanden stuk gaat (stoot, val en andere schade valt hier niet onder) dan moet de MM aantonen dat u niet schuldig bent. Wat voor reden geven ze op? Zie ik niet in uw vraag terug komen.
Als een tv tijdens de garantie periode stuk gaat kost het de MM (of welke verkoper ook) niks want dat gaat via de fabrikant of een door de fabrikant aangewezen reparateur dus waarom zou een verkoper moeilijk doen.
Wellicht is de tv bij de MM gevallen en geven ze u de schuld maar u heeft foto’s waarop geen schade is en wat zeggen ze daarvan?
Het wordt nu steeds gekker, ze beweren dat ze zelf hem hebben laten vallen terwijl we bewijs hebben dat het niet zo is, kan niet teveel zeggen nu want hebben nu juridische stappen ondernomen.
Je ouders hebben die tv teruggebracht naar de MM. In de doos? Die tv zetten ze op de toonbank van de klantenservice van de MM.
Wat heeft die klantenservice met die tv gedaan?\
In de doos laten zitten, niet opengemaakt, er op vertrouwd dat de juiste tv in de doos is gestopt?
Of, heeft de klantenservice de tv uit de door gehaald, gekeken of ze hem aan de praat konden krijgen.
Heeft de klantenservice foto's gemaakt? In ieder geval hebben ze de tv ingenomen en toch niet op de innamebon vermeld dat er zichtbare gebreken aan het toestel waren.
Nu blijkt de tv scheuren in het beeld te hebben. Dat moet dan toch gebeurd zijn tussen de inname van de klantenservice en het reparatiebedrijf.
Van wie hebben jullie gehoord van de schade aan de tv? Een brief of telefoontje van het schadebedrijf?
Heb je al contact opgenomen met de plaatselijke MM? Daar is toch de tv onbeschadigd gebracht.
Persoonlijk met de papieren naar die MM. Niet bellen. Vragen om een nieuwe tv. Ga zelf en neem je ouders mee.
Allemaal gedaan, ze blijven bij hun standpunt, we zijn nu via de juridische weg
Dat zou ik ook maar doen. Succes.
Terug naar de mediamarkt want zij hebben geconstateert dat de tv geen schade had ten tijde van inleveren. Ik vrees dat er tijdens het transport naar het reparatie centrum schade is ontstaan en die schade is uw ouders niet aan te rekenen. Er is door de foto's bewijs dat de tv geen uiterlijke schade vertoonde en zal de Mediamarkt alsnog garantie dienen te verlenen of kunnen besluiten uw ouder een nieuw toestel te geven.
Als al gezegd dient Mediamarkt te bewijzen dat de oorzaak bij uw ouders ligt. Zoals u de klacht beschrijft lijkt het mij onmogelijk dat Mediamarkt dat kan.
Het is niet de eerste keer dat personeel van Mediamarkt kennelijk de geldende wetgeving niet kent (of negeert).
Kort gezegd: Mediamarkt dient gratis te repareren en als dat niet kan ewen geheel nieuw soortgelijk tV toestel te leveren.
Zie voor de relevante wetgeving: www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html
www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html
@ gerritaltena, nu al schermen met wetten en zomeer is nog helemaal niet van toepassing want zodra een tv in uiterlijk goede staat bij de Mediamarkt is ingeleverd dan heeft de klant aan de voorwaarden voor inlevering voldaan. Voor schade tijdens transport is de Mediamarkt verantwoordelijk en zal de Mediamarkt die verantwoordelijkheid ook op zich gaan nemen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Verkeerd framenummer van (gestolen) fiets doorgegeven bij verzekering
Hoi iedereen,
Helaas is afgelopen week mijn e-bike gestolen.
Ik heb de fiets verzekerd na aankoop.
Na het indienen van de aangifte werd ik gebeld door de politie met de mededeling dat er al een fiets geregistreerd staat als gestolen met het hetzelfde framenummer/merk/type. Sterk verbaasd, want de fiets heb ik bij levering zelfs in elkaar moeten zetten. Zo nieuw was 'ie.
...
Lees meer
Hoeveel dopjes Formil Rood gebruiken per wasbeurt?
Het flacon Formil zegt voor 42 wasbeurten inhoud te hebben, maar hoeveel gebruik je per wasbeurt? Lees meer
Extreme tandarts angst
Deze keer eens niet een vraag waar ik zelf mee te maken heb,maar voor een buurvrouw,die nauwelijks kan lezen en schrijven,sorry
Ze heeft extreme tandarts angst,wat ook is vastgesteld
En ze heeft zich laten vertellen dat in bepaalde gevallen de narcose bij de tandarts in de basisverzekering zit
Voor ze dit doet,wil ik dit zeker weten voor haar
Wat ik vind is
...
Lees meer
Populair in Elektronica & TV
<a href="//superaankoop.co.nl" target="_blank">www.superaankoop.co.nl</a>
is dit een veilig site om te kopen? Lees meer
Deli-lifestyle
Hallo Ik ben 80 jaar en heb een tv gekocht via Bol.com maar in feite bij Deli-Lifestyle. De tv zou na 3 dagen geleverd worden maar dat werd een week. Dit schijnt bij nader inzien meer regel dan uitzondering te zijn bij Deli-Lifestyle. Na aankomst bleek de tuner van de tv niet te werken. De setup kwam niet verder dan het land (nederland) maar ik kon geen frequentie ingeven. Uiteindelij ... Lees meer
Vingerafdruksensor Lenovo Tablet 4 10 Plus doet het niet, wat kan ik het beste doen?
Ik heb mijn tablet laten rooten en het moest ook gereset worden.
Dus moet ik een nieuwe vingerafdruk aanmaken, maar het probleem is dat de vingerafdruksensor niet werkt.
Ik heb het daarna meerdere kern opnieuw geprobeerd maar het heeft geen succes meer.
Wat kan ik het beste doen?
Lees meer